• Anonym (ts)
    Mon 22 Aug 2022 08:13
    177060 visningar
    371 svar
    -1 +2
    371
    177060

    Kvinnor runt 50 - rakar ni er?

    Min partner har börjat prata om att han vill raka mig. Jag var först lite skeptisk, jag brukar snygga till bikinilinjen och så men har ändå alltid tänkt att vuxna kvinnor har hår runt könet. Samtidigt är tanken på att han vill göra det lite upphetsande. 


    Hur ser ni övriga kvinnor runt 50 ut runt könet? Helrakade, delvis rakade, inte alls? Jag fattar att det nog finns många variationer men vill ha lite input så jag kan komma fram till vad jag egentligen tycker om detta.


     

  • Svar på tråden Kvinnor runt 50 - rakar ni er?
  • Anonym (Solid­)
    Tue 13 Dec 2022 20:11
    +1
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-12-13 18:52:41 följande:

    @Solid, @Tom Araya, ja det brukar i regel vara en synlig skillnad mellan en medelålders kvinnas och en flickas klitta. Om den vuxna kvinnans underliv inte är en så kallad streckfitta. 


    Utöver att kvinnors underliv rakas enligt trend (en trend följs i regel av en motsatt trend) ökar intimkirurgin rejält sett till antalet operationer. I dem stympas eller kapas kvinnans/tjejens inre blygdläppar (med plågsamma ärrbildningar, minskad lubrikations och infektionsrisk). Vad säger det om kvinnan som objekt - med handen på hjärtat?


    Vem vill kvinnan med sin rakning (högst omedvetet) påminna om? Vem har bebissmå inre blygdläppar? Vem är det som inte har ett fjun på vulva och i sitt underliv? Svaren blir entydiga. Det lilla barnet. Den förpubertala flickan.


    Sen vet jag såklart det finns vuxna kvinnor som naturligt saknar både könshår och inre blygdläppar men nu är jag ute efter i vilken riktning ni associerar dagens fitta trend? Finns det någon bättre liknelse kopplad till intimkirurgins och vaxningens/rakningens slutresultat i utseende, så leverera gärna svaret här i tråden!


    "Vem vill kvinnan med sin rakning påminna om"? Vem har påstått att de vill likna något alls? Vilken planet bor du på? (Obs svara inte, jag förstår att du inte bor på en annan planet, lika bra att jag förklarar det så att du inte tar min fråga bokstavligt)

    Du hävdar envist att de som tar bort allt hår gör det för att  likna ett barn. DU påstår det. Har NÅGON kvinna i den här tråden svarat att det är derad anledning? Tillhör de  som rakar sig nån hemlig falang av pedofil-groupies? Är de pedofiler som ännu inte förstått att de är det?  De män som rakar huvudet;  gör de det för att se ut som en bebis? Rakar de bort skägget för att se ut som förpubertala pojkar? 
    Varför drar du upp intimkirurgi i en tråd som handlar om könshår? Men jag förstår att du "vet" att  anledningen till just förminskning av blygdläppar  är att kvinnan vill se ut som  bebisar/små flickor. 

    Din åsikt är inte fakta alla andra  missat. Inte i den här tråden eller någon av de andra. 
  • RuneBe­rt
    Tue 13 Dec 2022 21:16
    Anonym (Solid) skrev 2022-12-13 20:11:01 följande:
    "Vem vill kvinnan med sin rakning påminna om"? Vem har påstått att de vill likna något alls? Vilken planet bor du på? (Obs svara inte, jag förstår att du inte bor på en annan planet, lika bra att jag förklarar det så att du inte tar min fråga bokstavligt)

    Du hävdar envist att de som tar bort allt hår gör det för att  likna ett barn. DU påstår det. Har NÅGON kvinna i den här tråden svarat att det är derad anledning? Tillhör de  som rakar sig nån hemlig falang av pedofil-groupies? Är de pedofiler som ännu inte förstått att de är det?  De män som rakar huvudet;  gör de det för att se ut som en bebis? Rakar de bort skägget för att se ut som förpubertala pojkar? 
    Varför drar du upp intimkirurgi i en tråd som handlar om könshår? Men jag förstår att du "vet" att  anledningen till just förminskning av blygdläppar  är att kvinnan vill se ut som  bebisar/små flickor. 

    Din åsikt är inte fakta alla andra  missat. Inte i den här tråden eller någon av de andra. 
    Mata inte det trollet
  • Tue 13 Dec 2022 21:18

    Tråden blir väldigt ot nu. 


    Starta ny tråd är ett förslag😊

  • Tue 13 Dec 2022 21:31
    +1
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-12-13 18:52:41 följande:

    @Solid, @Tom Araya, ja det brukar i regel vara en synlig skillnad mellan en medelålders kvinnas och en flickas klitta. Om den vuxna kvinnans underliv inte är en så kallad streckfitta. 


