• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan

    "vid sidan om". Och sen det gamla vanliga: kvinnor vill inte ha ons eller kk.

    Här är min fråga till kvinnor, tror ni att män som är singlar söker samma som er? En singelkvinna för nåt seriöst?
    Bara en reflektion. Jag tror att många män likt mig tycker det känns mer avslappnat och positivt om en kvinna inte redan i sin presentationstext har taggarna utåt, och på förhand dömt ut hälften av alla män.

  • Svar på tråden Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan
  • Anonym (?)
    Anonym (Evelina) skrev 2022-10-03 20:14:09 följande:
    Ni som hänger i klasar efter kaffedraken och slåss mot inbillade väderkvarnar har nog även ni utrymme till mer produktiva sysslor än att maniskt försöka ändra/tillrättavisa honom.
    Hinner skriva ett inlägg då och då. I hopp.om att få karln att se saken från en kvinnas synvinkel.

    Men.om jag hängde i timmar på familjeliv varje dag skulle jag se det som osunt och ett tecken på att jag kastar bort mitt liv. Då behöver jag ju ut och göra nåt produktivt istället.
  • Anonym (Jimmy)
    EnAnonumius skrev 2022-10-03 20:15:16 följande:
    Och till dig hoppas jag att du hittar din drömflicka.. smile1.gif
    Tack snälla! Dejtar faktiskt en nu som det det känns riktigt bra med. Hållar alla tummar och tår smile1.gif
  • Anonym (Evelina)
    Anonym (?) skrev 2022-10-03 20:16:30 följande:
    Hinner skriva ett inlägg då och då. I hopp.om att få karln att se saken från en kvinnas synvinkel.

    Men.om jag hängde i timmar på familjeliv varje dag skulle jag se det som osunt och ett tecken på att jag kastar bort mitt liv. Då behöver jag ju ut och göra nåt produktivt istället.
    Och det hoppet du känner att han kommer se saker ur ditt perspektiv. Är det inte hyfsat naivt att fortfarande tro på en förändring? 
  • Anonym (Stina)

    Någon mer än jag som undrar hur Drakens presentation på dejtingsida ser ut? :D 

  • Anonym (Evelina)
    Anonym (Stina) skrev 2022-10-03 20:22:45 följande:

    Någon mer än jag som undrar hur Drakens presentation på dejtingsida ser ut? :D 


    Du ser, ni är allt lite intresserade av Draken! Love is in the air!
  • EnAnonumius
    Anonym (Jimmy) skrev 2022-10-03 20:18:36 följande:
    Tack snälla! Dejtar faktiskt en nu som det det känns riktigt bra med. Hållar alla tummar och tår smile1.gif
    Jag håller mina tummar och tår för dig...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jimmy) skrev 2022-10-03 20:18:36 följande:
    Tack snälla! Dejtar faktiskt en nu som det det känns riktigt bra med. Hållar alla tummar och tår smile1.gif
    Håller tummarna
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-10-03 18:54:53 följande:

    Och varför tror du kvinnor skriver så?
    Tror du de flesta män som kontaktar kvinnor är ute efter seriösa förhållanden?


    Vad tror du det beror på att så många män inte är ute efter seriösa förhållanden?
  • Anonym (Vendela)
    Anonym (?) skrev 2022-10-03 20:16:30 följande:
    Hinner skriva ett inlägg då och då. I hopp.om att få karln att se saken från en kvinnas synvinkel.

    Men.om jag hängde i timmar på familjeliv varje dag skulle jag se det som osunt och ett tecken på att jag kastar bort mitt liv. Då behöver jag ju ut och göra nåt produktivt istället.
    Och bilen går bra?
    Människor är väl ute på nätet i snitt 3 timmar per dag. Jag lovar att det inte är produktivt.

    Problemet för Kaffedraken är att han faktiskt är produktiv i någon mening: han scrollar igenom profiler på dejtsajter, skriver till kvinnor och skriver här. Dessutom har han ett jobb ovanpå detta (där han träffade sin senaste tjej för två år sedan, hon den yngre i urringning som dumpade honom för att han inte tog initiativet). Därför syns hans aktiviteter bättre än för den som enbart scrollar och kollar. 

    Skyll inte på Kaffedraken för dina egna synder. Och för Evelina så noteras att du noterat att här hänger människor kring Kaffedraken i klasar, så du är nog inte oskyldigt lite här du heller?
  • Anonym (Jimmy)
    Anonym (Vendela) skrev 2022-10-03 21:54:11 följande:
    Och bilen går bra?
    Människor är väl ute på nätet i snitt 3 timmar per dag. Jag lovar att det inte är produktivt.

    Problemet för Kaffedraken är att han faktiskt är produktiv i någon mening: han scrollar igenom profiler på dejtsajter, skriver till kvinnor och skriver här. Dessutom har han ett jobb ovanpå detta (där han träffade sin senaste tjej för två år sedan, hon den yngre i urringning som dumpade honom för att han inte tog initiativet). Därför syns hans aktiviteter bättre än för den som enbart scrollar och kollar. 

