• Anonym (Less)

    Min man är grinig så fort han inte får sex

    Det har blivit väldigt tydligt senaste tiden... Han är oftast grinig, vi har också sällan sex.. Men var gång vi haft det, även om det i perioder blir flera veckor på raken av sex dagligen, så är han helt ombytt. Han är glad och kärleksfull.

    Jag fick mens för några dagar sen, vilket bröt närmare en vecka av sex.. Och han har varit sur varenda dag sen vi slutade.

    Någon som känner igen det här? Är jäkligt påfrestande.

  • Svar på tråden Min man är grinig så fort han inte får sex
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (sorgligt) skrev 2022-08-26 13:00:56 följande:
    Vad är det som säger att det måste vara krav på sex varje dag?
    Jag tycker att män som klagar över sexlivet bemöts på exakt samma sätt oavsett om de varit utan sex i 2 dagar eller 2 år.

    Varför har kvinnor på FL så svårt för att män uttrycker sitt missnöje över vad som helst som rör kvinnor?
    Inte vet jag varför andra kvinnor har svårt för missnöjda män. Men TS skriver att hennes man blir grinig redan efter någon dag utan sex. I _just den här_ tråden är det alltså inte relevant med män som möts av oförståelse trots månader eller år utan sex.

    Jag vet att vissa kvinnor uttrycker det som att sex och intimitet inte borde spela roll, att annat är viktigare i ett långvarigt förhållande. Att de verkar tycka att det räcker med att leva under samma tak, i alla fall om man har barn ihop, får stå för dem. De flesta trivs inte med att ha det så. Det gäller även många kvinnor. Blir sexbristen och närhetsbristen för stor, tenderar man dessutom att förr eller senare söka det på annat håll. Förhoppningsvis inte genom otrohet, men genom skilsmässa, alternativt öppet förhållande.
  • Anonym (Äldre gift)

    Nekade min gubbe länge all form av sex. Tänkte sedan efter lovat för drygt 45 år sedan i nöd och lust. Nu runkar eller suger jag av honom lite nu och då. Har en glad harmonisk gubbe mest hela tiden. Tycker själv det kan vara mysigt suga och höra hans njutning och flämtningar då han kommer. 

  • Anonym (bbbb)
    Core skrev 2022-08-22 19:47:36 följande:

     


    Jag anser som jag skrev tidigare i tråden att det är patetiskt att sura, hitta ny kvinna om det inte funkar istället, då får man bara separera.

    däremot ska man ändå komma ihåg att när kvinnans hormoner gör henne odräglig och grinig vid mens, det ska vi dalta med och acceptera.

    på samma sätt påverkas vi män av manliga hormoner som spökar, kom ihåg det.


    Nej ingen man ska behöva dalta med en kvinna som blir odräglig och grinig pga mens eller pms. 
    Jag låter en sån kvinna vara ensam så kan hon komma och umgås med mig när hon är glad igen eller om hon vill ha en kram. Men sur, elak och odräglig, nej tack. Varför ska jag behöva umgås med en partner som är sån?
    Kvinnor har också ett ansvar för att inte vara sur och grinig mot sin partner!

    Kvinnor som män, dra er undan när ni känner att ni bara vill sura och varken vill prata eller kan vara trevliga mot er partner.
  • Anonym (A)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2022-08-26 11:28:42 följande:
    Du ser inte skillnaden mellan att sällan vilja, och att inte vilja eller orka varje dag?

    Ja, jag hade hellre haft en man som umgicks med kompisar eller gjorde något annat, i stället att tjura över uteblivet sex varje dag. Nu har min man aldrig betett sig så, vettiga män gör inte det, men om. Tänder på mig har han alltid gjort, det betyder inte att vi har ork eller lust jämt. Däremot skulle han säkert reagera om det gick lång tid utan sex eller intimitet, men det har aldrig hänt. Jag hade inte heller velat vara utan det.

    Beklagar om du har haft osunda förhållanden. I ett sunt förhållande bryr man sig om varandra. Det innebär både att värdera samlivet och att ge varandra utrymme.
    +1
  • Anonym (bbbb)
    Anonym (sorgligt) skrev 2022-08-26 13:00:56 följande:
    Vad är det som säger att det måste vara krav på sex varje dag?
    Jag tycker att män som klagar över sexlivet bemöts på exakt samma sätt oavsett om de varit utan sex i 2 dagar eller 2 år.