    Utöver att kvinnors underliv rakas enligt trend (en trend följs i regel av en motsatt trend) ökar intimkirurgin rejält sett till antalet operationer. I dem stympas eller kapas kvinnans/tjejens inre blygdläppar (med plågsamma ärrbildningar, minskad lubrikations och infektionsrisk). Vad säger det om kvinnan som objekt - med handen på hjärtat?


    Vem vill kvinnan med sin rakning (högst omedvetet) påminna om? Vem har bebissmå inre blygdläppar? Vem är det som inte har ett fjun på vulva och i sitt underliv? Svaren blir entydiga. Det lilla barnet. Den förpubertala flickan.


    Sen vet jag såklart det finns vuxna kvinnor som naturligt saknar både könshår och inre blygdläppar men nu är jag ute efter i vilken riktning ni associerar dagens fitta trend? Finns det någon bättre liknelse kopplad till intimkirurgins och vaxningens/rakningens slutresultat i utseende, så leverera gärna svaret här i tråden!


    Gör du följande analys. Varför rakar sig män i ansiktet? Vad försöker han efterlikna, och vem vill han behaga?
  • Anonym (Hmm)
    Tue 13 Dec 2022 22:03
    Ordinär Man skrev 2022-12-13 21:31:14 följande:
    Gör du följande analys. Varför rakar sig män i ansiktet? Vad försöker han efterlikna, och vem vill han behaga?
    Jämföra hår i nyllet med en luden musse?
    Skulle inte tro det, 
    Saknar verkligen en rakad att få smaka på.  Min nuvarande är ju mer inne på "regnskog"
  • Anonym (Lotta­60-tal­ist)
    Tue 13 Dec 2022 23:05
    -1

    Jag tror att vissa drar iväg i känslomässigt utan att vilja/kunna greppa totalen eller helheten. Specifikt att raka sitt kön, i armhålor eller när män rakar av sig skägget kan liknas vid när vi homo sapiens putsar oss. Att pyssla med kroppsvård, också ta ett skönt bubbelbad får oss att må bra! 


    Men, just rakningen av könet för med sig en rad biverkningar vilka redan berörts. I kombination med intimkirurgi för kvinnor där inre könsorganet kapas vore det positivt om någotsånär medvetna individer vågade ställa sig frågan Varför ? I vilket syfte? Vilket skönhetsideal går kvinnan på? 

    Tyvärr är resonemangen jag för inte mina komplett egna. Uppsatser på bland annat Diva Portal har väckt mitt intresse. I C-uppsatser inom universitetsvärlden pågår för fulla muggar resonemang kring utseendeideal på kvinnans fitta och parallella säkerställda ökningar av intimkirurgi hos kvinnor studeras. Fenomenet står för något. Vare sig vi vill eller inte. Jag är relativt vetgirig och ställde ett par logiska frågor här i forumet. Fel plats? Fel tidpunkt? Har fler mån tro tagit del av den nya kunskapen om ett par år? Eller sitter skygglapparna hårt åt? Är det endast här på FL kalla faktan blundas för? Om det vore en icke fråga varför finns i så fall ett stort intresse för fenomenet inom universitetsvärlden undrar jag.

  • RuneBe­rt
    Tue 13 Dec 2022 23:17

    Mata inte trollet 

  • Anonym (Lotta­60-tal­ist)
    Tue 13 Dec 2022 23:31
    +1
    Anonym (Solid) skrev 2022-12-13 20:11:01 följande:
    "Vem vill kvinnan med sin rakning påminna om"? Vem har påstått att de vill likna något alls? Vilken planet bor du på? (Obs svara inte, jag förstår att du inte bor på en annan planet, lika bra att jag förklarar det så att du inte tar min fråga bokstavligt)

    Du hävdar envist att de som tar bort allt hår gör det för att  likna ett barn. DU påstår det. Har NÅGON kvinna i den här tråden svarat att det är derad anledning? Tillhör de  som rakar sig nån hemlig falang av pedofil-groupies? Är de pedofiler som ännu inte förstått att de är det?  De män som rakar huvudet;  gör de det för att se ut som en bebis? Rakar de bort skägget för att se ut som förpubertala pojkar? 
    Varför drar du upp intimkirurgi i en tråd som handlar om könshår? Men jag förstår att du "vet" att  anledningen till just förminskning av blygdläppar  är att kvinnan vill se ut som  bebisar/små flickor. 

