• Anonym (P)
    Mon 29 Aug 2022 00:40
    3893 visningar
    20 svar
    20
    3893

    Hörde grannen slå sin son

    Det är en granne som tidigare bankat på min vägg och varit aggressiv. Igår natt hörde jag hur han slog sin son, vet inte hur gammal sonen är dock, men jag hörde allt. 

    Jag ångrar att jag inte ringde polisen direkt, ska jag kontakta polisen eller är det socialen? 


    Får man vara anonym anmälare? 
    Någon annan detalj att tänka på att inte utelämna om mig själv eftersom det är bara jag som bor vägg mot vägg till hans lägenhet? 

  • Svar på tråden Hörde grannen slå sin son
  • Anonym (Hmm)
    Mon 29 Aug 2022 05:44
    #1
    -1

    Jag fick inte vara anonym när jag ringde in ang barnmisshandel hos en granne.

    O polis åkte aldrig ut på det vad jag vet. Dom vill kunna skylla på dig när grannen frågar vem som gjort anmälan. 

  • Anonym (P) Trådstartaren
    Mon 29 Aug 2022 06:15
    #2
    Anonym (Hmm) skrev 2022-08-29 05:44:06 följande:

    Jag fick inte vara anonym när jag ringde in ang barnmisshandel hos en granne.

    O polis åkte aldrig ut på det vad jag vet. Dom vill kunna skylla på dig när grannen frågar vem som gjort anmälan. 



    Jag tänkte faktiskt att tänk om socialen nämner under utredningen att det var grannen som hörde allt, då förstår han ju att det är jag. 

    samtidigt tänker jag på han som far illa.. det här var knepigt. 
  • Mon 29 Aug 2022 06:31
    #3
    +6

    Du hör alltså, med stor sannolikhet, att hans son blir misshandlad, men väljer att fega ur?

    Vad fan är det för fel på folk?
    Om det varit du?

    Jag saknar ord. Svensken är ryggradslös. 

  • Anonym (P) Trådstartaren
    Mon 29 Aug 2022 06:53
    #4
    Dethärärmittnamn skrev 2022-08-29 06:31:41 följande:

    Du hör alltså, med stor sannolikhet, att hans son blir misshandlad, men väljer att fega ur?

    Vad fan är det för fel på folk?
    Om det varit du?

    Jag saknar ord. Svensken är ryggradslös. 


    Jag har tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av att varje gång jag hjälpt folk i min närhet och även främlingar (kris/akut situation) så har man fått skit tillbaka. Inte en gång utan tillräckligår nog för att jag kan kalla mig själv för feg. 
  • Mon 29 Aug 2022 07:02
    #5
    Ring in din anmälan. Uppge inte ditt namn när du presenterar dig, för då måste de ta med det. Så ja i så    fall kan du vara anonym. Förmodligen kommer det dock vara svårt att anmäla utan att grannen fattar att det är du, eftersom du är den enda som bor vägg i vägg.  Men barnet måste gå före det. 
  • Anonym
    Mon 29 Aug 2022 07:23
    #6

    Spelar väl egentligen ingen roll om du "får" vara anunym. Bara var anynom. Gå inte med på att uppge dina uppgifter, helt enkelt. Om detta gör att de inte vill ta dig på allvar så var det ju deras val.

  • Mon 29 Aug 2022 09:35
    #7
    Anonym skrev 2022-08-29 07:23:41 följande:

    Spelar väl egentligen ingen roll om du "får" vara anunym. Bara var anynom. Gå inte med på att uppge dina uppgifter, helt enkelt. Om detta gör att de inte vill ta dig på allvar så var det ju deras val.


    Det var det jag tänkte också. Om man inte säger vem man är - vad ska de göra? De kan inte spåra en, det kan kanske polisen men inte soc. 

    Sedan undrar jag lite grann: Kan man vara helt säker på att man tolkar det rätt, vad som händer? Anmäla ska man göra ändå, för man kan ju höra att det är bråk och att det låter som om grannen slår sitt barn. Helt säkert kan man inte veta om man inte ser, men att barnet inte kan må bra av detta är ju ändå säkert.
  • Mon 29 Aug 2022 10:49
    #8

    Socialtjänsten är skyldiga att ta emot din anmälan, även om du inte uppger namn. Sen kan man aldrig vara säker över vad man hör men det är socialtjänstens uppdrag att utreda om barnet far illa eller ej. 

