• Anonym (Ted)

    Män i 35-40 årsåldern/få ragg

    Är en man på 42 år, ganska nyskiljd men redo att börja dejta igen. Förr var man ju ute och festade mycket vilket ju inte sker längre. De flesta av mina vänner går inte ens ut.

    Så hur gör man? Kanske inte söker ?kvinnan i mitt liv? just nu. Mer en för mysiga träffar kanske ett par gånger i veckan, eller kanske nån engångsgrej Mellan 25-45.

    Hur går jag enklast tillväga? Är ca 173 cm, inte smal, inte tjock heller, ganska vältränad. Rätt medioker-ser ut som alla andra ungefär. 

    Är det svårt att hitta nån mer dessa krav? Och hur går jag enklast tillväga?

  • Svar på tråden Män i 35-40 årsåldern/få ragg
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2022-08-12 17:26:02 följande:
    Kan man ta hand om sitt yttre, välja lite vettiga kläder, vara trevlig, uppmärksam, social, artig, charmig, rolig har man lämnat en stor de av konkurrenterna bakom sig.

    Klarar man sen att fatta när lite fysik närhet är uppskattat samt vet hur man uppför sig i sängen tillhör man ett fåtal eftertraktade. 
    Ja, det finns få bra män.
  • Anonym (173? Blir svårt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-08-12 17:24:57 följande:
    Skulle helst inte träffa ngn som Är 42.
    Jag är 47
    Många medelålders söker inte kärleken på Tinder, utan en pojkvän/ragg och om det blir kärlek ses det mer som en bonus. Därför blir det jobbigt som lite äldre man, eftersom man konkurrerar med yngre om väldigt få kvinnor (1 kvinna på 4 män tror jag det är på Tinder). Så om TS och någon som är som TS, fast 10 år yngre mäts mot varandra för de försöker med samma kvinna, så förlorar oftast TS.

    Tinder (och andra dejtingsajter) fungerar jättebra för en liten grupp män, men kräver en extrem tur för övriga män. Internetdejtingen har utvecklats och konkurrensen är enorm. Så mitt råd till TS är att försöka på andra sätt än med internet att träffa någon, för det är inte lättare på internet för någon som TS, tvärtom.

    Enbart längden innebär att 80% av kvinnor på Tinder sållar bort honom. När 80% faller bort för en sån sak, så är det en rekommendation att försöka utanför internet.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (173? Blir svårt) skrev 2022-08-12 18:07:04 följande:
    Många medelålders söker inte kärleken på Tinder, utan en pojkvän/ragg och om det blir kärlek ses det mer som en bonus. Därför blir det jobbigt som lite äldre man, eftersom man konkurrerar med yngre om väldigt få kvinnor (1 kvinna på 4 män tror jag det är på Tinder). Så om TS och någon som är som TS, fast 10 år yngre mäts mot varandra för de försöker med samma kvinna, så förlorar oftast TS.

    Tinder (och andra dejtingsajter) fungerar jättebra för en liten grupp män, men kräver en extrem tur för övriga män. Internetdejtingen har utvecklats och konkurrensen är enorm. Så mitt råd till TS är att försöka på andra sätt än med internet att träffa någon, för det är inte lättare på internet för någon som TS, tvärtom.

    Enbart längden innebär att 80% av kvinnor på Tinder sållar bort honom. När 80% faller bort för en sån sak, så är det en rekommendation att försöka utanför internet.
    Finns ju hur många som helst i min ålder och äldre som söker seriöst 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2022-08-12 16:27:58 följande:
    O nej! Finns gott om kvinnor runt 35 som trivs med sitt singelliv och inte vill ha något seriöst förhållande. De vet också vad de vill och kan ta för sig utan massor av drama. 

    Träffade en kvinna regelbundet under drygt ett år. Hon hade två barn, bra jobb och bostad, klarade sig själv utmärkt. Vill inte ha ett förhållande. Däremot sågs vi regelbundet, tränade ihop, åkte på några resor, trivdes tillsammans. 
    Ja, det finns alltid undantag.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-12 18:34:04 följande:
    Ja, det finns alltid undantag.
    Det är inte undantag.  Det är FÅ som skriver att dom vill ha kk  eller tillfälligt 
    de allra flesta skriver att dom söker seriöst. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-08-12 18:37:42 följande:
    Det är inte undantag.  
    Jo.
    Dom flesta kvinnor vill inte bara ha "lite kul".
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-12 18:51:59 följande:
    Jo.
    Dom flesta kvinnor vill inte bara ha "lite kul".

    Jag tror jag har kollat på fler män på tinder än vad du har. 


    Du känner inte de flesta kvinnor.

  • Anonym (Anna)

    Som fler skrivit, testa Tinder eller liknande. Självklar finns det kvinnor som söker samma som du, men de flesta letar efter något seriöst. Att träffa samma tjej för mysiga träffar ett par ggr i veckan som du skriver låter ju mer som ett förhållande än bara ligg.

