• Anonym (Undran)

    Kan spöken bosätta sig i föremål?

    En fråga till de som är mediala eller tror på spöken. 

    Kan spöken gå in i föremål och liksom bosätta sig i dem? Tänker på ett uppstoppad älghuvud. Kan det vara bosatt av ett spöke eller är det bara älgen självs spöke som kan leva kvar i det uppstoppade huvudet?

  • Svar på tråden Kan spöken bosätta sig i föremål?
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Spöken) skrev 2022-10-03 22:17:31 följande:
    Andar och energier är två helt olika saker. Din energi ligger t.ex kvar i saker du tagit i eller ägt (under en period i alla fall) däremot är inte din ande (i det här fallet själ) i föremålet. 
    Tack men jag behöver inte dina lektioner.
  • Anonym (Spöken)
    Anonym (Medial) skrev 2022-10-04 16:31:51 följande:
    Tack men jag behöver inte dina lektioner.
    Uppenbarligen gör du det eftersom du säger fel. 
  • Anonym (Medial)
    Anonym (Spöken) skrev 2022-10-04 18:36:50 följande:
    Uppenbarligen gör du det eftersom du säger fel. 
    Du har inte en aning om vad du pratar om.
    Var snäll och lämna mig i fred.
  • Anonym (Undran)

    Jag tänker på det här med heligt vatten, kan man få sånt i kyrkan? Skall det vara protestantiskt (typ svenska kyrkan) eller katolskt vatten?

    Jag har vart inne i en kyrka jag tror den var katolsk där det fanns vatten man doppade fingrarna i och gjorde någon gest innan man gick in i själva kyrkdelen, är det vattnet heligt? eller skall det vara från dop...baljan? Kan man typ sno sånt i en petflaska?

    Var inne i svenska kyrkan och såg ingen där men dopbaljan vet jag inte vart den är...var inte vid altaret vad jag såg.

    Vitlök har jag hört i nåt liknande att det skall funka. Tänker att gör jag då typ ett halsband av vitlökar och hänger kring älgen eller kan jag ta vitlökspulver ur kryddskåpet och typ krydda på älgen med?

  • Anonym (Älgen)
    Anonym (Undran) skrev 2022-10-06 19:19:01 följande:

    Jag tänker på det här med heligt vatten, kan man få sånt i kyrkan? Skall det vara protestantiskt (typ svenska kyrkan) eller katolskt vatten?

    Jag har vart inne i en kyrka jag tror den var katolsk där det fanns vatten man doppade fingrarna i och gjorde någon gest innan man gick in i själva kyrkdelen, är det vattnet heligt? eller skall det vara från dop...baljan? Kan man typ sno sånt i en petflaska?

    Var inne i svenska kyrkan och såg ingen där men dopbaljan vet jag inte vart den är...var inte vid altaret vad jag såg.

    Vitlök har jag hört i nåt liknande att det skall funka. Tänker att gör jag då typ ett halsband av vitlökar och hänger kring älgen eller kan jag ta vitlökspulver ur kryddskåpet och typ krydda på älgen med?


    Jag föredrar vitlök till mycket. Prova gärna med vitlöksbröd. Annars tar jag hellre en öl än vigvatten också.
  • Anonym (Undran)

    Fick inte tag i heligt vatten men läste på lite, vet inte om det funkar men det finns ett slags kärl katoliker har heligt vatten i. En av gästerna/de boende på äldreboendet jag jobbar har typ ett sånt kärl som prydnad. Så jag frågade om jag fick låna det lite snabbt och hon är helt talför/ ganska klar i huvudet för hon är på bromsmediciner mot alzheimer och intygade att vattnet blir heligt ur kärlet. Om en präst skall välsigna det är tydligen oklart men hon sa att det borde funka. Hon är katolik så hon vet sånt. Så jag tog vatten från kranen och sedan från kärlet till en petflaska och tog med.

    Pressade vitlök och tog även vitlök i pulverform. Stänkte heligt vatten på älgen och kastade vitlök på honom både pulver och den färska jag pressat. Verkade inte ha någon effekt...bara ett dött  dumt 100år gammalt uppstoppat älghuvud inget spöke alls.... och jag kände mig jättedum. När jag vände ryggen till kände jag mer än hörde att älgen fnös sådär högfärdigt...som att förmedla fan vad du är pantad. Högfärdigt, mansplainande liksom... kändes som en slags iskyla längs hela ryggen och jag blev livrädd... när jag skulle springa snubblade jag i utspillt heligt vatten och vitlökspulver slog knät hårt i nedersta trappsteget och ankeln vred sig på nåt sätt fast det märkte jag först sedan. Fort upp, höll på att halka igen men tog mig upp för trappan.

