• Anonym (HK VSOP)
    Sat 17 Sep 2022 16:44
    11011 visningar
    44 svar
    44
    11011

    När man inser att livet lurat en

    När jag var runt 20 var det full fart i mitt liv. Jag hade valt praktisk utbildning och börjat knega i verkstad. Tjänade riktig lön och köpte mig en fin bil. Jag politiskt aktiv och jobbade med en ny radiostation. Stort umgänge och ofta i centrum för att jag hade bil. Många av vännerna befann sig i en annan socialgrupp men det förstod jag inte då. De satsade på utbildningar och högbetalda jobb, men den skillnaden fanns Inte då. Vi umgicks alla flitigt och var alltid ute på krog och nattklubbar, och jag körde så klart.

    det fanns en tjej i gruppen som jag kände mig dragen till och jag trodde hon kände detsamma. Först långt senare så förstod jag att hennes flörtande och hennes inviter inte betydde något. Hon sårade mig och på något sätt hamnade jag fel. Jag fortsatte och bli friend-zonad av tjejer och till slut var jag den enda som inte hade haft tjej eller ens fått prova sex. Det blev fler incidenter med denna tjej och hennes kompis vilket gjorde att jag helt tappade fotfästet och gick in i depression. Mina tidigare vänner fortsatte ut i livet med både karriärer, förhållanden och senare familjer. 
    Jag bytte miljö och låste in mig själv. Jag hade slutat jobba och levde på mina föräldrars redan sparsamma pengar.
    Flera år senare försökte jag mig på en kreativ utbildning i Köpenhamn.
    Till en början gick det bra men jag klarade inte slutföra det.

    Mitt liv har sedan varit händelselöst och jag är idag en bra bit över 50. Jag är oskuld och har  faktiskt aldrig ens fått kyssa en kvinna. Porrsurf och nattrunk är inget liv och jag vet att jag måste göra något, men jag kan inte få ändan ur vagnen. 


    Vad ska jag göra för att bryta detta. Jag vet att jag behöver hjälp men jag är så ledsen inombords att jag oftast inte ens vågar erkänna min situation för mig själv. 


    Jag vill hitta en kvinna, ha någon att älska och leva ett normalt liv. Om någon befunnit sig i en liknande situation, så berätta hur ni tog er ur den? Är du kvinna/tjej, hur ska jag göra för att kunna bli attraktiv i era ögon? Ska jag vara ärlig om min situation eller ska låtsas som om jag är erfaren. 


    Jag är besviken på kvinnor/tjejer men vill inte vara en bitter incel. Hjälp mottages tacksamt. 

  • Svar på tråden När man inser att livet lurat en
  • Sun 18 Sep 2022 08:50
    #31

    Du har nu kommit till insikten att livet har lurat dig. Och hur skiljer sig den insikten från hur du såg på ditt liv tidigare?

  • Sun 18 Sep 2022 08:55
    #32
    +3
    Anonym (HK VSOP) skrev 2022-09-17 20:12:08 följande:

    Jag ska försöka svara på flera inlägg samtidigt. Detta är första gången som jag formulerar dessa känslor i ord och det är smärtsamt eftersom jag samtidigt måste erkänna det för mig själv. Något som jag undvikit i många år.

    Ja, jag har i alla år anklagat den här tjejen för att bokstavligt talat förstört mitt liv. Det finns förstår flera exempel på hur hon lät mig tro att det var vi och hur hon lekt och utnyttjat mina känslor. Det blev trots allt aldrig ens en kyss och visst borde jag förstått. Ja, jag anklagar henne, men visst förstår jag nu hur absurt det låter.

    Nej, jag har inget riktigt jobb och har inte haft något jobb på mycket länge.

    Jag har i alla år fått pengar av mina föräldrar för hyra och en mindre summa till mat och övrigt. Mina föräldrar har aldrig varit riks men trots det har de hjälpt mig vilket jag är tacksam över. 
    Min pappa gick bort och nu är min mamma sjuk så jag spenderar mycket tid på att hjälpa henne.

