• SveaBunkern

    Jag (single father) vill inte dejta single mothers

    Har redan innan jag själv blev far (har en dotter som snart är tre år) bestämt mig att ALDRIG bli tillsammans med en single mother.

    Jag själv skulle aldrig KRÄVA att min nya partner ska behöva ta ansvar för min dotter, eftersom hon är inte släkt med mitt barn (blod är tjockare än vatten) och hon ska inte behöva ta ansvar för ett barn hon inte varit med från första början och skapat.

    Ansvar för min dotter har jag och mitt ex. Punkt slut!

    Däremot, om min nya skulle frivilligt vilja ta rollen som styv-"mamma" så, okej då.

    Vet av egen erfarenhet att single mothers brukar i nya förhållanden få ekonomin ihop från tre olika håll: Hennes ex. (underhållsbidrag), hennes jobb eller bidrag från staten och från sin nya partner.

    Varför ska en styv-"pappa" betala för en single mothers barn? Varför ska han skjutsa HENNES BARN hit och dit? Varför ska han behöva köpa dyra saker till hennes barn, bara för att han köpt något dyrt till sitt eget barn? Varför skulle "styvbarnen" i framtiden vilja ha sina namn skrivna i samma gravsten som styv-"pappan" ??

  • Svar på tråden Jag (single father) vill inte dejta single mothers
  • Anonym (Mimmi)

    Var nog bland det värsta jag hört. Vad får dig att tro att du är så himla bra och kvinnor med barn inte är det? Underhåll, bidrag och från den nya sambon? Herregud, hoppas du aldrig träffat någon med den attityden.

    Jag jobbar och får ca 45t innan skatt, har en bostad som är värderad till 8 miljoner med enbart två i lån. Drar med lätthet runt allt själv inklusive 2 barn. Och vet många kvinnor i samma situation som jag vilka klarar sig utmärkt. Många kvinnor som aldrig någonsin vill ha in en man i sitt liv igen.

  • Anonym (Kärring mot strömmen)

    Fy fan vilken pissig inställning! Inte bara mot ensamstående mammor utan mot kvinnor öht.

  • SveaBunkern
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-08-17 20:08:26 följande:

    Var nog bland det värsta jag hört. Vad får dig att tro att du är så himla bra och kvinnor med barn inte är det? Underhåll, bidrag och från den nya sambon? Herregud, hoppas du aldrig träffat någon med den attityden.

    Jag jobbar och får ca 45t innan skatt, har en bostad som är värderad till 8 miljoner med enbart två i lån. Drar med lätthet runt allt själv inklusive 2 barn. Och vet många kvinnor i samma situation som jag vilka klarar sig utmärkt. Många kvinnor som aldrig någonsin vill ha in en man i sitt liv igen.


    Hoppas jag aldrig träffar någon med tatueringar, skulder till Kronofogden, blod på sina händer efter abort, promiskuös bakgrund, maskulin feminazi, narkoman, hepatit C, ologisk, borderline, daddy issues, drama queen, etc.

    Vill ha en stabil kvinna som är feminin, jordnära, utbildad, trogen, självständig, mogen, konservativ, nykter, social, familjär etc.

    Du och kvinnorna som "du vet" verkar leva som många andra 'självständigt' med nån fjollig martyrskap. Jag är inte ett dugg förvånad eftersom individualism är extremt vanligt här i Sverige, så varför skulle du och kvinnorna "i samma situation" behöva en man när ni kan betala er fri från att slippa leva i kärnfamilj.

    Jag undrar om du starkt rekommenderar dina barn att hitta partner som redan har barn, så de "slipper" skaffa egna, eller vill du hellre ha barnbarn som är biologiskt dina?
  • Anonym (Ta mig)

    Ta mig!
    är en rivig snygging på 50, mina "barn" är utflugna. Du slipper allt som skulle betyda ansvar.
    Bara jag slipper ta hand om din avkomma också, är liksom klar med det. Men kan vara din coach på lagom avstånd när du fostrar.

  • Mandel
    Friger skrev 2022-08-17 10:08:23 följande:
    Ja... På tal om att generalisera...

