• Anonym (Ts)

    Jobbigt med sex

    Hej! 
    Jag undrar om någon känner som jag och kanske har lyckats bearbeta det på något sätt, och isåfall hur -
    Jag har varit singel ett tag och träffat en del killar men inte lyckats få det att hålla.
    Största problemet ligger antagligen hos mig, vilket är att efter ett tag tycker jag sex blir jobbigt. Har nog alltid haft ett litet komplicerat förhållande till sex med killar.
    Jag tycker om sex jättemycket när det inte är med någon jag dejtar och träffar regelbundet. Så fort jag dejtar någon känns det som ett måste, att det alltid förväntas sex varje gång man ses och att killar inte för den delen heller är så bekväma med att ta ett nej. Tjatar någon så kan jag absolut inte ha sex med denne igen heller. Men även om personen inte har tjatat kommer känslan efter några dejter när det börjar bli seriöst att det känns jobbigt, att jag inte vill, inte har någon lust. Och jag får inte tillbaka den heller. Alltid sker på automatik bara, om man kan uttrycka sig så. 
    Jag har givetvis varit ensam, utan en partner så det handlar inte om något sådant. Men jag vill ju såklart träffa någon och kunna tycka om sex utan att må dåligt av det. För detta påverkar allting, vill liksom inte ses för det känns som det är ett måste. Och vet inte hur man ska ta upp det med någon heller, utan att de ska se en som lite väl skadad och ett alldeles för stort projekt att ta sig på..

  • Svar på tråden Jobbigt med sex
  • Anonym (XX)
    Osynlige jag skrev 2022-10-01 00:00:48 följande:

    Du verkar ju tro att det är helt okej att tänka som en stenåldersmänniska när det gäller att hitta en partner/ligga. Det är ju naturlig  djurvärlden att de bara går upp till en hona för att ligga, oavsett om honan blir arg och måste brottas eller inte, om man tänker på lejon t.ex. Men nej då ska inte detta gälla män, män har ingen ursäkt när det gäller deras primitiva instinkter när det gäller parning. 


     


    Nix. I djurvärlden inväntar i regel hannen den period när honan är brunstig. Ex vis är en lejoninna brunstig/parningsvillig 2-4 dagar per månad. 
  • Osynlige jag
    Anonym (XX) skrev 2022-10-01 14:40:30 följande:
    Nix. I djurvärlden inväntar i regel hannen den period när honan är brunstig. Ex vis är en lejoninna brunstig/parningsvillig 2-4 dagar per månad. 
    Jo visst, men menade i den perioden. Hanarna (vad jag uppfattar det som) är i regel inte alltid sugna på parning men jag kan ha fel.
  • Anonym (XX)
    Anonym (Ts) skrev 2022-09-30 18:35:43 följande:
    Jag har inga problem med sex när jag är ensam eller att onanera då heller. Jag är bekväm med ons till exempel, har ett roligt sexliv när jag är själv också. Jag går efter män jag finner attraktiva också, men det är bara det när det blir en regelbunden dejting och man har haft sex och fortsätter ha sex som det blir jobbigt. För det känns som det är ett krav och att man måste göra det. Vet inte varför
    Mycket positivt när du dejtar killar som du dras till och finner attraktiva. Tänk om. Tänk nytt. Om det går? Samtala med killen om din ev ?prestationsångest? inför sex. Om hur du känner när erotik upplevs som ?ett måste?. När/om du träffar rätt kille/man ges du säkert bra tålmodiga samtal och en utmärkt förståelse som underlättar för dig.
  • Anonym (XX)
    Osynlige jag skrev 2022-10-01 14:43:30 följande:
    Jo visst, men menade i den perioden. Hanarna (vad jag uppfattar det som) är i regel inte alltid sugna på parning men jag kan ha fel.
    Okej, förstår. Honorna i brunst utsöndrar dofter som hannarna fångar upp och tar fasta på. Parningsriten inleds om honan ?godkänner? initierande hane.
  • StudierKemi
    Anonym (XX) skrev 2022-10-01 14:34:08 följande:
    Att leva med autism = 25% av alla som har autism lider även av en intellektuell funktionsnedsättning (IF). Orsaken till IF kan bestå i kromosomavvikelser (fragil x-syndrom). Upp till 70-80% av dem med autism, med eller utan IF, erfar depression eller annat psykiatriskt. I den mån autism inverkar på kommunikation, livsförhållanden, parbildning eller sex och samlevnad är högst individuellt från individ till individ. Många är dem som fixar alla delar. Anser du i dina inlägg generaliserar kraftigt. Om vi har i åtanke den relativt stora grupp som drabbas av depression behöver vi utrusta oss med förståelse. Inte köra med en raljerande stil som bitvis din mot tjejen du duellerar med i tråden.
    Det är ingenting fel med att vara autistisk, det finns de som inte har autism (som inte har kreativitet) men som lider av intellektuell funktionsnedsättning också. Att vara autist är att tillhöra en annan människo-ras. Men det finns retarderade individer i båda grupper, både bland dem normala/okreativa och bland autisterna. Jag pratar inte om down syndrom, kromosomfel eller liknande, de är ett kapitel för sig.