  • Anonym (S)
    Mon 29 Aug 2022 17:36
    #9

    Hur vet du att han slog sin son? Hörde du smällar och sedan barnskrik? Du är he,t säker?

  • Mon 29 Aug 2022 17:48
    #10

    För att vara anonym välj att dölja ditt nr när du ringer.


    Din anmälan väger mer om du inte är anonym men viktigast är att faktiskt anmäla.

  • Anonym (Hmm)
    Mon 29 Aug 2022 19:44
    #11
    +1
    Dethärärmittnamn skrev 2022-08-29 06:31:41 följande:

    Du hör alltså, med stor sannolikhet, att hans son blir misshandlad, men väljer att fega ur?

    Vad fan är det för fel på folk?
    Om det varit du?

    Jag saknar ord. Svensken är ryggradslös. 


    Det har varit jag. Är uppväxt med tortyr och mordförsök vid flera flera tillfällen utav ena föräldern. Och nej det är inte folk det är fel på. Det är Dig det är fel på som har låtit röta fram ett sådant här samhälle att man nte ska kunna inga in till statens våldsmonopol grupp och be dom hjälpa ett barn som blir utsatt utan att de ska totalt vägra för att idag finns så många galningar där ute att man aldrig vet vem man faktiskt ar att göra med. 


    Polisen lät själva rädda i telefonen när jag ringe. 


    Och den som blir anmäld har ALLTID rätt att få vet vem som gjorde anmälan. 


    Det transparenta samhället FUNGERAR INTE när det går om kring så många mördare på gatorna som det gör. Det är ett FAKTUM!


    Märks att du aldrig varit utsatt för mycket våld. Det är samhällets ansvar att skydda barnen. Inte mitt personliga ansvar. Jag gjorde vad jag kunde genom att ta kontakt med polisen. Som då totalt vägrade ! 


    Och jag har haft mycket problem. När ska jag få börja leva då?


    Kom inte med sådant gap när du aldrig varit utsatt för mordförsök daglig misshandel samt elektrifierad, svulten och även utelåst i kylan i bara underkläderna mitt i vintern. 


    Det är dom du röstat på du ska vara arga på och inte en enskild individ ute i samhället som faktiskt har försökt ta hjälp för barnets skull! 


    Jag har hjälpt många utsatta unga kvinnor och har varit nära på att man blivit inplockad i bil för att bli körd ut i skogen för skjutas.


    Så vänligen kom inte med ditt dömande hat när du med 99% säkerhet själv är en del av problemet när det kommer till att försöka skydda barnen! 

  • Mon 29 Aug 2022 19:55
    #12
    +1
    Anonym (Hmm) skrev 2022-08-29 19:44:59 följande:

    Det har varit jag. Är uppväxt med tortyr och mordförsök vid flera flera tillfällen utav ena föräldern. Och nej det är inte folk det är fel på. Det är Dig det är fel på som har låtit röta fram ett sådant här samhälle att man nte ska kunna inga in till statens våldsmonopol grupp och be dom hjälpa ett barn som blir utsatt utan att de ska totalt vägra för att idag finns så många galningar där ute att man aldrig vet vem man faktiskt ar att göra med. 


    Polisen lät själva rädda i telefonen när jag ringe. 


    Och den som blir anmäld har ALLTID rätt att få vet vem som gjorde anmälan. 


    Det transparenta samhället FUNGERAR INTE när det går om kring så många mördare på gatorna som det gör. Det är ett FAKTUM!


    Märks att du aldrig varit utsatt för mycket våld. Det är samhällets ansvar att skydda barnen. Inte mitt personliga ansvar. Jag gjorde vad jag kunde genom att ta kontakt med polisen. Som då totalt vägrade ! 


    Och jag har haft mycket problem. När ska jag få börja leva då?


    Kom inte med sådant gap när du aldrig varit utsatt för mordförsök daglig misshandel samt elektrifierad, svulten och även utelåst i kylan i bara underkläderna mitt i vintern. 


    Det är dom du röstat på du ska vara arga på och inte en enskild individ ute i samhället som faktiskt har försökt ta hjälp för barnets skull! 


    Jag har hjälpt många utsatta unga kvinnor och har varit nära på att man blivit inplockad i bil för att bli körd ut i skogen för skjutas.


    Så vänligen kom inte med ditt dömande hat när du med 99% säkerhet själv är en del av problemet när det kommer till att försöka skydda barnen! 