    Jag är bitter och det äter upp mig på insidan. Jag kämpar med varje dag men har svårt att reda ut det på egen hand. Jag har några vänner men känner inte att jag kan eller vill öppna upp mig och tala om det. Att jag skriver om det här är ett försök att göra något annorlunda och kanske kan det hjälpa mig att börja tänka och agera på ett annat sätt än jag gjort hittills. Har inget att förlora. 


    Du behöver en professionell samtalskontakt. Vänd dig till närmaste vårdcentral.
  • Sun 18 Sep 2022 09:22
    #33
    -3 +1
    Anonym (Sorry) skrev 2022-09-17 21:03:48 följande:
    Lite magstarkt ändå att klaga på andras råd, men själv rekommendera psykedeliska droger.
    Det handlar inte om VAD du skriver i sak. Du har rätt i flera saker när det gäller sakförhållande. Det handlar snarare att du framför det som ett stort rövhål vilket uppfattas som total likgiltighet och signalerar mer att du retar dig på hans inlägg än en genuin vilja att hjälpa TS. 
  • Anonym (Sorry­)
    Sun 18 Sep 2022 13:40
    #34
    +3
    Jimmy75 skrev 2022-09-18 09:22:56 följande:
    Det handlar inte om VAD du skriver i sak. Du har rätt i flera saker när det gäller sakförhållande. Det handlar snarare att du framför det som ett stort rövhål vilket uppfattas som total likgiltighet och signalerar mer att du retar dig på hans inlägg än en genuin vilja att hjälpa TS. 
    Du läser in väldigt mycket i mina inlägg som inte alls stämmer. Du har ingen aning om vad jag känner eller tycker. Kanske du ska fokusera mer på dina egna inlägg än hur andra skriver. Jag har t.ex. inte kallat någon för rövhål. Ta du ansvar för dina inlägg så tar jag ansvar för mina. 
  • Anonym (Sorry­)
    Sun 18 Sep 2022 13:45
    #35
    Anonym (Man 70 år) skrev 2022-09-18 07:16:23 följande:

    Jag var 65 när jag trodde livet var slut, min käraste stack med en annan kille.


    Jag hamnade i min sommarstuga.
    Tog ett tag och tyckte synd om mig men börja göra något som jag gillar, snickra på huset. Tog en promenad för att få upp konditionen och ner vikten. 


    Börja känna att livet kom åter, anmälde mig på mötesplatsen.se.
    Den sidan är bra, gäller vara ärlig när man skriver om sig själv. Inte ta upp något om ens tidigare liv och inte beklaga sig. Sex ska man helst inte nämna för det får man som bonus när man träffar någon.


    Blev en del dater och några korta förhållandet men inom ett år så hade jag sällskap, vi bor särbo men är mycket tillsammans.


    Så ta dig i kragen och lyft arslet från stolen, skaffa dig ett jobb det är inte livet som lurat dig utan Du själv. Förvänta dig inte att du ska bli kung, även en städare är sin egna kung.


     


    Fantastiskt! Mycket bra skrivet. Och va roligt för dig, glad för din skull Solig
  • Anonym (Xup)
    Sun 18 Sep 2022 16:22
    #36
    +1

    Alla har fått sitt hjärta krossat på något sätt. Unga tjejer har ett outtalat krav på sig att vara behaglig och till lags. Det kan vara anledningen till att du uppfattat hennes vänlighet som flörtande. Det kan också varit flörtande, men att du ?sabbade? det genom att ställa saker på sin spets. Normalt sett så pratar man inte tekniskt om potentiella förhållande med varandra, utan flörtandet mynnar ut till en kyss (förenklat) att förstå hennes sida kanske gör det lättare för dig att gå vidare (och kanske dra lärdom)

    du behöver ta itu med din depression. Det är inget du kan göra på egen hand. vid 50 så finns det många 50-åriga singelkvinnor där ute. I din ålder så är det männnens ?marknad? du behöver inte säga att du är oskuld. Sånt är saker som kommer upp senare i en relation. många kvinnor attraheras av trygghet. Ett jobb  och egen bostad är nog datingvärldens ?basics? 