    Möter man någon i sandlådan så måste man hoppa ner och leka!
    Självklart! Munhuggas och driva med folk är min paradgren och ibland måste man göra det även skriftligt.Cool
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    sextiotalist skrev 2022-08-17 16:00:47 följande:
    Skulle nog säga att det är oerhörda krav som verkar ställas på kvinnor som får en relation till en man med barn. Det verkar inte vara helt ovanligt att pappan abdikerar från föräldraskapet och skulle den nya kvinnan glömma köpa present åt mannens barn, då kan det ett väldigt oväsen. 
    Och även om man har en sambo (som min då) som inte har de kraven, då kan man räkna med att omgivningen försöker få den nya kvinnan att "rätta sig i ledet". 
    Råkade bita av en "väninna" just på en sådan här punkt igår. Hon berättade att
    en avliden väninnans bror hade förfasat sig över att systersonen inte kommit kostym på skolavslutningen som övriga klasskamrater hade gjort och att bonusmamman borde ha brytt sig och sett till att grabben hade en kostym och hon som berättade detta för mig höll med brodern.
    Jag sa ifrån direkt och sa att det är väl grabbens pappas ansvar. Och vem vet om inte bonusmamman sagt att pappan kanske borde köpa en kostym och han sedan struntade i det? 
    Känner dem så jag vet ju den pappans koll på sina barn...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    SveaBunkern skrev 2022-08-17 22:20:57 följande:
    Hoppas jag aldrig träffar någon med tatueringar, skulder till Kronofogden, blod på sina händer efter abort, promiskuös bakgrund, maskulin feminazi, narkoman, hepatit C, ologisk, borderline, daddy issues, drama queen, etc.

    Vill ha en stabil kvinna som är feminin, jordnära, utbildad, trogen, självständig, mogen, konservativ, nykter, social, familjär etc.

    Du och kvinnorna som "du vet" verkar leva som många andra 'självständigt' med nån fjollig martyrskap. Jag är inte ett dugg förvånad eftersom individualism är extremt vanligt här i Sverige, så varför skulle du och kvinnorna "i samma situation" behöva en man när ni kan betala er fri från att slippa leva i kärnfamilj.

    Jag undrar om du starkt rekommenderar dina barn att hitta partner som redan har barn, så de "slipper" skaffa egna, eller vill du hellre ha barnbarn som är biologiskt dina?
    Vad menar du med fjolligt martyrskap och att betala sig fri från kärnfamiljen?

    Om män i stället tog sin del av ansvaret för hem och barn så skulle inte fler och fler kvinnor känna att de hellre lever ensamma med sina barn. 
    Tyvärr är många kvinnor alldeles för fast i samhällsnormen om yta och att man måste leva i kärnfamilj så de stannar i dåliga relationer för de tror att de inte har råd att leva ensamma eller vill inte lämna fina huset... och just för att de tror att det är bättre för barnen med kärnfamilj fast de vuxna bråkar eller bara lever kärlekslöst.

     
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mimmi)
    SveaBunkern skrev 2022-08-17 22:20:57 följande:
    Hoppas jag aldrig träffar någon med tatueringar, skulder till Kronofogden, blod på sina händer efter abort, promiskuös bakgrund, maskulin feminazi, narkoman, hepatit C, ologisk, borderline, daddy issues, drama queen, etc.

    Vill ha en stabil kvinna som är feminin, jordnära, utbildad, trogen, självständig, mogen, konservativ, nykter, social, familjär etc.

    Du och kvinnorna som "du vet" verkar leva som många andra 'självständigt' med nån fjollig martyrskap. Jag är inte ett dugg förvånad eftersom individualism är extremt vanligt här i Sverige, så varför skulle du och kvinnorna "i samma situation" behöva en man när ni kan betala er fri från att slippa leva i kärnfamilj.

    Jag undrar om du starkt rekommenderar dina barn att hitta partner som redan har barn, så de "slipper" skaffa egna, eller vill du hellre ha barnbarn som är biologiskt dina?

    Så en självständig kvinna är någon du tycker lever med ett fjolligt martyrskap? Och de andra (enligt dig flesta) kvinnorna (singelmammor) du skriver om i din trådstart som lever på sina x, bidrag och sin nya man är inte heller vatten värda? Lycka till du att hitta någon kvinna som passar dig. Om detta är värderingar du luftar offentligt kommer du förbli singel större delen av ditt liv.

    Vad får dig att tro att en kvinna som jag med god ekonomi betalat sig fri från att leva i en kärnfamilj? Det finns oerhört många anledningar till att en förälder lever ensam, det kan vara initierat av kvinnan eller mannen själv av otaliga anledningar, han/hon kan ha blivit lämnat, den andra föräldern kanske inte ens lever längre. Vilket som är min anledning behåller jag för mig själv. 