    Varför har kvinnor på FL så svårt för att män uttrycker sitt missnöje över vad som helst som rör kvinnor?
    Testa att gå till flashback och klaga på män så ska du få se på en gnällig skara:D
  • Anonym (Han är barnslig)

    Jag tycker att han är barnslig. TS skriver att de har sex regelbundet. Nu senast tätt. Så inträder lingonveckan och då tjurar han ihop. Att som vuxen människa vara sur och otrevlig mot en annan vuxen människa för Att den inte får det den vill när den vill tycker jag är barnsligt. Det skapar ju motsatsen till lust. Då blir sex ngt TS har med sin man så att han inte är sur. Inte ngt hon har för att hon känner lust. Hur kan han vilja ha det så? Vill inte han ha någon som ligger med honom för att han är fin? Vad gör han för att få mer sex? Om han lägger tid på att tjura skulle han ju kunna lägga tid på att förföra istället. TS ?ställer ju upp? på sex i relationen (menar inte för att vara snäll utan att det faktiskt förekommer). De har ju det. Vill han ha mer kan han ju kommunicera det på ett trevligt sätt. Han kan ju smeka henne kåt, han kan ju uppvakta på ngt sätt,  han kan ju erbjuda henne massage, middag, egentid tillsammans utan barn osv. Han kan ju typ vara trevlig och rolig att umgås med?

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Han är barnslig) skrev 2022-09-03 09:19:30 följande:

    Jag tycker att han är barnslig. TS skriver att de har sex regelbundet. Nu senast tätt. Så inträder lingonveckan och då tjurar han ihop. Att som vuxen människa vara sur och otrevlig mot en annan vuxen människa för Att den inte får det den vill när den vill tycker jag är barnsligt. Det skapar ju motsatsen till lust. Då blir sex ngt TS har med sin man så att han inte är sur. Inte ngt hon har för att hon känner lust. Hur kan han vilja ha det så? Vill inte han ha någon som ligger med honom för att han är fin? Vad gör han för att få mer sex? Om han lägger tid på att tjura skulle han ju kunna lägga tid på att förföra istället. TS ?ställer ju upp? på sex i relationen (menar inte för att vara snäll utan att det faktiskt förekommer). De har ju det. Vill han ha mer kan han ju kommunicera det på ett trevligt sätt. Han kan ju smeka henne kåt, han kan ju uppvakta på ngt sätt,  han kan ju erbjuda henne massage, middag, egentid tillsammans utan barn osv. Han kan ju typ vara trevlig och rolig att umgås med?


    Så självklart och bra det du skriver.
  • Anonym (Kvinnor)

    Kvinnor gnäller när de tycker de behöver det.

  • Anonym (sorgligt)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2022-09-06 13:46:52 följande:

    Kvinnor gnäller när de tycker de behöver det.


    Det gör nog alla människor oavsett kön men det finns ju inget som säger att deras partner behöver stå ut med det.
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Less) skrev 2022-08-18 19:44:12 följande:
    Min man är grinig så fort han inte får sex

    Det har blivit väldigt tydligt senaste tiden... Han är oftast grinig, vi har också sällan sex.. Men var gång vi haft det, även om det i perioder blir flera veckor på raken av sex dagligen, så är han helt ombytt. Han är glad och kärleksfull.

    Jag fick mens för några dagar sen, vilket bröt närmare en vecka av sex.. Och han har varit sur varenda dag sen vi slutade.

    Någon som känner igen det här? Är jäkligt påfrestande.


    Vad tycker du om texten i den här artikeln?

    kvinnojourenblenda.se/om-du-som-man-blir-sur-nar-din-partner-inte-vill-ha-sex-fraga-dig-sjalv-varfor-du-reagerar-som-du-gor/

  • nihka
    Anonym (Less) skrev 2022-08-18 19:44:12 följande:
    Min man är grinig så fort han inte får sex

    Det har blivit väldigt tydligt senaste tiden... Han är oftast grinig, vi har också sällan sex.. Men var gång vi haft det, även om det i perioder blir flera veckor på raken av sex dagligen, så är han helt ombytt. Han är glad och kärleksfull.

    Jag fick mens för några dagar sen, vilket bröt närmare en vecka av sex.. Och han har varit sur varenda dag sen vi slutade.

    Någon som känner igen det här? Är jäkligt påfrestande.


    Om han tycker det är jobbigt och blir grinig av att vara utan sex när du har mens föreslå att han ger dig oralsex då.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Kvinnor)
    Anonym (Less) skrev 2022-08-18 19:44:12 följande:
    Min man är grinig så fort han inte får sex

    Det har blivit väldigt tydligt senaste tiden... Han är oftast grinig, vi har också sällan sex.. Men var gång vi haft det, även om det i perioder blir flera veckor på raken av sex dagligen, så är han helt ombytt. Han är glad och kärleksfull.

    Jag fick mens för några dagar sen, vilket bröt närmare en vecka av sex.. Och han har varit sur varenda dag sen vi slutade.

    Någon som känner igen det här? Är jäkligt påfrestande.


    Om en man blir utan sex i ett förhållande och blir sur då ska man vara en mansbebis och när kvinnor blir utan sex i ett förhållande då ska det handla om att mannen inte skulle vara en riktig man
Svar på tråden Min man är grinig så fort han inte får sex