    De är btw ännu en annan människoras! Vilket man kan hitta tecken och bevis på i människans riktigt gamla historia från många hundra tusen (miljoner?) år tillbaka. Jag kommer inte ihåg vad den specifika ap-rasen hette som jag hade läst om, men den var mycket kortväxt och blev till tack vare att de med down syndrom jagades bort / sparkades ut ur flocken, och då bildade de en alldeles egen flock och förökade sig. 

    Tänk dig en flock med olika råttor, där vissa råttor har päls och vissa är nakenråttor. Båda raserna är lika mycket "råtta". :) Och det är kul det här med människoraser, att det inte stannar vid människors utseende, att man är olika raser bara för att vissa är mörkhyade och andra ljushyade. Skillnaderna finns inuti hjärnan också och inte enbart på ytan. Människornas kroppar ser så olika ut (vissa samlar fett i brösten, vissa på rumpan, och vissa på magen) och människornas hjärnor ser också sådär olika ut (man tänker inte med samma del av hjärnan), och så drar folk så olika slutsatser i livet. Riktigt fascinerande. 

    Det finns ikoner i kändisvärlden om hur en perfekt människa bör vara, och där finner vi både dem normala och vi finner autisterna, sida vid sida. Båda är lika viktiga och lika kända. Johnny Depp som är en ikon är möjligtvis lite autistisk, spekulationer pågår för fullt... Kanske får han en diagnos snart. Einstein var autistisk. Som sagt, man är bara olika raser och för en gångs skull handlar inte människoraser om enbart utseendet. 
  • StudierKemi

    Jag föredrar normala män alla gånger framför autistiska. Jag har alldeles för många dåliga erfarenheter av autisterna när de kastar ur sig idéer utan att tänka på om det de säger sårar? Här skriver jag med en man från den normala ligan (han har 0 autism) och vi gillar varandra jättemycket. Det är kärlek på gång. Jag bjuder honom på hemmagjord mat hela tiden och han Älskar detta. Det blir aldrig jobbigt med sex när mannen ser vacker ut och inte har några som helst autistiska drag.



    Grön = min dotter, 11 år.

  • Anonym (H)
    StudierKemi skrev 2022-10-01 19:03:24 följande:
    Det är ingenting fel med att vara autistisk, det finns de som inte har autism (som inte har kreativitet) men som lider av intellektuell funktionsnedsättning också. Att vara autist är att tillhöra en annan människo-ras. Men det finns retarderade individer i båda grupper, både bland dem normala/okreativa och bland autisterna. Jag pratar inte om down syndrom, kromosomfel eller liknande, de är ett kapitel för sig.

    De är btw ännu en annan människoras! Vilket man kan hitta tecken och bevis på i människans riktigt gamla historia från många hundra tusen (miljoner?) år tillbaka. Jag kommer inte ihåg vad den specifika ap-rasen hette som jag hade läst om, men den var mycket kortväxt och blev till tack vare att de med down syndrom jagades bort / sparkades ut ur flocken, och då bildade de en alldeles egen flock och förökade sig. 

