• Anonym (Undrar bara)

    Dejta och hemmaboende vuxna barn

    Främst en fråga till kvinnor mellan 45-55 (min egen ålder är 45) men andra får givetvis svara de med. Är en man med tre hemmaboende vuxna barn (3 döttrar, äldsta flyttade ut men har flyttat tillbaks igen) på 25, 24 och minstingen på 21 utesluten att dejta?

    Enbart baserat på den infon.

  • Svar på tråden Dejta och hemmaboende vuxna barn
  • Guldnovan

    Nej det är inte automatiskt nej för mig. Det beror på hur mycket du tycker du ska vara hemna och serva dem, om du kan vara hos mig några dagar i sträck, lite hux flux när vi vill ses, hur stort ni bor, om de kan acceptera att jag kommer till dig utan att bli sura, hur länge du varit skild osv. 

  • Anonym (ööö)

    Nej varför skulle det vara problem med det? De är ju vuxna. Jag får anta att de sköter sin egen mat, tvätt etc, och egentligen inte behöver dig som förälder? Utgår från att de bor hemma för att de pluggar eller så? 

    Bor ni trångt, så att du tycker det är svårt ta hem en dejt? Du får detta någon som du kan träffa hemma hos henne?

    Nu utgår jag ifrån att ni har en normal relation, du och döttrarna, så att det här inte handlar om små prinsessor som inte vill att deras pappa ska träffa någon ny kvinna eftersom DE är kvinnorna i ditt liv osv. 

  • Guldnovan
    Anonym (ööö) skrev 2022-08-13 13:46:15 följande:

    Nej varför skulle det vara problem med det? De är ju vuxna. Jag får anta att de sköter sin egen mat, tvätt etc, och egentligen inte behöver dig som förälder? Utgår från att de bor hemma för att de pluggar eller så? 

    Bor ni trångt, så att du tycker det är svårt ta hem en dejt? Du får detta någon som du kan träffa hemma hos henne?

    Nu utgår jag ifrån att ni har en normal relation, du och döttrarna, så att det här inte handlar om små prinsessor som inte vill att deras pappa ska träffa någon ny kvinna eftersom DE är kvinnorna i ditt liv osv. 


    Precis så tänker jag med. Det beror på dynamiken mellan de fyra. 
  • Anonym (Jenny)

    Självklart inte! Mina barn är i samma ålder, fast pluggar på annan ort så inte hemma så mycket. Nu utgår jag från att mannens döttrar beter sig som vuxna, att de turas om att laga mat, att han inte behöver serva döttrarna med något, osv. Jag utgår också från att de har något skäl till att fortfarande bo hemma, och att de har en plan för att flytta. 

  • Anonym (K)

    Knappast. De är vuxna, de får acceptera att du dejtar! Sedan gäller samma som oavsett ålder, att man inte behöver presentera sin senaste flört som man känt i fem minuter utan att det isf ska vara något seriöst där man varit i relation ett tag.

  • Anonym (Undrar bara)

    Tackar för svaren! Då är det inte helt kört alltså ändå. 

Svar på tråden Dejta och hemmaboende vuxna barn