• Anonym (Anony­m)
    Sun 14 Aug 2022 11:21
    2114 visningar
    10 svar
    10
    2114

    Pojkvän rusade mot mig

    Jag och min pojkvän bråkade om en sak. Jag låg i soffan och han låg i sängen. Plötsligt reser han sig upp och rusar mot mig, vet inte om han rusade mot mig med knuten näve eller inte men han kom nära och såg arg ut. Jag kurade ihop mig och han backade. Sedan fick han dåligt samvete. 

    Har han aggressionsproblem?

  • Svar på tråden Pojkvän rusade mot mig
  • Anonym (Lo)
    Sun 14 Aug 2022 12:09
    #2

    Ja, sannolikt. Beror kanske på vad som hänt innan.

  • Anonym (P)
    Sun 14 Aug 2022 12:13
    #3

    Det beror på vad ni bråkade om och vad du gjorde/sa. Om du tex hotade att strypa hans hund känns det inte som en överreaktion från hans sida. Om du bad honom diska efter sig så var det det. 

  • Anonym (Linn)
    Sun 14 Aug 2022 12:38
    #4

    Det är absolut en varningssignal att inte bara ignorera. Han ville skrämma dig. Vad blir nästa steg; en knuff? Och sedan...? 

    Sånt hör inte hemma i ett bra förhållande. Jag tycker att du ska prata med honom om det. Att det aldrig någonsin ska förekomma igen och att även om ni är arga på varandra så ska det aldrig gå så långt att man blir hotfull och försöker att skrämma den andra. 
    Sker det något liknande igen, att han går mot dig på ett hotfullt sätt, höjer näven (även om han står en bit ifrån) så bör du bryta.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Mon 15 Aug 2022 02:29
    #4

    Vi bråkade/tjafsade om någon svartsjukegrej (från min sida) eller om en sak vi sett på tv. Det var ingen big deal alls. Hade absolut inte hotat honom eller något..

  • Mon 15 Aug 2022 10:04
    #5

    Det skulle jag inte acceptera. Förklara för honom att det var första och sista gången han tjurrusar mot dig och att om det sker igen kommer han ha sett dig för sista gången. 

  • Anonym (R)
    Mon 15 Aug 2022 10:09
    #6

    Verkar så, svar ja. Knappast ett normalt beteende. Har han visat aggressivitet på andra sätt också?

  • Anonym (P)
    Tue 16 Aug 2022 18:44
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2022-08-15 02:29:50 följande:

    Vi bråkade/tjafsade om någon svartsjukegrej (från min sida) eller om en sak vi sett på tv. Det var ingen big deal alls. Hade absolut inte hotat honom eller något..


    Då skulle jag säga att det är en rejäl varningsflagg. 
  • Anonym (Antin­gen eller)
    Tue 16 Aug 2022 19:29
    #8

    Antingen får han lära sig att det var sista gången eller så är det slut.Sätt gränser ,kvinnor!

  • Anonym (Hmm)
    Tue 16 Aug 2022 19:31
    #9

    Han verkar knäpp. Jag hade sagt åt honom att om det händer igen kommer jag göra hans liv till ett helvete. På sätt han aldrig trodde vara möjligt eller ens drömma om. 

  • Anonym (Äsch)
    Tue 16 Aug 2022 19:36
    #10
    -1

    Min kulle gör värre saker hela tiden. Inte för demaskera skull sagt att de är ok beteende av din kille. Men vi har ingen aning om hur du triggade honom heller och det finns massa killar som aldrig skulle röra ett finger på en kvinna men kvinnan har sån problematik att det triggar relationer också. Kvinnor kan också vara narcissister och sen säga ?titta va han gjorde?. Så svaret vet du nog bäst själv t hur just er situation såg ut. Att du skriver de där här kan också vara tecken på att du vill ha bekräftelse. Säger varken eller men tänk själv, vi har inte hela bilden.

Svar på tråden Pojkvän rusade mot mig