    Din åsikt är inte fakta alla andra  missat. Inte i den här tråden eller någon av de andra. 
    Ordinär Man skrev 2022-12-13 21:31:14 följande:
    Gör du följande analys. Varför rakar sig män i ansiktet? Vad försöker han efterlikna, och vem vill han behaga?
    Anonym (Hmm) skrev 2022-12-13 22:03:12 följande:
    Jämföra hår i nyllet med en luden musse?
    Skulle inte tro det, 
    Saknar verkligen en rakad att få smaka på.  Min nuvarande är ju mer inne på "regnskog"


    Svarar er gemensamt här. Hoppas det är okej om än fantasilöst! Hänger ihop med tidpunkten på kvällen.
    Tänker oxå vissa av mina frågeställningar till er är egna ämnen i sig och hör hemma i en egen och ny tråd. Sorry när jag klampar in med ett fenomen som iofs kopplad till rakning av könet, nämligen intimkirurgi. 


     


    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-12-13 23:05:34 följande:

    Jag tror att vissa drar iväg i känslomässigt utan att vilja/kunna greppa totalen eller helheten. Specifikt att raka sitt kön, i armhålor eller när män rakar av sig skägget kan liknas vid när vi homo sapiens putsar oss. Att pyssla med kroppsvård, också ta ett skönt bubbelbad får oss att må bra! 


    Men, just rakningen av könet för med sig en rad biverkningar vilka redan berörts. I kombination med intimkirurgi för kvinnor där inre könsorganet kapas vore det positivt om någotsånär medvetna individer vågade ställa sig frågan Varför ? I vilket syfte? Vilket skönhetsideal går kvinnan på? 

    Tyvärr är resonemangen jag för inte mina komplett egna. Uppsatser på bland annat Diva Portal har väckt mitt intresse. I C-uppsatser inom universitetsvärlden pågår för fulla muggar resonemang kring utseendeideal på kvinnans fitta och parallella säkerställda ökningar av intimkirurgi hos kvinnor studeras. Fenomenet står för något. Vare sig vi vill eller inte. Jag är relativt vetgirig och ställde ett par logiska frågor här i forumet. Fel plats? Fel tidpunkt? Har fler mån tro tagit del av den nya kunskapen om ett par år? Eller sitter skygglapparna hårt åt? Är det endast här på FL kalla faktan blundas för? Om det vore en icke fråga varför finns i så fall ett stort intresse för fenomenet inom universitetsvärlden undrar jag. 





  • Anonym (Teddy­)
    Wed 14 Dec 2022 00:55
    -1 +1
    RuneBert skrev 2022-12-13 23:17:07 följande:

    Mata inte trollet 


    Vi hörde dig första gången. Akta så att du inte blir ett troll du med.
  • RuneBe­rt
    Wed 14 Dec 2022 06:03
    -1 +1
    1 Lola Montez skrev 2022-12-13 18:17:07 följande:
    Haha, fittan verkar va poppis idag. Nästan så jag blir generad. Fast bara nästan🥰
     God morgon Lolis, kunde inte sov nu på morgonkvisten och hade mest en skön bild på din härliga nyvaxade fitta & stjärt på näthinnan. Så här kommer en hyllning som ger dig ett leende och skön energi hela dagen.

    Melod: Dagen är kommen  / Adeste fideles:

    Fittan är vaxad,
    smord med lite olja,
    glänser så va-a-ckert i gryningens sken
    Snart är jag ledig,
    då blir tid att nj-u-ta
    Å kom då med din tunga,
    å kom med dina läppar,
    å kom då med din stake,
    å soruta mig full!

    Tungan ute Hjärta Tungan ute
     
  • Wed 14 Dec 2022 14:26
    RuneBert skrev 2022-12-14 06:03:28 följande:
     God morgon Lolis, kunde inte sov nu på morgonkvisten och hade mest en skön bild på din härliga nyvaxade fitta & stjärt på näthinnan. Så här kommer en hyllning som ger dig ett leende och skön energi hela dagen.

    Melod: Dagen är kommen  / Adeste fideles:

    Fittan är vaxad,
    smord med lite olja,
    glänser så va-a-ckert i gryningens sken
    Snart är jag ledig,
    då blir tid att nj-u-ta
    Å kom då med din tunga,
    å kom med dina läppar,
    å kom då med din stake,
    å soruta mig full!

    Tungan ute Hjärta Tungan ute
     
    Uppskattar alla intuitiva handlingar. 
    Bra jobbat med texten där. Satt och sjöng den tyst för mig själv på jobbet 
    Är väl  kanske  ändå lite väl ot. Men fittan är nöjd och glad 😇
  • RuneBe­rt
    Wed 14 Dec 2022 15:31
    +1
    1 Lola Montez skrev 2022-12-14 14:26:13 följande:
    Uppskattar alla intuitiva handlingar. 
    Bra jobbat med texten där. Satt och sjöng den tyst för mig själv på jobbet 
    Är väl  kanske  ändå lite väl ot. Men fittan är nöjd och glad 😇
    Man kan ju uttrycka kärlek på många sätt och jag hade ju rätt kul när jag knåpade ihop texten i morse, så jag är glad att den sitter fint när du sjunger den.

    Å krama om den glada fittan från mig Solig
Svar på tråden Kvinnor runt 50 - rakar ni er?