• Anonym (Fundersam)

    Min man vill ge en annan kvinna present

    Hej! 


    Jag behöver lite hjälp med ögon utifrån att se på det här. Jag får in fel signaler så vill inte överreagera eller nått om det jag upplever inte stämmer. 


    Min man har ganska nyligen genom jobbet fått en ny kollega. De var även iväg på en jobbresa tillsammans i ungefär en vecka. Efter att de umgåtts så har han pratat väldigt gott om henne. 


    Hon har samma intressen och har i stort sätt gjort samma saker som mig. Jag och min man har samma intressen på mycket så de två klickar väldigt bra. 


    Hon kom även hem till oss en sväng när de skulle ha möte i stan (dötid innan). 


    Min man gav henne en stor kram och han var så glad. Jag har inte sett han så glad på länge. Hon gullade in sig väldig bra hos barnen också. 


    Mycket av det hon säger så svarar min man ?I love it!?. Han tyckte även att hon ska flytta till vår stad (hon bor i en annan stad några timmar härifrån). 


    Han vill nu också ge henne en personlig födelsedagspresent. Han brukar inte ge presenter då han är uppvuxen så, bara till mig och barnen. 


    Nu häromveckan så skulle de träffas på möte i stan och då vart det bråttom att han måste klippa sig. men mötet blev inte av så han sa sedan att han kom på att klippningen kunde vänta några veckor. 


    Hon har även öppnat upp sig en del till honom. 

    jag vet inte. Allt känns så olustigt för mig. Jag är glad att han hittat en vän men det känns konstigt. 


    Känner jag fel? Hjälp mig se på det hela. 

  • Svar på tråden Min man vill ge en annan kvinna present
  • Anonym (H)

    Jag brukar i sådana här trådar tycka respektive har rätt till vänner av annat kön,  att det är naturligt.  Försöker tänka mig in i din situation och hur gärna jag vill hitta det naturligt och roligt för din man med en ny vän - tycker jag det låter lite för mycket,  eller ganska mycket mycket.  Fråga honom vad som händer och tala om hur du känner

  • Friger

    Får han ta hem älskarinnan och gulla med barnen?

    Du är hyfsat tålmodig... Så mycket kan jag säga.

  • Anonym (Fundersam)

    Tack för alla svar och synvinklar. 


    Jag skrev en punktlista med alla saker som jag upplevt att han haft en crush på henne. Sedan talade jag ut med honom tydligt om mina upplevelser och ställde motfrågan tillbaka att om jag hade gjort allt det med en annan kille, hade inte du reagerat då? 


    Han är väldigt förstående så det öppnade upp ögonen för honom och han bad om ursäkt hur tanklöst och klumpigt han bettet sig. 


    För honom är det så självklart han och jag så han tänkte inte på hur det kunde såra mig. 


    Jag sa att jag tycker det är kul att du hittat en vän med samma intressen men det här har nått nivån över. 
    Så han ska distansera sig från henne och tänka på sitt agerande (På eget bevåg). 

  • FuckGoggleAskMe

    Kommenterar han det hon säger med Love It!? Vilken tönt, dumpa! 

    Jag har några väldigt bra, nära manliga kollegor, och om någon av dem skulle hålla reda på när min födelsedag är, och då komma med en magnum glasspinne till mitt kontor, skulle det vara trevligt. Något personligare än det skulle kännas konstigt. Och inte sjutton kramas vi.

  • Anonym (A)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2022-08-13 14:46:09 följande:
    Han är förälskad, även om han inte inser det själv.
    Men du måste väl inse det?
    Verkar inte bättre.
  • Anonym (Eh)

    Ts, klart han blev väldigt förstående när du kom på honom. Vi får väl se vad hans hjärta säger och gör.

  • Anonym (Man51)

    Han håller på att bli tok kär 
    men han fattar nog inte det själv 
    den känslan är svår att bryta 
    han måste inse själv
    att det han gör är inte ok 
    kanske prata med den andra kvinnan 
    kvinnor emellan 
    kanske säga att din man är förälskad i henne eller på väg att bli ?.

  • NinniQX

    Jag förstår inte hur man inte märker att man är små kär i någon annan. Han är nog bara förstående gör du sade till. För om han inte tycker om att du skulle bete sig så, så varför gör han det

  • Anonym (Teddy)
    NinniQX skrev 2022-08-15 10:52:01 följande:

    Jag förstår inte hur man inte märker att man är små kär i någon annan. Han är nog bara förstående gör du sade till. För om han inte tycker om att du skulle bete sig så, så varför gör han det


    Håller med. Klart han vet exakt vad han gör och känner men är dålig på att dölja det. Nu vet han att han måste dölja det bättre. Ts verkar naiv.
  • Anonym (Eh)

    Precis, naiv. Inte en chans man inte vet vad man känner själv . Att han inte skulle va medveten själv, tror nån verkligen på det ?

  • Anonym
    Anonym (Eh) skrev 2022-08-15 11:18:54 följande:

    Precis, naiv. Inte en chans man inte vet vad man känner själv . Att han inte skulle va medveten själv, tror nån verkligen på det ?


    Håller med. mannen är väl inte 4 år eller?
  • Anonym (A)
    Anonym (Eh) skrev 2022-08-15 11:18:54 följande:
    Precis, naiv. Inte en chans man inte vet vad man känner själv . Att han inte skulle va medveten själv, tror nån verkligen på det ?
    +1
Svar på tråden Min man vill ge en annan kvinna present