• Anonym (Liselotten999943)

    Kille pratar om fest jag inte är bjuden på

    Jag vet att det här förmodligen inte är en stor grej och att jag mest är osäker just nu men iom att jag har pms så skulle jag gärna höra från andra om jag överreagerar eller om situationen är rimlig att irritera sig över (för jag kan inte avgöra 😅)

    jag har dejtat en kille ett tag men det är väldigt färskt (fast vi varit vänner i många år). vi sitter och fikar och han kollar fb och säger ?*** har fest *datum*, du är inte bjuden?. Jag känner inte hans tjejkompis särskilt väl så att jag inte blev bjuden är helt naturligt. men det är det faktumet att han vill säga det till mig som stör mig? därefter fortsätter han att prata med en annan kompis för att se vilka som hänger med på festen. 


    det jag reagerar på är alltså inte att jag inte blev bjuden, utan att han känner ett behov att poängtera det för mig? Varför skulle man ta upp det öht om inte avsikten är att såra? Om jag var bjuden på en fest där jag inte kunde ta med honom skulle jag nog bara inte prata om det, och om det kom på tal nämna på ett fint sätt att han visst inte var bjuden.. men i detta var kändes det ganska okänsligt. 


    vad tycker ni? 


     

  • Svar på tråden Kille pratar om fest jag inte är bjuden på
  • Anonym (Enkelt)

    han vill väl bara testa och se om du blir sotis?

  • Savatar

    Jag tänker att han tog upp det i motsatt avseende mot vad du tänker. Att han kanske reagerade på att du inte var bjuden och menade på att; Du är inte bjuden, så konstigt/synd. Kanske trodde han att du skulle bli sur om han INTE berättade det? 

    Nu känner inte jag snubben men jag tror att han menade det som för att säga "Du är inte bjuden? Så konstigt/så synd". Sedan kanske det inte framgick så tydligt när han inte sa exakt dem orden. 

    Så enligt min privata utomstående åsikt, ja, du överreagerar. Vilket man lätt kan göra ibland. Ha lite förtröstande med honom och var ingen surpuppa sås ka du se att allt blir jättebra <3 Och känner du dig på PMS humör så förklara det för honom så att han kan förstå varför du ibland kanske tar illa upp eller reagerar på något. Kommunikation är A och O

  • Anonym (A)
    Savatar skrev 2022-09-20 15:51:59 följande:
    Jag tänker att han tog upp det i motsatt avseende mot vad du tänker. Att han kanske reagerade på att du inte var bjuden och menade på att; Du är inte bjuden, så konstigt/synd. Kanske trodde han att du skulle bli sur om han INTE berättade det? 

    Nu känner inte jag snubben men jag tror att han menade det som för att säga "Du är inte bjuden? Så konstigt/så synd". Sedan kanske det inte framgick så tydligt när han inte sa exakt dem orden. 

    Så enligt min privata utomstående åsikt, ja, du överreagerar. Vilket man lätt kan göra ibland. Ha lite förtröstande med honom och var ingen surpuppa sås ka du se att allt blir jättebra <3 Och känner du dig på PMS humör så förklara det för honom så att han kan förstå varför du ibland kanske tar illa upp eller reagerar på något. Kommunikation är A och O
    +1
  • Grey Man

    Prata med honom. Om det. Ha alltid en öppen dialog så ni inte går in i ett långvarigt förhållande där ni redan från början undanhåller känslor. Förklara att det gjorde dig ledsen och fråga vad syftet var med att han sa det. Gör det till en vana så slipper du gissa och gå runt med en klump i magen.

Svar på tråden Kille pratar om fest jag inte är bjuden på