• Anonym (-)

    Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?

    Killar som försöker få flickvänner utan att lyckas, vilka är de största felen de gör?

  • Svar på tråden Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?
  • Anonym (Biologi)
    nihka skrev 2022-10-13 21:02:55 följande:
    Precis. Kom ihåg det nästa gång en kvinna talar om för en man att han är attraktiv och hon vill ha honom. Vansinnigt att tro att det inte skulle innebära det motsatta. Fråga vilken man som helst

    Varför har då så många kvinnor valt fel enligt otaliga inlägg här på forumet där kvinnor ondgör sig över sina mäns tillkortakommanden? 

    De skaffar dessutom barn med idioterna och gör sedan om detta med fler idioter. Sedan sitter de på soc och tjuter om hur de skall kunna försörja 4-5 ungar med okänt antal pappor? 


    Det är kanske dags att begrava myten om kvinnors överlägsna sociala kompetens och människokännedom? 


     

  • Anonym (Biologi)
    Anonym (man2) skrev 2022-10-12 14:24:30 följande:
    Om nu inte dina vänner är extremt ointelligenta är det där rent trams. När man är 15 år må man inte veta men redan i 20-25 års åldern börjar en normal kille få full koll.

    Man vet i detalj vad som attraherar och vad som inte gör det. Ett gott råd till killar är att utveckla sin personlighet i en attraktiv riktning. Det är inte vidare svårt egentligen men kräver en rejäl och kontinuerlig arbetsinsats.

    "Ett gott råd till killar är att utveckla sin personlighet i en attraktiv riktning. Det är inte vidare svårt egentligen men kräver en rejäl och kontinuerlig arbetsinsats."


    Detta slipper tjejer eftersom de föds rätt och det fortfarande är killarna som skall anpassa sig och uppvakta 2022.

  • CyniskOptimist
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-14 08:02:02 följande:

    "Ett gott råd till killar är att utveckla sin personlighet i en attraktiv riktning. Det är inte vidare svårt egentligen men kräver en rejäl och kontinuerlig arbetsinsats."


    Detta slipper tjejer eftersom de föds rätt och det fortfarande är killarna som skall anpassa sig och uppvakta 2022.


    Rådet ovan är inte fel i sak. Dock så borde killar i större utsträckning göra denna utveckling av personlighet och kompetens i första hand för sin egen skull, och inte för att tillgodose kvinnors behov och önskemål. Att han blir attraktiv för kvinnor bör ses som en bonus. Nu är detta rationellt, och jag är medveten om att vår biologiska drift försvårar detta synsättet, men man bör göra sitt bästa.

    Sen är det väl inte så mycket att tjejerna föds "rätt", så mycket som att tjejer och killar har olika kriterier de attraheras av. Den primära (inte den enda! Men den primära) faktorn för killar är tjejens skönhet, och den har de ju redan från det att de uppnår vuxen ålder.
    Den primära faktorn för tjejer är vad killen kan tillföra, och här börjar killar på noll och måste arbeta sig upp. Man kan gilla det eller inte gilla det, men det är i stora drag så spelplanen ser ut.

    Jag tror att du håller med om detta, Anonym (Biologi). Sen är ju detta förenklat. Det finns fler variabler, och vi är alla individer och allt det där. Plus social media som har förvridit självbilden hos många, men det är en separat diskussion för sig. 
  • Anonym (Biologi)
    CyniskOptimist skrev 2022-10-14 08:54:42 följande:
    Rådet ovan är inte fel i sak. Dock så borde killar i större utsträckning göra denna utveckling av personlighet och kompetens i första hand för sin egen skull, och inte för att tillgodose kvinnors behov och önskemål. Att han blir attraktiv för kvinnor bör ses som en bonus. Nu är detta rationellt, och jag är medveten om att vår biologiska drift försvårar detta synsättet, men man bör göra sitt bästa.