     


    instämmer!! 
    kommer aldrig glömma när jag under min skoltid ville hjälpa en klasskamrat som blivit misshandlad men hans kriminella kille ville mörda mig.. hade jag inte tagit bort anmälan så hade han gjort det på riktigt. 

    Han stod utanför mitt hem flera år efter händelsen också tills hans åkte in på finkan för annat brott. 

    ush samhället skiter i dig, under polis utredningen så var det en kvinnlig handläggare som sa -men jag har pratat med honom och han låter väldigt lugn och trevlig- en sån jävla kränkning mot mig

  • Anonym
    Mon 29 Aug 2022 19:59
    #13
    Snelhäst skrev 2022-08-29 19:55:06 följande:

     


    instämmer!! 
    kommer aldrig glömma när jag under min skoltid ville hjälpa en klasskamrat som blivit misshandlad men hans kriminella kille ville mörda mig.. hade jag inte tagit bort anmälan så hade han gjort det på riktigt. 

    Han stod utanför mitt hem flera år efter händelsen också tills hans åkte in på finkan för annat brott. 

    ush samhället skiter i dig, under polis utredningen så var det en kvinnlig handläggare som sa -men jag har pratat med honom och han låter väldigt lugn och trevlig- en sån jävla kränkning mot mig


    Tagit bort anmälan?
  • Mon 29 Aug 2022 20:05
    #14

    Blev lite klumpigt förklarat, jag anmälde honom för hot och misshandel på sin flickvän, när han fick veta det så hotade han med att mörda mig och skulle skicka folk efter mig. eftersom hans flickvän var rädd och inte ville medverka under förhöret så drog jag tillbaka anmälan. 

  • Tue 30 Aug 2022 06:32
    #15

    Men då så. 


    Då skiter vi i alltihop. 

  • Anonym (jula)
    Tue 30 Aug 2022 06:48
    #16

    Antagligen är bösta alternativet att göra en orosanmälan hos socialen. 

    Det här är inget polisärende och det är därför de struntta i tidigare liknande händelser.

  • Anonym (Hmm)
    Tue 30 Aug 2022 17:43
    #17
    Dethärärmittnamn skrev 2022-08-30 06:32:11 följande:

    Men då så. 


    Då skiter vi i alltihop. 


    Vill du leka hjälte så är ett tips att du börjar hänga ute runt 02-04 tiden på fredag o lördagar och hjälper de tjejer som råkar illa ut. Seså bara att du ger dig ut nu. Du ska även göra det själv, då du gapar på enskilda individer. ska du ge dig ut nu då eller ska du strunta i det? Du kan börja i Linköping. 

    You're welcome! 
  • Tue 30 Aug 2022 22:09
    #18
    +1
    Anonym (Hmm) skrev 2022-08-30 17:43:03 följande:
    Vill du leka hjälte så är ett tips att du börjar hänga ute runt 02-04 tiden på fredag o lördagar och hjälper de tjejer som råkar illa ut. Seså bara att du ger dig ut nu. Du ska även göra det själv, då du gapar på enskilda individer. ska du ge dig ut nu då eller ska du strunta i det? Du kan börja i Linköping. 

    You're welcome! 
    Men du vågar inte ens ringa 112 när ett barn åker på stryk?
  • Anonym (Hmm)
    Sun 11 Sep 2022 22:17
    #19
    Dethärärmittnamn skrev 2022-08-30 22:09:39 följande:
    Men du vågar inte ens ringa 112 när ett barn åker på stryk?
    Hur har du fått det till det när jag har skrivit att jag har gjort precis tvärtom mot ditt påstående ?? Men jag har inte fått vara anonym när jag har har ringt in. Vad är det du inte förstår?  
  • Anonym (K)
    Sun 11 Sep 2022 22:20
    #20
    Anonym (P) skrev 2022-08-29 06:53:04 följande:
    Jag har tyvärr väldigt dåliga erfarenheter av att varje gång jag hjälpt folk i min närhet och även främlingar (kris/akut situation) så har man fått skit tillbaka. Inte en gång utan tillräckligår nog för att jag kan kalla mig själv för feg. 
    Så det är bättre att ett barn blir slaget då menar du? Det här är inte bara en gång, det fattar du nog också. Det har garanterat hänt förut och det kommer hända igen. Säger som Morgan Alling, du skulle väl för fan ha gjort NÅNTING!!
Svar på tråden Hörde grannen slå sin son