• Anonym (Ledsen o chockad)

    Hur kan min största trygghet i livet...

    ...förvandlas till till en person som försökte avsluta mitt liv?

    Jag förstår verkligen inte. Vi älskar ju varandra, varför???

  • Svar på tråden Hur kan min största trygghet i livet...
  • Anonym (---)
    Anonym (Ledsen o chockad) skrev 2022-09-26 13:27:18 följande:
    Hur kan min största trygghet i livet...

    ...förvandlas till till en person som försökte avsluta mitt liv?

    Jag förstår verkligen inte. Vi älskar ju varandra, varför???


    Älskade (tror jag är rätt form nu) 

    Beklagar verkligen. 
  • Anonym (Ledsen o chockad)
    Anonym (---) skrev 2022-09-26 13:28:17 följande:
    Älskade (tror jag är rätt form nu) 

    Beklagar verkligen. 
    Ja snart kommer det nog bli så, men det har gått så kort tid så jag är inte där än. 
  • Anonym (Svin)

    För att han aldrig var din trygghet och han älskade dig verkligen inte. Du blev lurad. Hoppas du snabbt inser det och kan gå vidare med livet. Du har bara ett liv och är värd bättre än det här svinet. 

  • Anonym (Nja)

    Näe, han var inte din stora trygghet i livet. Jag tror inte heller att det inte fanns varningssignaler, att han gått från att vara en underbar man som aldrig sagt ett ont ord, hotat eller slagit dig till att försöka döda dig. Nej, han älskar inte dig. Inte ett dugg. Han är sjuk i huvudet däremot. Ingen normal människa försöker döda någon annan, än mindre någon man är i en relation med.

    Jag hoppas att du får hjälp med att skydda dig själv, ta dig ur relationen och bearbeta detta.

  • fornminne

    Du verkar vara i chock TS. Jag förstår det. Jag hoppas att det löser sig för dig och att du är i trygghet nu.

    I övrigt är det svårt att svara utförligare eftersom du inte ger några detaljer. Men som sagt, grovt våld och mordförsök brukar inte komma som en blixt från en klar himmel. Som skrivits tidigare, det har säkert funnits varningstecken. Och nej, han älskar dig tyvärr inte, i alla fall inte på ett sunt sätt.

    Jag tror att du behöver stöd från din omgivning och kanske terapeut för att ta dig igenom detta.

  • Anonym (A)
    fornminne skrev 2022-09-26 13:51:09 följande:
    Du verkar vara i chock TS. Jag förstår det. Jag hoppas att det löser sig för dig och att du är i trygghet nu.

    I övrigt är det svårt att svara utförligare eftersom du inte ger några detaljer. Men som sagt, grovt våld och mordförsök brukar inte komma som en blixt från en klar himmel. Som skrivits tidigare, det har säkert funnits varningstecken. Och nej, han älskar dig tyvärr inte, i alla fall inte på ett sunt sätt.

    Jag tror att du behöver stöd från din omgivning och kanske terapeut för att ta dig igenom detta.
    Håller med
  • Anonym (Ledsen o chockad)

    Ringde kvinnofridslinjen som via tel svar bad mig återkomma! Nej, det finns ingen hjälp att få, bara invänta döden.

  • Anonym (Ledsen o chockad)

    Ge ALDRIG RÅD OM KVINNOJOUR till misshandlade kvinnor, låt de hamna i statistiken om hur många som dödas i nära relationer.

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Ledsen o chockad) skrev 2022-09-26 20:47:26 följande:

    Ringde kvinnofridslinjen som via tel svar bad mig återkomma! Nej, det finns ingen hjälp att få, bara invänta döden.


    Bra att du försökte få hjälp. Det finns fler än en kvinnojour. Det finns också andra stödlinjer om det är fel tid på dygnet. Du kan t ex prata med jourhavande präst, de är väldigt bra att ha att göra med.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Ledsen o chockad) skrev 2022-09-26 20:47:26 följande:

    Ringde kvinnofridslinjen som via tel svar bad mig återkomma! Nej, det finns ingen hjälp att få, bara invänta döden.


    Om du är i akut behov av hjälp måste du lämna hemmet, t ex om du nu är rädd att han kommer att döda dig vilken minut som helst. Ring någon du känner och be att få stanna över natten och så kontaktar du kvinnojouren imorgon igen. Du kan också ringa polisen om det är en akut situation där han är aggressiv mot dig eller runt dig. Jag hoppas du redan har lämnat hemmet men annars borde du inte stanna en minut längre än nödvändigt.
  • Anonym (Ledsen o chockad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-09-26 21:12:19 följande:
    Om du är i akut behov av hjälp måste du lämna hemmet, t ex om du nu är rädd att han kommer att döda dig vilken minut som helst. Ring någon du känner och be att få stanna över natten och så kontaktar du kvinnojouren imorgon igen. Du kan också ringa polisen om det är en akut situation där han är aggressiv mot dig eller runt dig. Jag hoppas du redan har lämnat hemmet men annars borde du inte stanna en minut längre än nödvändigt.
    Tack, nej jag är skyddad på hotell. Mannen är häktad och kommer troligen vara det till rättegången om x antal veckor/månader.
    Jag känner mig bara så ensam och som att alla hans vänner anklagar mig för detta. Jag bor ensam men får inte åka hem än. Ville bara prata med nån. Men jag klarar ännu en sömnlös natt. :(
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Ledsen o chockad) skrev 2022-09-26 21:20:45 följande:
    Tack, nej jag är skyddad på hotell. Mannen är häktad och kommer troligen vara det till rättegången om x antal veckor/månader.
    Jag känner mig bara så ensam och som att alla hans vänner anklagar mig för detta. Jag bor ensam men får inte åka hem än. Ville bara prata med nån. Men jag klarar ännu en sömnlös natt. :(
    Ok, det är iaf bra att du är på en skyddad plats med människor omkring dig nära till hands :) Men ring jourhavande präst som sagt! Ring 112 och begär att få prata med en, de är vakna den här tiden.
  • Anonym (Ledsen o chockad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-09-26 21:48:39 följande:
    Ok, det är iaf bra att du är på en skyddad plats med människor omkring dig nära till hands :) Men ring jourhavande präst som sagt! Ring 112 och begär att få prata med en, de är vakna den här tiden.
    Tack snällt av dig. Jag spelar Sara Varga Spring för livet och försöker komma till ro. Imorgon är en ny dag.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Ledsen o chockad) skrev 2022-09-26 21:52:35 följande:
    Tack snällt av dig. Jag spelar Sara Varga Spring för livet och försöker komma till ro. Imorgon är en ny dag.
    Så är det :)
Svar på tråden Hur kan min största trygghet i livet...