    Tänk dig en flock med olika råttor, där vissa råttor har päls och vissa är nakenråttor. Båda raserna är lika mycket "råtta". :) Och det är kul det här med människoraser, att det inte stannar vid människors utseende, att man är olika raser bara för att vissa är mörkhyade och andra ljushyade. Skillnaderna finns inuti hjärnan också och inte enbart på ytan. Människornas kroppar ser så olika ut (vissa samlar fett i brösten, vissa på rumpan, och vissa på magen) och människornas hjärnor ser också sådär olika ut (man tänker inte med samma del av hjärnan), och så drar folk så olika slutsatser i livet. Riktigt fascinerande. 

    Det finns ikoner i kändisvärlden om hur en perfekt människa bör vara, och där finner vi både dem normala och vi finner autisterna, sida vid sida. Båda är lika viktiga och lika kända. Johnny Depp som är en ikon är möjligtvis lite autistisk, spekulationer pågår för fullt... Kanske får han en diagnos snart. Einstein var autistisk. Som sagt, man är bara olika raser och för en gångs skull handlar inte människoraser om enbart utseendet. 
    Att vara autist är att tillhöra en annan människoras?

    Hur vore det att varva kemistudierna med lite biologi?
  • Osynlige jag
    Anonym (H) skrev 2022-10-01 20:25:17 följande:
    Att vara autist är att tillhöra en annan människoras?

    Hur vore det att varva kemistudierna med lite biologi?
    Äntligen någon som inte verkar vara ute och cyklar.
  • Osynlige jag

    Studierkemi: Har du gått i skolan? För det du säger tyder på att du har läst någon form av konspirations teori om att det finns ?raser? hos människan. Tycker det låter väldigt rasistiskt det du säger och du borde läsa lite biologi istället för rasbiologi som man slutade med för länge sedan. Det har forskats om detta och man har kommit fram till att det INTE finns några raser trots att vi kan se olika ut, det handlar om gener och inte utseendet. 

  • Elefantmannen2
    StudierKemi skrev 2022-10-01 19:03:24 följande:
    Det är ingenting fel med att vara autistisk, det finns de som inte har autism (som inte har kreativitet) men som lider av intellektuell funktionsnedsättning också. Att vara autist är att tillhöra en annan människo-ras. Men det finns retarderade individer i båda grupper, både bland dem normala/okreativa och bland autisterna. Jag pratar inte om down syndrom, kromosomfel eller liknande, de är ett kapitel för sig.

    De är btw ännu en annan människoras! Vilket man kan hitta tecken och bevis på i människans riktigt gamla historia från många hundra tusen (miljoner?) år tillbaka. Jag kommer inte ihåg vad den specifika ap-rasen hette som jag hade läst om, men den var mycket kortväxt och blev till tack vare att de med down syndrom jagades bort / sparkades ut ur flocken, och då bildade de en alldeles egen flock och förökade sig. 

    Tänk dig en flock med olika råttor, där vissa råttor har päls och vissa är nakenråttor. Båda raserna är lika mycket "råtta". :) Och det är kul det här med människoraser, att det inte stannar vid människors utseende, att man är olika raser bara för att vissa är mörkhyade och andra ljushyade. Skillnaderna finns inuti hjärnan också och inte enbart på ytan. Människornas kroppar ser så olika ut (vissa samlar fett i brösten, vissa på rumpan, och vissa på magen) och människornas hjärnor ser också sådär olika ut (man tänker inte med samma del av hjärnan), och så drar folk så olika slutsatser i livet. Riktigt fascinerande. 

    Det finns ikoner i kändisvärlden om hur en perfekt människa bör vara, och där finner vi både dem normala och vi finner autisterna, sida vid sida. Båda är lika viktiga och lika kända. Johnny Depp som är en ikon är möjligtvis lite autistisk, spekulationer pågår för fullt... Kanske får han en diagnos snart. Einstein var autistisk. Som sagt, man är bara olika raser och för en gångs skull handlar inte människoraser om enbart utseendet. 

    Källa på att Einstein var autistisk, tack. 


    Det är så sjukt att någon någon gång uttalat att någon kan ha haft drag åt Asperger med tanke på att de är väldigt kreativa till att det blir en sanning som sprids. 

Svar på tråden Jobbigt med sex