• SJL1986

    Avsugning

    Hur vanligt är det med avsugningar och oralsex efter 30? Gillar ni tjejer att suga eller är det nått ni gör för att tillfredsställa.. upplever att det blir mindre frekvent ju äldre jag och partnern blir..

  • Svar på tråden Avsugning
  • Anonym (Photograph)
    Anonym (...) skrev 2022-09-25 21:13:32 följande:
    man behöver lära sig, allt tar tid. 
    Unga tjejer känner sig pressade, gör det för att "alla" andra gör det. Och njuter inte av det.
  • Tom Araya
    SJL1986 skrev 2022-09-24 20:32:30 följande:
    Avsugning

    Hur vanligt är det med avsugningar och oralsex efter 30? Gillar ni tjejer att suga eller är det nått ni gör för att tillfredsställa.. upplever att det blir mindre frekvent ju äldre jag och partnern blir..


    Allt av sex har jag haft mer av efter 30 än före.
    Närmar mig 50 och oralsex är fortfarande en stor och viktig del av sexlivet.
  • Anonym (Va?)
    SJL1986 skrev 2022-09-24 20:32:30 följande:
    Avsugning

    Hur vanligt är det med avsugningar och oralsex efter 30? Gillar ni tjejer att suga eller är det nått ni gör för att tillfredsställa.. upplever att det blir mindre frekvent ju äldre jag och partnern blir..


    På vilket sätt tror du ålder har med sexaktiviteter att göra? Självklart är det vanligt, det är helt vanlig vaniljsex och typ standard för alla åldrar. Jag älskar att suga min man, hoppar helst att bli slickad dock - det ger mig inget, vill bli knullad
  • Anonym (Efter 30 gör man inte sådant)

    Efter 30 sugs det inte nånting. Allt som är tillåtet är släckt lampa och missionärsställning. 3ggr om året max.

    Nej då. Sex efter 30 är precis som sex innan 30, själva akten och hur man gör, saker man gillar osv. ändras inte.

    Jag är snart 33, tyvärr singel men nästa karl jag blir tillsammans med planerar jag att suga av ändå. Eller kanske borde säga om jag träffar någon, men tänker positivt och hoppas få suga på en man jag älskars penis trots 30+

  • Emer66

    Jag är 33 år och suger mer än gärna! 

    Däremot angående porr som en del diskuterat här innan, så hatar jag att kolla på avsugningar (när jag kollar porr alltså). Jag tycker helt enkelt det ser fult ut. Men jag gillar att suga själv. 

  • Anonym (Lea)

    Jsg har blivit en allt mer fri, gränslös och modig älskarinna med åren och gör idag mycket mer, både ger och tar, än vad jag gjorde när jag var yngre och har absolut inga problem med att både suga och svälja efter knull. Samtidigt gillar jag att själv avsluta med att rida hans ansikte och komma över hans ansikte. Jag kommer lättast själv då. Sånt upptäcker man när man blivit mer erfaren. Sen är det upp till ens partner att hänga på annars finns det alltid andra som vill. 

  • Anonym (Photograph)
    Anonym (Lea) skrev 2022-09-26 07:24:00 följande:

    Jsg har blivit en allt mer fri, gränslös och modig älskarinna med åren och gör idag mycket mer, både ger och tar, än vad jag gjorde när jag var yngre och har absolut inga problem med att både suga och svälja efter knull. Samtidigt gillar jag att själv avsluta med att rida hans ansikte och komma över hans ansikte. Jag kommer lättast själv då. Sånt upptäcker man när man blivit mer erfaren. Sen är det upp till ens partner att hänga på annars finns det alltid andra som vill. 


    Ja, som jag sa. Unga tjejer känner sig pressade, och gör det inte av lust.
  • Underhill
    Anonym (Lea) skrev 2022-09-26 07:24:00 följande:
    Jsg har blivit en allt mer fri, gränslös och modig älskarinna med åren och gör idag mycket mer, både ger och tar, än vad jag gjorde när jag var yngre och har absolut inga problem med att både suga och svälja efter knull. Samtidigt gillar jag att själv avsluta med att rida hans ansikte och komma över hans ansikte. Jag kommer lättast själv då. Sånt upptäcker man när man blivit mer erfaren. Sen är det upp till ens partner att hänga på annars finns det alltid andra som vill. 