    Jag kommer inte råda mina barn till varken det ena eller det andra, de får själva välja vem de vill leva med. Jag litar på att de kommer hitta någon som de trivs med, oavsett om denne har barn sedan innan eller inte. Men jag hoppas innerligt att de aldrig träffar någon som du.

  • Anonym (Elise)

    Jaha.  Och vad ville du komma med din trådstart?
    Det är väl bara att hoppas att du träffar rätt kvinna för dig,  vad ska vi göra åt saken?
    Förresten,  varför svänger du dig med engelska ord,  tror du att någon engelsktalande ska förstå bättre vad du skriver? 

  • Anonym (Yttrar mig)
    Anonym (Ta mig) skrev 2022-08-17 22:31:46 följande:

    Ta mig!
    är en rivig snygging på 50, mina "barn" är utflugna. Du slipper allt som skulle betyda ansvar.
    Bara jag slipper ta hand om din avkomma också, är liksom klar med det. Men kan vara din coach på lagom avstånd när du fostrar.


    Jag vill ha dig kvinnan,  alla dagar i veckan. Riviga snyggingar whow! 
  • Anonym (###)
    Fjäril kär skrev 2022-08-17 16:47:49 följande:
    Såhär är det TS. Du har all rätt i världen att ha vilka krav du vill och inget fel i det. Krav har vi alla.

    MEN du bör dock kalkylera med sannolikheten här. 

    1: hur många singlar utan barn finns det i lämplig ålder som även matchar övriga premisser? 
    2: hur många av dessa vill bli bonusmammor? 
    3: det finns trots allt en anledning till att dom inte har barn.. 
    4: är du beredd att bli pappa igen eftersom dom inte har något barn än? 
    5:hur många kommer nöja sig med att inte få egna barn om du svarade nej på nr 4?
    6:det finns många barnlösa som inte vill ha något med barnet att göra och som ser det som en konkurrent om din uppmärksamhet.
    7 hur lämplig partner är du själv? 
    Bästa! Särskilt nr 7
  • Anonym (###)
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2022-08-17 20:10:42 följande:

    Fy fan vilken pissig inställning! Inte bara mot ensamstående mammor utan mot kvinnor öht.


    Verkligen! Hemskt och läsa..Men det är tyvärr såhär många män tror och tänker om kvinnor. Att singelmammor går på bidrag och får en massa underhållsstöd. Nja så är det inte riktigt alltid och faktum är att andelen universitetsutbildade kvinnor som tagit examen är högre än andelen män. 
  • Anonym (Perka)

    Hur mycket har du ditt barn TS? Heltid, vv? Det begränsar vem som vill ha DIG.

  • SveaBunkern
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-08-18 17:20:14 följande:

    Så en självständig kvinna är någon du tycker lever med ett fjolligt martyrskap? Och de andra (enligt dig flesta) kvinnorna (singelmammor) du skriver om i din trådstart som lever på sina x, bidrag och sin nya man är inte heller vatten värda? Lycka till du att hitta någon kvinna som passar dig. Om detta är värderingar du luftar offentligt kommer du förbli singel större delen av ditt liv.

    Vad får dig att tro att en kvinna som jag med god ekonomi betalat sig fri från att leva i en kärnfamilj? Det finns oerhört många anledningar till att en förälder lever ensam, det kan vara initierat av kvinnan eller mannen själv av otaliga anledningar, han/hon kan ha blivit lämnat, den andra föräldern kanske inte ens lever längre. Vilket som är min anledning behåller jag för mig själv. 


    Jag kommer inte råda mina barn till varken det ena eller det andra, de får själva välja vem de vill leva med. Jag litar på att de kommer hitta någon som de trivs med, oavsett om denne har barn sedan innan eller inte. Men jag hoppas innerligt att de aldrig träffar någon som du.


    Kan tänka mig att du redan gett råd till dina barn om att skapa fosterhem, utnyttja andra föräldrars misslyckanden, och använda verksamheten till att tjäna mer pengar än du själv någonsin gjort.

    Kan tänka mig att du skulle aldrig göra någon orosanmälan om du såg att något inte stod rätt till. Du skulle snarare hjälpa till att mörka och "hoppas innerligt att de aldrig åker dit".
  • sextiotalist
    SveaBunkern skrev 2022-08-22 13:45:20 följande:
    Kan tänka mig att du redan gett råd till dina barn om att skapa fosterhem, utnyttja andra föräldrars misslyckanden, och använda verksamheten till att tjäna mer pengar än du själv någonsin gjort.