    Det viktiga är att du söker efter någon i samma kaliber som du. Och var ärlig.

  • Anonym (Anna)
    MammAmma skrev 2022-08-12 17:08:08 följande:
    Såvida man inte är exceptionellt attraktiv, är det inte vidare lätt för någon man att landa kvinnor för kravlösa sexuella relationer. Efterfrågan är högre än tillgången, helt enkelt. 

    Det finns dock absolut kvinnor som inte heller vill ha/är redo/har tid för en seriös relation, men inte vill leva sexlöst för det.

    Se till att fila på dina chat-skills så du framgångsrikt kan förmedla din personlighet i skrift. Det är det säkraste sättet att förlänga, och kanske behålla, en kvinnas intresse under chat-stadiet. 
    Exakt, det finns gott om väldigt snygga, långa och vältränade män som söker engångsragg eller kortare förbindelser. 
  • Anonym (Stine)

    Jag är 47 och letar något halvseriöst på tinder. Med barn på deltid så låter 2 gånger i veckan rätt bra faktiskt och 42 är min lägsta ålder på tinder (tror jag har 42-53).

    Så länge du är längre än mig så har längden faktiskt ingen betydelse för mig. Har för övrigt svårt och tro att 80% av kvinnorna har detta som krav i sin presentation. 

  • Anonym (Gärdestad)
    Anonym (173? Blir svårt) skrev 2022-08-12 18:07:04 följande:
    Många medelålders söker inte kärleken på Tinder, utan en pojkvän/ragg och om det blir kärlek ses det mer som en bonus. Därför blir det jobbigt som lite äldre man, eftersom man konkurrerar med yngre om väldigt få kvinnor (1 kvinna på 4 män tror jag det är på Tinder). Så om TS och någon som är som TS, fast 10 år yngre mäts mot varandra för de försöker med samma kvinna, så förlorar oftast TS.

    Tinder (och andra dejtingsajter) fungerar jättebra för en liten grupp män, men kräver en extrem tur för övriga män. Internetdejtingen har utvecklats och konkurrensen är enorm. Så mitt råd till TS är att försöka på andra sätt än med internet att träffa någon, för det är inte lättare på internet för någon som TS, tvärtom.

    Enbart längden innebär att 80% av kvinnor på Tinder sållar bort honom. När 80% faller bort för en sån sak, så är det en rekommendation att försöka utanför internet.
    Det där stämmer absolut inte med min bild av Tinder. När jag hängde där så sökte de flesta män jag kom i kontakt med seriöst, sambo på sikt. Jag var udda som sökte seriöst, särbo på lång sikt. Sökte män 50-55.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gärdestad) skrev 2022-08-13 08:23:32 följande:
    Det där stämmer absolut inte med min bild av Tinder. När jag hängde där så sökte de flesta män jag kom i kontakt med seriöst, sambo på sikt. Jag var udda som sökte seriöst, särbo på lång sikt. Sökte män 50-55.
    Alla sa att Tinder är en ligga-sida.
    De jag skrev med där var seriösa.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Stine) skrev 2022-08-12 23:49:51 följande:

    Jag är 47 och letar något halvseriöst på tinder. Med barn på deltid så låter 2 gånger i veckan rätt bra faktiskt och 42 är min lägsta ålder på tinder (tror jag har 42-53).

    Så länge du är längre än mig så har längden faktiskt ingen betydelse för mig. Har för övrigt svårt och tro att 80% av kvinnorna har detta som krav i sin presentation. 


    Min bild av kvinnor är att dom inte söker nåt halvseriöst.
    Och män som söker halvseriöst, kan dra åt helv...
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-13 09:41:33 följande:
    Min bild av kvinnor är att dom inte söker nåt halvseriöst.
    Och män som söker halvseriöst, kan dra åt helv...
    Och min bild är att du skiter i reglerna i känsliga rummet och spammar sönder TS tråd med din egen bitterhet. Om du ska skriva något i KR, låt bli dina vanliga standardinlägg som du spammat FL med i 5 års tid.

    Var genuint hjälpsam eller sluta skriv. 
  • Anonym (Maskrosen)
    Anonym (Gärdestad) skrev 2022-08-13 08:23:32 följande:
    Det där stämmer absolut inte med min bild av Tinder. När jag hängde där så sökte de flesta män jag kom i kontakt med seriöst, sambo på sikt. Jag var udda som sökte seriöst, särbo på lång sikt. Sökte män 50-55.
    Känner inte igen mig i det du beskriver. Många låtsas söka seriöst men vill mest ha ett ligg då det var längesedan sist...

    Är väl mest 55+ som söker serlöst. 
  • Hotelliggaren

    Kör på Happypancake, har varit fantastiskt lönande för mig! Åldersspannet och känslan där är perfekt! Inte så ytligt och fokus på bilder.

Svar på tråden Män i 35-40 årsåldern/få ragg