    Lät himla trevligt det där, inte minst ridandet :)
  • Anonym (teddy)
    Anonym (...) skrev 2022-09-24 20:36:06 följande:
    Avsugning
    Det beror väl på dig och partnern? 

    Jag suger min man nästan vid varje tillfälle vi har sex. Han slickar mig. Vi är över 50. Lärde mig nog inte att suga förrän jag var ca 30. När jag var yngre tyckte jag mest det var besvärligt, fick ont i nacken osv.
    hur lär man sig sånt efter 30. åker man på läger Glad
    min fru har inte ändrats så mycket över åren. hade varit kul för oss båda.
    hon görsöker ibland men det märks att hon inte riktigt är bekväm
  • Lilithsnyatjej

    Till "Anonym (Teddy)": Ja, huuur lär man sig? Om man är gift sen många år - vem ska då lära en?  Hur ska ska det gå till... Kontroversiellt förslag: DU kan lära frugan?!


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (teddy)
    Lilithsnyatjej skrev 2022-09-26 10:24:43 följande:

    Till "Anonym (Teddy)": Ja, huuur lär man sig? Om man är gift sen många år - vem ska då lära en?  Hur ska ska det gå till... Kontroversiellt förslag: DU kan lära frugan?!


    tack för tips. känns inte som att det är jag som ska tvinga på henne nåt men klart jag gör vad ja kan
    tänker mest på hur man som kvinna blir intresserad efter många år.
    har sett att det är fler här så det kanske är vanligt
    här hemma har inte det intresset visat sig än och vi är efter 40
  • Lilithsnyatjej

    Till "Anonym (teddy)": Jag har väl inte sagt att du ska tvinga henne?! Självklart inte! Vill man inte så vill man inte. Det får du givetvis respektera! Jag trodde att frågan var hur man skulle "lära sig"...? Om din fru är intresserad eller inte får du nog fråga henne om... Om ni har gift er och levt ihop i många år är det kanske ingen omöjlighet att diskutera ämnet? 


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Tom Araya
    Anonym (teddy) skrev 2022-09-26 11:50:57 följande:
    tack för tips. känns inte som att det är jag som ska tvinga på henne nåt men klart jag gör vad ja kan
    tänker mest på hur man som kvinna blir intresserad efter många år.
    har sett att det är fler här så det kanske är vanligt
    här hemma har inte det intresset visat sig än och vi är efter 40
    Hon kanske är mer intresserad än du tror.

    Om du säger att du älskar det, men att det skulle kunna vara skönare om ni jobbade lite med tekniken...
  • Lilithsnyatjej

    Tom Araya: Det här kanske är en jättedum fråga men om man har varit gifta i många år - brukar man inte veta om ens partner gillar att suga kuk? Brukar man inte ställa den frågan innan man friar? Eller är det så att folk tappar intresset för aktiviteten allt efter som tiden går? Alltså för egen del brukar jag fråga hur mannen vill att jag ska suga typ första gången vi ligger eller så. Jag brukar liksom inte gå år efter år och undra sånt men inte våga fråga... Det kanske är jag som är korkad och har missförstått? 


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (teddy)

    finns kanske olika varianter. i vårt fall är det en kombination av intresse att hon inte gillar att suga så mycket samt att det då ju inte heller blir så bra.
    jag går inte igång så mycket på att hon gör det likso pliktskyldig
    vi har pratat om sånt genom åren utan större förändring
    så därifrån min fråga till nån en bit upp precis HUR det gick till att hon började lära sig och ändra sig. jag fattar bara inte hur det går till när man varit ihop så länge och är en bit över 30

  • Lilithsnyatjej

    Till "Anonym (teddy)":

    Då har jag kanske missförstått eller kanske missat några svar. Jag uppfattar det inte som att det är folk som inte har gillat aktiviteten  före 30 men som ändrat uppfattning efter 30. Jag uppfattar det som att folk svarar på om det är mer eller mindre "vanligt" efter 30. Jag uppfattar det inte som att de som skriver att de uppfattar det mer och gör det oftare menar att de tidigare ogillade eller inte ville det. Inte heller uppfattar jag det som att en eventuell föröndring skedde med samma partner - alltså att frun inte ville eller gillade det före 30 men har ändrat sig efter 30 med samma man. Men jag kanske har missförstått. Jag får läsa lite noggrannare...