    Kan tänka mig att du skulle aldrig göra någon orosanmälan om du såg att något inte stod rätt till. Du skulle snarare hjälpa till att mörka och "hoppas innerligt att de aldrig åker dit".
    Dessa slutsatser drog du utifrån vad?
    Du verkar bitter, men det är något du får hantera.  
  • Anonym (L)
    SveaBunkern skrev 2022-08-17 22:20:57 följande:
    Hoppas jag aldrig träffar någon med tatueringar, skulder till Kronofogden, blod på sina händer efter abort, promiskuös bakgrund, maskulin feminazi, narkoman, hepatit C, ologisk, borderline, daddy issues, drama queen, etc.

    Vill ha en stabil kvinna som är feminin, jordnära, utbildad, trogen, självständig, mogen, konservativ, nykter, social, familjär etc.

    Du och kvinnorna som "du vet" verkar leva som många andra 'självständigt' med nån fjollig martyrskap. Jag är inte ett dugg förvånad eftersom individualism är extremt vanligt här i Sverige, så varför skulle du och kvinnorna "i samma situation" behöva en man när ni kan betala er fri från att slippa leva i kärnfamilj.

    Jag undrar om du starkt rekommenderar dina barn att hitta partner som redan har barn, så de "slipper" skaffa egna, eller vill du hellre ha barnbarn som är biologiskt dina?

    Fräsch kvinnosyn du har! Du vill alltså ha någon du kan bryta ner och kontrollera som ska offra allt för dig och ditt barn? Men samtidigt ska kvinnan inte ta ansvar för barnet eftersom det inte är hennes, men om ni får gemensamma barn ska hon ta ansvar för båda.


    Jag har levt ensam i 8 år med mitt barn varannan vecka för att kärnfamiljsprylen helt enkelt inte passar mig. Jag vantrivdes med min relation och mitt liv och valde att göra något åt det.
    Jag har haft som policy att inte dejta singelpappor, även innan jag fick barn, för att jag upplevt de gånger jag gjort det att de gärna släpper föräldraskapet till mig som kvinna så fort jag varit med, och för mig är inte det okej. Handlar inte om att det inte är mitt biologiska barn utan att det är oansvarigt och jävligt osexigt med män som inte kan uppfostra sina egna barn och tycker att en ny kvinna ska vara projektledare från dag ett.


    Nu är jag tillsammans med en man med barn sedan innan, för man väljer tyvärr inte vem man blir kär i när man blir kär. Och hans barn är helt hans ansvar. Vi kommer aldrig att få barn tillsammans eller flytta ihop, det har jag varit övertydlig med, för jag vill absolut inte bo med någon annans barn. Och det kanske blir svårt för dig att hitta en tjej som vill ha en relation med dig som redan har barn sedan innan och dessutom har en rätt pissig attityd.

  • Anonym (Mimmi)
    SveaBunkern skrev 2022-08-22 13:45:20 följande:
    Kan tänka mig att du redan gett råd till dina barn om att skapa fosterhem, utnyttja andra föräldrars misslyckanden, och använda verksamheten till att tjäna mer pengar än du själv någonsin gjort.

    Kan tänka mig att du skulle aldrig göra någon orosanmälan om du såg att något inte stod rätt till. Du skulle snarare hjälpa till att mörka och "hoppas innerligt att de aldrig åker dit".

    Ditt svar är så sjukt så jag nästan blir osäker om det är mig du svarat. Vem är det jag ska orosanmäla? Vilka ska aldrig åka dit? Ska mina barn skapa fosterhem? Vilken förälders misslyckande ska utnyttjas? Och vilken verksamhet? Vad är det yrar om?


     Sorgligt att livet utvecklats som det gjort för dig, måste vara svårt att må och leva på det sätt du gör. Jag kommer inte svara dig fler gånger då du skriver helt irrelevanta saker tagna ut sitt sammanhang. Men hoppas att du får hjälp att bearbeta dina svårigheter på ett bra sätt så du slipper utsätta fler i forumet och kanske även i verkliga livet (?) för en massa påhopp.

    Tack och hej.

Svar på tråden Jag (single father) vill inte dejta single mothers