    Sen är det väl inte så mycket att tjejerna föds "rätt", så mycket som att tjejer och killar har olika kriterier de attraheras av. Den primära (inte den enda! Men den primära) faktorn för killar är tjejens skönhet, och den har de ju redan från det att de uppnår vuxen ålder.
    Den primära faktorn för tjejer är vad killen kan tillföra, och här börjar killar på noll och måste arbeta sig upp. Man kan gilla det eller inte gilla det, men det är i stora drag så spelplanen ser ut.

    Jag tror att du håller med om detta, Anonym (Biologi). Sen är ju detta förenklat. Det finns fler variabler, och vi är alla individer och allt det där. Plus social media som har förvridit självbilden hos många, men det är en separat diskussion för sig. 
    Vad tillför en kvinna en huslig man? Hon tillför ju bara sin halva av hushållsarbetet. Det är ju fortfarande han som skall göra alla de manliga sysslorna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-14 07:50:09 följande:

     


    Den här debattartikeln är tyvärr fortfarande rykande aktuell:


    "Nä, skärpning! Det är mycket snack om jämställdhet i samhället, så varför skulle det vara annorlunda på dejtingsidorna? Tjejer, sluta vara så bortskämda och initiativlösa, det är inte särskilt attraktivt.


    Ta tag i saken i stället och visa lite initiativ. Och killar, sluta skrämma bort tjejerna och tjata hål i huvudet på dem. Ta det lite lugnt, ha tålamod.


    Och oavsett om du är kille eller tjej ? nästa gång du är på en dejtingsida, tänk om och gör annorlunda mot vad du brukar.


    Ruska om ditt gamla tänk, låt inte könsrollerna cementeras ännu mer. Du har inget att förlora, utan allt att vinna."


    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller


    Ja. Dom flesta här avfärdar dock det som står där.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (S) skrev 2022-10-13 21:13:22 följande:

    Ja, självklart vet männen bäst vad kvinnor vill ha. Se bara på Kaffedraken, han vet allt om kvinnor. Kanske därför han är så framgångsrik?eller inte.


    Ja, eller hur. Jag har alltid hävdat att jag vet allt om kvinnor.

    Jag är alltid aktuell också. Inte skrivit i tråden på flera dagar, ändå så kan folk inte sluta att prata om mig.
    Kvinnor attraheras av 
    En man som vågar öppna upp sig och som kan prata om sina och andras känslor.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-14 09:39:27 följande:
    Vad tillför en kvinna en huslig man? Hon tillför ju bara sin halva av hushållsarbetet. Det är ju fortfarande han som skall göra alla de manliga sysslorna.
    Haha,  min sambo beklagade sig nån gång lite luddigt över att jag var för självgående. Lite som att hon var lite småsur över att jag inte var beroende av henne utan kunde klara mig lika väl utan henne. När jag frågade varför det skulle vara något negativt så fick jag inte nåt riktigt svar på det.
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-14 10:11:14 följande:
    Ja, eller hur. Jag har alltid hävdat att jag vet allt om kvinnor.

    Jag är alltid aktuell också. Inte skrivit i tråden på flera dagar, ändå så kan folk inte sluta att prata om mig.
    Kvinnor attraheras av 
    En man som vågar öppna upp sig och som kan prata om sina och andras känslor.
    Ja du ser, igen pratar du om att du VET vad kvinnor attraheras av (vet allt om kvinnor ha ha) och IGEN har du fel. I alla fall från min sida.
  • Anonym (,)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-14 09:39:27 följande:
    Vad tillför en kvinna en huslig man? Hon tillför ju bara sin halva av hushållsarbetet. Det är ju fortfarande han som skall göra alla de manliga sysslorna.
    Är själv stadsbo, bor i lägenhet och här upplever jag inte att det finns några manliga sysslor. Vi delar på hushållsarbetet, bara. 