    Skyll inte på Kaffedraken för dina egna synder. Och för Evelina så noteras att du noterat att här hänger människor kring Kaffedraken i klasar, så du är nog inte oskyldigt lite här du heller?
    Nej. Han har skrivit hundratals gånger om hur han inte stötte på henne förrän EFTER han slutat.
  • Anonym (Jimmy)
    EnAnonumius skrev 2022-10-03 21:26:58 följande:
    Jag håller mina tummar och tår för dig... smile1.gif
    Anonym (A) skrev 2022-10-03 21:29:19 följande:
    Håller tummarna

    Tack till er båda smile1.gif
  • Anonym (Jimmy)
    Anonym (Vendela) skrev 2022-10-03 21:54:11 följande:
    Och bilen går bra?
    Människor är väl ute på nätet i snitt 3 timmar per dag. Jag lovar att det inte är produktivt.

    Problemet för Kaffedraken är att han faktiskt är produktiv i någon mening: han scrollar igenom profiler på dejtsajter, skriver till kvinnor och skriver här. Dessutom har han ett jobb ovanpå detta (där han träffade sin senaste tjej för två år sedan, hon den yngre i urringning som dumpade honom för att han inte tog initiativet). Därför syns hans aktiviteter bättre än för den som enbart scrollar och kollar. 

    Skyll inte på Kaffedraken för dina egna synder. Och för Evelina så noteras att du noterat att här hänger människor kring Kaffedraken i klasar, så du är nog inte oskyldigt lite här du heller?
    Hon i urringningen var på en dejtingsajt, inte på jobbet. Fan, jag läser för mycket här haha.
  • Anonym (Vendela)
    Anonym (Jimmy) skrev 2022-10-03 21:59:54 följande:
    Hon i urringningen var på en dejtingsajt, inte på jobbet. Fan, jag läser för mycket här haha.
    Haha okej, tack för korrigeringen. Man vill ju inte ha faktafel kring Kaffedrakens kärleksliv, då skulle livet sakna mening. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Jimmy) skrev 2022-10-03 21:56:22 följande:

    Tack till er båda smile1.gif
  • Anonym (Josef)

    Tja,

    Vad har jag missat, var är uringade yngre tjejen? Finns det bild? 

    Jez, var det 2 år sedan draken? 

    När jag tänker så långt tillbaka får jag panik, har bott i Tyskland och bara där har jag minst träffat 500 tjejer under den tiden (snackat med alla) inget mer. 

    Är evelina hans ex?


    Anonym (Vendela) skrev 2022-10-03 21:54:11 följande:
    Och bilen går bra?
    Människor är väl ute på nätet i snitt 3 timmar per dag. Jag lovar att det inte är produktivt.

    Problemet för Kaffedraken är att han faktiskt är produktiv i någon mening: han scrollar igenom profiler på dejtsajter, skriver till kvinnor och skriver här. Dessutom har han ett jobb ovanpå detta (där han träffade sin senaste tjej för två år sedan, hon den yngre i urringning som dumpade honom för att han inte tog initiativet). Därför syns hans aktiviteter bättre än för den som enbart scrollar och kollar. 

    Skyll inte på Kaffedraken för dina egna synder. Och för Evelina så noteras att du noterat att här hänger människor kring Kaffedraken i klasar, så du är nog inte oskyldigt lite här du heller?
  • Anonym (Vendela)
    Anonym (Josef) skrev 2022-10-03 22:14:41 följande:

    Tja,

    Vad har jag missat, var är uringade yngre tjejen? Finns det bild? 

    Jez, var det 2 år sedan draken? 

    När jag tänker så långt tillbaka får jag panik, har bott i Tyskland och bara där har jag minst träffat 500 tjejer under den tiden (snackat med alla) inget mer. 

    Är evelina hans ex?


    Du är inte lika charmig som Kaffedraken Josef, men man undrar lite över dig också. Den där tjejen som kom till platsen, fanns det 499 till alltså. Du är verkligen rik i anden. 
  • Anonym (Josef)

    Jag kommer aldrig kunna veta exakt hur många det rör sig om men det rör sig åt det hållet, jag tog dock aldrig någon av deras nummer, nu är jag i Sverige men tycker om endast en tjej (tänker på) 


    Hur som, vilka är dessa tjejer du snackar om i tråden, har ni lagt upp bilder då du pratade om urringade? Hur vet du var draken jobbade, var ni kollegor?
    Anonym (Vendela) skrev 2022-10-03 22:21:39 följande:
    Du är inte lika charmig som Kaffedraken Josef, men man undrar lite över dig också. Den där tjejen som kom till platsen, fanns det 499 till alltså. Du är verkligen rik i anden. 
  • Anonym (Josef)

    Tillägg:

    Okej kom på i efterhand att jag visst fick nummer, 3 st för att vara exakt, hade till och med glömt bort, kanske obetydliga därför. 

    Ena tjejen tvingade mig sitt nummer, hon gav den utan att jag frågade men svarade inte sen (svartsjuka) vi hann skriva ett tag dock, resterande 2 skrev vi inget. 

    Jag råkade skriva snabbt sist så hann inte med dessa jag vill skriva nu. 

    Jag är rätt säker på att dessa alla runt 500 st var berlins snyggaste också utan att överdriva, mitt problem där var att tjejer började sen att hata mig (de kom bokstavligen och tog tjejerna från mig när jag satt med dem på tåget exempelvis) tjejer som jag bara snackade med på stan osv, folk var extra vaksamma med mig då jag hade lättare för mig att hänga, snacka med tjejer. Så fördelar medför nackdelar med

    Detta är ändå något jag vill skriva ner när det kom upp på tal, sen finns det massor jag hängde med som jag inte skulle kunna skriva ner här.

Svar på tråden Kvinnor vill inte vara den andra kvinnan