    det är där du ska börja. Uppsök läkare, ta itu med depressionen. Skaffa ett jobb, få självförtroende genom det. sen kommer resten. 

    att vara bitter på kvinnor löser inget. För det första så är det orättvist mot kvinnor. Sen så är det kontraproduktivt. Kvinnor sniffar upp sånt på nolltid och undviker dig som pesten.

  • Sun 18 Sep 2022 16:58
    #37
    +2
    Anonym (HK VSOP) skrev 2022-09-17 17:18:53 följande:

    Jag är väldigt tacksam för svaren som kommer. 


    Jag har i alla år skyllt hela min olycka på denna tjejen, att det var hon som förstörde mitt liv. Hon har spökat i mina tankar i så många år och gör det fortfarande. 


    Jag försöker ta hand om mig själv, men det finns mer att göra så klart. Min ekonomiska budget är begränsad. Sedan några år tar jag också hand om min mamma som är sjuk. Så jag till Ri har ganska många dagar där.,Min egen lägenhet behöver städas. Jag kan inte ta hem någon som det är nu.

    ja, jag måste bli av med oskulden, det vet jag också, men det är lättare sagt än gjort. 


    Jag tror som andra skrivit att du måste se en terapeut. Det låter som du är i en depression! Och det finns hjälp att få. Du har redan öppnat upp om din situation här på FL, så du har redan tagit ett steg framåt i rätt riktning. SJÄLVKLART är inget försent att ändra på.

    Den här kvinnan har inte förstört ditt liv, däremot har du använt henne som en ursäkt genom livet för att inte ha kunnat ta tag i livet eller vågat satsa. Låter hårt kanske. Men jag har själv varit den där kvinnan som en man beskyllt mig för att ha förstört hans liv (han älskade mig men jag valde min man framför honom). Den anklagelsen tog hårt tills jag insåg att han använde mig som en ursäkt för att täcka upp för sin egen osäkerhet. En ursäkt att inte våga stadga sig med andra kvinnor, att han var otrogen- för ingen kvinna kunde ju mäta sig med mig... skitsnack men det var bekvämt för honom att gömma sig bakom den där kvinnan som han aldrig kunde få.

    Men grejen är att majoriteten av oss alla någon gång i livet mött någon eller något som dragit undan mattan under våra fötter. Jag har iallafall det. Fått hjärtat krossat av en man som manipulerade och svek. Något jag får leva med. Otrohet där en pojkvän gjorde en annan tjej gravid. Sexuellt övergrepp av en kille jag trodde var min vän etc. missfall som sänkte både mig och maken ner i en svart sjö av sorg. Men det tillhör livet. Lever man livet så trampar man på både blomsterängar och minerade bombfält. Det är så det är. Livet är ganska brutalt. 


    ...och du måste vara redo att ändra på det och därmed göra ett grovjobb. Inget kommer ske om inte du aktivt tar kontroll över ditt liv. Utsätter dig för livet. Är du redo för det? Att lägga ursäkterna åt sidan och kavla upp ärmarna?

    Inget kommer lösa sig av att du blir av med oskulden. Det är inte där problemet ligger. Men chansen att få ligga och träffa en kvinna att älska kommer öka betydligt om du får ordning på ditt liv och börjar må bra. Och du behöver inte berätta att du är oskuld. Tro mig, det finns män som är väldigt erfarna som är as kassa i sängen. En man som är lyhörd och samspelt är det som avgör om man är bra i sängen eller inte- och det behöver man inte vara erfaren för att bemästra.

  • Anonym (Fel fokus.­..)
    Sun 18 Sep 2022 18:13
    #38
    Att fokusera på:
    1. situationer som smärtar men som man inte kan ändra på.
    2. Att någon annan är orsaken till det som smärtar flera år senare är så kontraproduktivt. Inte konstigt du mår dåligt.