    Ont i knät och uppskrapat smalben...men tänkte måste torka upp innan min pojkvän kommer hem så hämtade jag en värja typ som ett svärd min pojkvän har. Typ sån Karl den tolfte dödade invandrare med på 1700 talet. Torkade med ena handen med handduk och svärd riktat mot älgen hela tiden. Alltså hade han hoppat ut hade han hoppat rätt på det vassa svärdet och svärdet direkt mot när jag borstade av det värsta från älgen.

    Efter jag hade kommit tillbaks upp låst källartrappan och hängt upp svärdet igen så såg jag hur svullen ankeln var, typ lätt stukning av foten...men hade inte känt det innan. Haltar lite typ inte jättefarligt.

    Nu är det 1-0 mellan älgen och mig eller kanske 1-1 när han vet att jag har svärd...vet inte vart min pojkvän har nycklarna till vapenskåpet så får nöja mig med svärd typ....

    Fler förslag på hur jag får bort honom??      

  • Anonym (Bror Bertil)

    Älgar avskyr björnar.
    Köp en uppstoppad björn och ställ den nära älgen så ska du se att allt lugnar ner sig. 


     

  • Anonym (Undran)
    Anonym (Bror Bertil) skrev 2022-10-09 15:35:19 följande:

    Älgar avskyr björnar.
    Köp en uppstoppad björn och ställ den nära älgen så ska du se att allt lugnar ner sig. 


     


    Bra idé. Nu tycker jag uppstoppade djur är creepy, Men jag kanske kan lura honom med en väldigt stor nalle? Gosedjur typ. Har en väldigt stor Nalle Puh jag kan ställa på ena sidan och en lika stor Tiger (Tiger från Nalle Puh) på andra...för älgar lär ju inte gilla tigrar om de inte gillar björnar. Tack för idén!
  • Tukt
    Anonym (Undran) skrev 2022-10-03 12:04:22 följande:
    Kan spöken bosätta sig i föremål?

    En fråga till de som är mediala eller tror på spöken. 

    Kan spöken gå in i föremål och liksom bosätta sig i dem? Tänker på ett uppstoppad älghuvud. Kan det vara bosatt av ett spöke eller är det bara älgen självs spöke som kan leva kvar i det uppstoppade huvudet?


    Är det här del 2 av historien där du inte kunde ha sex i samma rum som pojkvännens uppstoppade djurhuvuden?
  • Tukt
    Anonym (Sagor) skrev 2022-10-03 22:03:59 följande:
    Tumme upp på detta  ( går ju inte gilla 👍 inlägg här) 
    Du har inte testat "gillaknappen" då?
  • Anonym (Undran)
    Tukt skrev 2022-10-09 16:02:31 följande:
    Är det här del 2 av historien där du inte kunde ha sex i samma rum som pojkvännens uppstoppade djurhuvuden?
    Ja.

    Har fortfarande samma problem. Älghuvudet spökar fortfarande. Jag äter älg dagligen för jag är så sur. Min pojkvän får skjuta älg ända till 31:e januari!!! Så jag skall följa med men jag får inte ha gevär för jag är inte betrodd med det men hoppas han dödar en älgjävel eller tio men så många får han inte skjuta :( Hoppas han skjuter en rätt i skallen så skall jag återberätta det i detalj för huvudet!!
  • Tukt
    Anonym (Undran) skrev 2022-10-14 18:27:02 följande:
    Ja.

    Har fortfarande samma problem. Älghuvudet spökar fortfarande. Jag äter älg dagligen för jag är så sur. Min pojkvän får skjuta älg ända till 31:e januari!!! Så jag skall följa med men jag får inte ha gevär för jag är inte betrodd med det men hoppas han dödar en älgjävel eller tio men så många får han inte skjuta :( Hoppas han skjuter en rätt i skallen så skall jag återberätta det i detalj för huvudet!!
    Nu är jag rätt långt från att vara medium eller ghostbuster. Men spöken, andar sägs ju stanna kvar där de levt och dött. Vilket gör att det där älghuvudets själ snarare skulle vara kvar ute i lingonriset och störa dig när du sitter på pass, än hemma i soffan.
    Att "saker" kan besätta föremål finns ju mer bland naturfolk, men handlar ju ofta om att de bringar styrka och lycka.
    Så även om man tror på det "spoky" så rimmar det inte riktigt med dina teorier. Men uppenbarligen mår du så dåligt av det här att jag tycker ni ska testa och haka ned, i alla fall älghuvudet några veckor för att se om det känns annorlunda.
    Kanske är det inte älgens ande som stör dig, utan en vegan som dött där innan och hemsöker dig för det! ;)
Svar på tråden Kan spöken bosätta sig i föremål?