• Anonym (Lisel­otten9­99943)
    Tue 20 Sep 2022 13:05
    1060 visningar
    5 svar
    5
    1060

    Kille pratar om fest jag inte är bjuden på

    Jag vet att det här förmodligen inte är en stor grej och att jag mest är osäker just nu men iom att jag har pms så skulle jag gärna höra från andra om jag överreagerar eller om situationen är rimlig att irritera sig över (för jag kan inte avgöra 😅)

    jag har dejtat en kille ett tag men det är väldigt färskt (fast vi varit vänner i många år). vi sitter och fikar och han kollar fb och säger att - ***** har fest *datum*, du är inte bjuden. Jag känner inte hans tjejkompis särskilt väl så att jag inte blev bjuden är helt naturligt. men det är det faktumet att han vill säga det till mig som stör mig? därefter fortsätter han att prata med en annan kompis för att se vilka som hänger med på festen. 


    det jag reagerar på är alltså inte att jag inte blev bjuden, utan att han känner ett behov att poängtera det för mig? Varför skulle man ta upp det öht om inte avsikten är att såra? Om jag var bjuden på en fest där jag inte kunde ta med honom skulle jag nog bara inte prata om det, och om det kom på tal nämna på ett fint sätt att han visst inte var bjuden.. men i detta var kändes det ganska okänsligt. 


    vad tycker ni? 


     

  • Svar på tråden Kille pratar om fest jag inte är bjuden på
  • Anonym (A)
    Tue 20 Sep 2022 13:16
    #1
    +1
    Anonym (Liselotten999943) skrev 2022-09-20 13:05:26 följande:
    Kille pratar om fest jag inte är bjuden på

    Jag vet att det här förmodligen inte är en stor grej och att jag mest är osäker just nu men iom att jag har pms så skulle jag gärna höra från andra om jag överreagerar eller om situationen är rimlig att irritera sig över (för jag kan inte avgöra 😅)

    jag har dejtat en kille ett tag men det är väldigt färskt (fast vi varit vänner i många år). vi sitter och fikar och han kollar fb och säger att - ***** har fest *datum*, du är inte bjuden. Jag känner inte hans tjejkompis särskilt väl så att jag inte blev bjuden är helt naturligt. men det är det faktumet att han vill säga det till mig som stör mig? därefter fortsätter han att prata med en annan kompis för att se vilka som hänger med på festen. 


    det jag reagerar på är alltså inte att jag inte blev bjuden, utan att han känner ett behov att poängtera det för mig? Varför skulle man ta upp det öht om inte avsikten är att såra? Om jag var bjuden på en fest där jag inte kunde ta med honom skulle jag nog bara inte prata om det, och om det kom på tal nämna på ett fint sätt att han visst inte var bjuden.. men i detta var kändes det ganska okänsligt. 


    vad tycker ni? 


     


    Vänta tills din PMS är över, så förstår du att du överreagerar. Han berättar om en fest han fått en inbjudan till. Varför? Ja, man pratar väl med varandra om saker som händer i ens liv, och vad man ska göra osv. Han nämner att du inte är bjuden. Varför? Ja, som en upplysning kanske, så att du inte tror att ni ska gå båda. Samma sak om du hade varit bjuden, då hade han sagt det. 
  • Anonym (Bengt­-Åke)
    Tue 20 Sep 2022 13:22
    #2

    En buffel.

  • Anonym (Lisel­otten9­99943) Trådstartaren
    Tue 20 Sep 2022 15:39
    #3

    Tack för svar! 😍🙏 uppskattar Verkligen stödet, har inte direkt vänner att prata om sånt här med så det hjälpte verkligen 😍

  • Tue 20 Sep 2022 19:18
    #4
    Anonym (Liselotten999943) skrev 2022-09-20 13:05:26 följande:
    Kille pratar om fest jag inte är bjuden på

    Jag vet att det här förmodligen inte är en stor grej och att jag mest är osäker just nu men iom att jag har pms så skulle jag gärna höra från andra om jag överreagerar eller om situationen är rimlig att irritera sig över (för jag kan inte avgöra 😅)

    jag har dejtat en kille ett tag men det är väldigt färskt (fast vi varit vänner i många år). vi sitter och fikar och han kollar fb och säger att - ***** har fest *datum*, du är inte bjuden. Jag känner inte hans tjejkompis särskilt väl så att jag inte blev bjuden är helt naturligt. men det är det faktumet att han vill säga det till mig som stör mig? därefter fortsätter han att prata med en annan kompis för att se vilka som hänger med på festen. 


    det jag reagerar på är alltså inte att jag inte blev bjuden, utan att han känner ett behov att poängtera det för mig? Varför skulle man ta upp det öht om inte avsikten är att såra? Om jag var bjuden på en fest där jag inte kunde ta med honom skulle jag nog bara inte prata om det, och om det kom på tal nämna på ett fint sätt att han visst inte var bjuden.. men i detta var kändes det ganska okänsligt. 


    vad tycker ni? 


     


    Ja, omoget och onödigt att poängtera att du inte är bjuden. Jag undrar också varför man säger något sådant. Det är ju ingen upplysning av värde.
  • Anonym (,,,)
    Tue 20 Sep 2022 21:03
    #7

    Plump sagt, om han sade på det viset som du skrivit TS. Men ingen jättegrej att bry sig om ändå, men om han ofta säger på liknande sätt så är det nog tyvärr hans sätt, och då får du säga ifrån att det inte är speciellt trevligt. 

    Vad svarade du då? "ja, jag vet redan att jag inte är bjuden, varför säger du det?" (hoppas jag att du sa)

Svar på tråden Kille pratar om fest jag inte är bjuden på