    Om du vet att din fru inte vill och inte gillar det så får ni väl ägna er åt nåt annat? Man kan väl inte få folk att gilla saker för att man själv vill att de ska göra det? Och har man samma uppfattning efter många år med samma man är det kanske inte så sannolikt att man ändrar uppfattning? Du skriver att hon efter så många år fortfarande suger av dig pliktskyldigt trots att du försökt berätta att det är viktigt för dig... Om ni har det bra för övrigt får du väl gilla läget och fokusera på annat? Om det inte är så att hon missuppfattat dig och känt sig kritiserad och har dåligt självförtroende och tror att hon inte gör det tillräckligt bra. Men om ni levt i många år låter det kanske inte så trovärdigt? Eller så är det jag som har noll koll...


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (teddy)
    Lilithsnyatjej skrev 2022-09-26 14:26:12 följande:

    Till "Anonym (teddy)":

    Då har jag kanske missförstått eller kanske missat några svar. Jag uppfattar det inte som att det är folk som inte har gillat aktiviteten  före 30 men som ändrat uppfattning efter 30. Jag uppfattar det som att folk svarar på om det är mer eller mindre "vanligt" efter 30. Jag uppfattar det inte som att de som skriver att de uppfattar det mer och gör det oftare menar att de tidigare ogillade eller inte ville det. Inte heller uppfattar jag det som att en eventuell föröndring skedde med samma partner - alltså att frun inte ville eller gillade det före 30 men har ändrat sig efter 30 med samma man. Men jag kanske har missförstått. Jag får läsa lite noggrannare...

    Om du vet att din fru inte vill och inte gillar det så får ni väl ägna er åt nåt annat? Man kan väl inte få folk att gilla saker för att man själv vill att de ska göra det? Och har man samma uppfattning efter många år med samma man är det kanske inte så sannolikt att man ändrar uppfattning? Du skriver att hon efter så många år fortfarande suger av dig pliktskyldigt trots att du försökt berätta att det är viktigt för dig... Om ni har det bra för övrigt får du väl gilla läget och fokusera på annat? Om det inte är så att hon missuppfattat dig och känt sig kritiserad och har dåligt självförtroende och tror att hon inte gör det tillräckligt bra. Men om ni levt i många år låter det kanske inte så trovärdigt? Eller så är det jag som har noll koll...


    tack för att du försöker svara men du är ändå lite fel ute, inga problem.
    jag svarade helt enkelt på ett inlägg från en tjej som hade lärt sig efter 30, jag undrar hur hon lyckades med det. här hemma händer inte mycket nytt sen länge

    allmäna tips om min relation har jag inte frågat efter och tror inte jag behöver. vi har det ganska fint åndå. i en tråd om avsugning blir jag nyfiken på om det finns något att göra för nåt som jag gillar
  • Lilithsnyatjej

    "Anonym (teddy)":

    Ja okej, förlåt. Du svarade mig och skrev att man inte kan tvinga nån och jag ville väl förklara att jag inte menade att man ska tvinga nån.

    Men ja, det är väl just det där jag undrar lite över... Hur skulle jag kunna bli bättre på att suga kuk, hur kan jag lära mig och hur kan jag göra så att det blir bättre för min man osv. Jag ser liksom bara ett svar på det. Nämligen att min man berättar, tipsar, visar, beskriver, guidar och vägleder mig. Om jag inte ska vara otrogen eller titta på utbildningsradions instruktionsfilm. Jag brukar liksom fråga min man om sånt och prata med honom om det och be honom berätta vad han vill och instruera mig och tag i mitt huvud och hjälpa mig osv. Som jag ser det är han den enda som kan lära mig.

    Men om man inte vill så vet jag inte... Det är nog lätt att missförstå inlägg och läsa lite skarvigt så det kan mycket väl vara så att jag är helt fel ute! 


    Inte ger man fan i politiken - för att man är konventionell!
  • Anonym (Doris)

    Jag är 51 år gammal och verkligen älskar att suga kuk, men det gör å andra sidan min man också. Det bästa är när vi kan suga en kille tillsammans.
    Älskar även att bli slickad och att slicka fitta.
    Snart dags för en ny partykväll med våra "Bi-vänner" känner jag.... 

  • Fegge

    Min sambo är 42 o älskar att suga av mig. Händer väldigt ofta. Satsen gillar hon oxå:)

Svar på tråden Avsugning