• Anonym (Usch)

    Mina föräldrar går runt nakna

    Är 20 och bor hemma fortfarande och mina föräldrar har en förmåga att gå runt på morgonen eller sent på natten nakna eller i bara underkläder.
    Klart de får göra som de vill, men jag vill inte behöva kolla bort och blunda för jag vill inte precis se deras kroppar. det är äckligt. jag går inte inte runt naken hemma precis, har alltid på mig kläder över hela kroppen. de skulle ju reagera starkt på om jag gjorde likadant. 

  • Svar på tråden Mina föräldrar går runt nakna
  • Anonym (Krkf)

    Hade med tyckt det varit äckligt om ens föräldrar gör runt helt naken. Men med underkläder, nej. Det gör ingenting. 

  • Anonym (H)

    Betalar du hyra TS? 


    De vill kanske att du beter dig som en vuxen och flyttar ut?
    Men de är konflikträdda och vill inte säga detta? 

  • Cibe

    Dina föräldrar är gränslösa och i vanliga fall tar folk sunt avstånd från gränslösa människor. 
    I ett normalt tryggt hem händer inte detta. 

  • Anonym (?)
    Anonym (Usch) skrev 2022-08-13 14:32:54 följande:

    De går in i köket och vardagsrummet på morgonen när jag hämtar/sitter och äter min frukost, så att man blir äcklad. spelar ingen roll om man äter frukosten på rummet, de kan komma in i köket innan man hinner göra klart frukosten och gå.
    på kvällen är jag oftast bara inne på mitt rum.


    Är du rädd för dina föräldrar? Varför säger du inte bara till att de ska klä på sig? Vem vill se en gammal rumpa när man står och gör frukost liksom, eller ännu värre det som hänger på framsidan.. Förstår att du blir äcklad
  • Anonym (Mja)

    Det är ytterst ovanligt att bli så pass avig mot nakenhet om man vuxit upp med det. Jag ser två alternativ.  Aningen är detta ett nytt beteende frpn ts föräldrar,  eller

  • Swedman

    Om en grupp människor bor tillsammans och nån blir illa berörd av ett beteende från nån annan i gruppen så pratar man om det. Om allt fungerar som det ska vidtar den som äger beteendet åtgärder så alla trivs igen.
    TS skulle nog nöja sig med att de tar på sig en morgonrock. Hur svårt ska det vara?

    Som nån ovan skrev; Ibland måste man uppfostra föräldrarna. De kanske inte fattar (talar av egen erfarenhet - som förälder)

  • Kvittning
    Anonym (Usch) skrev 2022-08-13 14:32:54 följande:

    De går in i köket och vardagsrummet på morgonen när jag hämtar/sitter och äter min frukost, så att man blir äcklad. spelar ingen roll om man äter frukosten på rummet, de kan komma in i köket innan man hinner göra klart frukosten och gå.
    på kvällen är jag oftast bara inne på mitt rum.


    Är de nakna eller har de underkläder? Om de har underkläder är det du som är pryd och lättäcklad, om de är nakna så be de ta på sig underkläder innan de börjar gå runt i huset utanför badrum och sovrum.
  • Anonym (Usch)

    Nakna. då menar jag helt nakna. Ibland har de gått i underkläder också men jag blir inte lika äcklad av det. det är när de går fullt nakna jag mår illa.

  • sextiotalist

    Har du sagt till dom?
    Annat sätt är att gå därifrån om de är så gränslösa. 

  • Anonym (scottie)
    Anonym (Usch) skrev 2022-08-17 10:23:32 följande:

    Nakna. då menar jag helt nakna. Ibland har de gått i underkläder också men jag blir inte lika äcklad av det. det är när de går fullt nakna jag mår illa.


    Mitt hetaste tips är att flytta ut. I ditt hem som du själv har köpt gör du som du vill. Du kommer inte kunna ändra på dina föräldrar eftersom dom gör som dom vill i sitt eget hem. 
  • sextiotalist
    Anonym (scottie) skrev 2022-08-17 10:35:37 följande:
    Mitt hetaste tips är att flytta ut. I ditt hem som du själv har köpt gör du som du vill. Du kommer inte kunna ändra på dina föräldrar eftersom dom gör som dom vill i sitt eget hem. 
    Som förälder så anser jag att man inte kan resonera "jag gör som jag vill i mitt eget hem", när det påverkar andra i hemmet. 
    Som uppgift som förälder så ingår det också att lära sig visa hänsyn till omgivningen, även de man lever med.
  • Anonym (Kompromiss)
    Anonym (Usch) skrev 2022-08-17 10:23:32 följande:

    Nakna. då menar jag helt nakna. Ibland har de gått i underkläder också men jag blir inte lika äcklad av det. det är när de går fullt nakna jag mår illa.


    Det är inte ok gjort av dem enligt mig. Det är ditt hem också och respekten till dig bör också finnas. Att det är dina föräldrar spelar ingen roll. Tala om hur du upplever situationen, de har kanske inte ens reflekterat över att det är jobbigt för dig. 
    De tänker troligtvis att det inget gör eftersom du är deras barn. Be dem skyla sig eller åtminstone ha underkläder. 
  • EpicF
    Anonym (Usch) skrev 2022-08-13 14:32:54 följande:

    De går in i köket och vardagsrummet på morgonen när jag hämtar/sitter och äter min frukost, så att man blir äcklad. spelar ingen roll om man äter frukosten på rummet, de kan komma in i köket innan man hinner göra klart frukosten och gå.
    på kvällen är jag oftast bara inne på mitt rum.


    Så flytta då. Deras hem och då gör de som de vill. Passar det inte dig så får du flytta. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-08-13 16:36:36 följande:
    Jag har lite svårt att tro att de verkligen går runt nakna under längre tid och i onödan. Misstänker att TS överdriver lite där. Naken brukar man gå kanske när man har duschat och ska lägga sig eller går upp och duschar. Eller att man kanske äter frukost och är inte helt påklädd. Att de går runt nakna under längre stunder, det har jag lite svårt att tro....
    Hört talas om nudister? 
  • ClumsySmurf
    sextiotalist skrev 2022-08-17 10:51:52 följande: #31
    Anonym (scottie) skrev 2022-08-17 10:35:37 följande:
    Mitt hetaste tips är att flytta ut. I ditt hem som du själv har köpt gör du som du vill. Du kommer inte kunna ändra på dina föräldrar eftersom dom gör som dom vill i sitt eget hem. 
    Som förälder så anser jag att man inte kan resonera "jag gör som jag vill i mitt eget hem", när det påverkar andra i hemmet. 
    Som uppgift som förälder så ingår det också att lära sig visa hänsyn till omgivningen, även de man lever med.
      "dom gör som dom vill i sitt eget hem" är en väldigt konstig inställning eftersom det är TS hem också. Förhoppningsvis bor de med en sån inställning själva.
  • Anonym (Kompromiss)
    EpicF skrev 2022-08-17 20:09:06 följande:
    Så flytta då. Deras hem och då gör de som de vill. Passar det inte dig så får du flytta. 
    Det är ts hem också. Var skulle annars hennes hem vara? 
  • EpicF
    Anonym (Kompromiss) skrev 2022-08-17 20:40:29 följande:
    Det är ts hem också. Var skulle annars hennes hem vara? 
    Han är 20 år och vuxen. Passar det inte med föräldrarnas levnadssätt så får han flytta. Många i den åldern flyttar hemifrån. 
Svar på tråden Mina föräldrar går runt nakna