    Att du blev dissad av en tjej för flera år sedan är så pyttigt om du VERKLIGEN ser det med nyktra ögon.

    Det finns människor som genomlidit misshandel, mobbning och stora förluster (som att mista ett barn till exempel). Eller allvarliga sjukdomar.

    Se situationen med nya ögon. Okej, du blev sårad för längesedan. Men det tjänar inget till för ditt mående och din situation i livet att älta det som hände. Det var en riktigt pyttig sak som du borde komma över.

    Tänk så här:
    Släpp det! Det som varit har varit! 
    Vad kan du göra IDAG och framöver för att må bättre, öka din sociala krets, bli ditt bästa jag?

    Du kan:
    Träna/Gå MINST en promenad om dagen i naturen.

    Prata med en psykolog

    Kanske äta antidepressiva ett tag.

    Städa lägenheten

    Gör en to-do list att bocka av så att du känner dig stolt över dig själv. (t.ex. städa, slänga skräp, kontakta psykolog, gått promenad, mediterat)

    Ta hand om din hygien!!! 

    Sök jobb, flera om dagen.


    Bara du kan ändra ditt liv.
  • Anonym (123)
    Mon 19 Sep 2022 16:47
    #39
    +3

    Så klart skyller du allt på kvinnor. För helvete dina val har fört dig dit du är idag. INGEN ANNAN!

  • Anonym (Perka­)
    Mon 19 Sep 2022 16:54
    #40
    +3

    Jag har förstått att du skyller på tjejen att det aldrig blev något DÅ, men kom igen, hur gav det så svåra men att du aldrig kom vidare? Alla, alla, blir nobbade nån gång i livet men går vidare.
    Vad gjorde hon som var så hemskt?

  • Anonym (A)
    Mon 19 Sep 2022 19:11
    #41
    -1 +1
    Anonym (Perka) skrev 2022-09-19 16:54:06 följande:
    Jag har förstått att du skyller på tjejen att det aldrig blev något DÅ, men kom igen, hur gav det så svåra men att du aldrig kom vidare? Alla, alla, blir nobbade nån gång i livet men går vidare.
    Vad gjorde hon som var så hemskt?
    Sant
  • Tue 20 Sep 2022 11:28
    #42
    +1

    På vilket sätt har livet lurat dig?
    Vilket ansvar har du själv för hur det ser ut?

  • Anonym (Förvä­ntning­ar)
    Tue 20 Sep 2022 12:41
    #43
    -1

    Läste om en kvinna på 50 som är pensionerad. Utbränd. Hon hade satsat på utbildningar, det i kombination med sina egna höga krav på sig, och andras förväntningar... det blev för mycket.
    För många så är det viktigt att man är framgångsrik, man ska visa att man har lyckats.

    Verkar finnas kvinnor som går igång på oskulder, här är en aktuell tråd:
    Tänder på manliga oskulder, pryda killar, yngre och såna som utstrålar noll sexualitet, hur udda är jag? (familjeliv.se)

  • Anonym (Perka­)
    Tue 20 Sep 2022 12:44
    #44
    +1
    Anonym (Förväntningar) skrev 2022-09-20 12:41:41 följande:

    Läste om en kvinna på 50 som är pensionerad. Utbränd. Hon hade satsat på utbildningar, det i kombination med sina egna höga krav på sig, och andras förväntningar... det blev för mycket.
    För många så är det viktigt att man är framgångsrik, man ska visa att man har lyckats.

    Verkar finnas kvinnor som går igång på oskulder, här är en aktuell tråd:
    Tänder på manliga oskulder, pryda killar, yngre och såna som utstrålar noll sexualitet, hur udda är jag? (familjeliv.se)


    Jaha?
    Relevansen för TS är... vad?
    Bara tala ur skägget, Draken.
Svar på tråden När man inser att livet lurat en