    Möjligen att det är mer så om man bor i villa, har bil etc. 
  • CyniskOptimist
    Svar till Anonym (Biologi):
    "Vad tillför en kvinna en huslig man? Hon tillför ju bara sin halva av hushållsarbetet. Det är ju fortfarande han som skall göra alla de manliga sysslorna."

    Jadu.. Rent praktiskt så tillför hon, som du säger, hälften av hushållsarbetet, och en extra inkomst. Förhoppningsvis så tillför båda parter även intimitet till varandra (dock avtar detta oftast ganska fort så fort samboskap inleds).
    Men frågan du ställer skulle kunna omformuleras till, vad för incentiv finns det att flytta ihop? Mitt personliga svar på det är: Inte mycket.

    Själv är jag särbomänniska när jag väl har en relation, och då försvinner 90% av allt det där gnabbet. Jag tar hand om min bostad och min partner tar hand om sin, samt ömsesidig respekt när man är hemma hos varandra.. klockrent. Men jag förstår att folk fortfarande är låsta i traditionella normer.. Jag tror dock att dessa kommer att fasas ut mer och mer.

  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-14 07:50:09 följande:

    "Kom ihåg det nästa gång en kvinna talar om för en man att han är attraktiv och hon vill ha honom."


    Det är enligt många kvinnor fortfarande 2022 mannens uppgift att uppvakta även om man hade hoppats att detta ojämställda tankesätt skulle lämnats kvar i 1900-talet. Kvinnor som grupp framstår ju som bekräftelsetörstande, passiva och rädda att bli avvisade. Mannen skall fortfarande vara aktiv och kvinnan passiv.


    Den här debattartikeln är tyvärr fortfarande rykande aktuell:


    "Nä, skärpning! Det är mycket snack om jämställdhet i samhället, så varför skulle det vara annorlunda på dejtingsidorna? Tjejer, sluta vara så bortskämda och initiativlösa, det är inte särskilt attraktivt.


    Ta tag i saken i stället och visa lite initiativ. Och killar, sluta skrämma bort tjejerna och tjata hål i huvudet på dem. Ta det lite lugnt, ha tålamod.


    Och oavsett om du är kille eller tjej ? nästa gång du är på en dejtingsida, tänk om och gör annorlunda mot vad du brukar.


    Ruska om ditt gamla tänk, låt inte könsrollerna cementeras ännu mer. Du har inget att förlora, utan allt att vinna."


    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller


    Jo, men så är det. En del män får aldrig höra en kvinna säga att han är attraktiv och att hon vill ha honom. Beklagar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Biologi) skrev 2022-10-14 07:55:41 följande:

    Varför har då så många kvinnor valt fel enligt otaliga inlägg här på forumet där kvinnor ondgör sig över sina mäns tillkortakommanden? 

    De skaffar dessutom barn med idioterna och gör sedan om detta med fler idioter. Sedan sitter de på soc och tjuter om hur de skall kunna försörja 4-5 ungar med okänt antal pappor? 


    Det är kanske dags att begrava myten om kvinnors överlägsna sociala kompetens och människokännedom? 


     


    Jo, relationsforumet på familjeliv är representativt för alla relationer i landet och alla kvinnor har 4-5 barn. Så är det
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (typiskt)
    nihka skrev 2022-10-14 21:30:30 följande:
    Jo, relationsforumet på familjeliv är representativt för alla relationer i landet och alla kvinnor har 4-5 barn. Så är det
    Ja i så fall borde det ju vara lika lite representativt för alla påståenden om män som florerar i detta forum, eller hur ?
  • Anonym (typiskt)
    Anonym skrev 2022-10-14 23:41:36 följande:

    Att de lägger brakskitar i tid och otid


    Hos mig är det kvinnorna som står för brakskitarna som får väggar att dallra och täcken att fladdra Flört
Svar på tråden Vilka är de största fel som killar som försöker hitta flickvänner gör?