• Anonym (Tyko Tönt)
    Mon 17 Oct 2022 16:26
    361153 visningar
    2635 svar
    -2 +2
    2635
    361153

    Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?

    Om jag förstått är en riktig incel en person (ofta man) som aldrig lyckats få till något sexuellt umgänge. Med risk för att låta dryg är jag lite nyfiken på vad som gör att de aldrig lyckas. Särskilt med tanke på alla dejtingsajter idag.

    Jag är själv ingen incel men har haft perioder där jag känt mig som en (det har nog de flesta) där jag inte lyckas få kontakt med någon och blir nobbad hela tiden. Jag gav mig ut i dejtingsvängen igen efter en separation och det gick ganska knackigt. Förmodligen för att jag inte var särskilt seriös, hade ingen bild och krafsade ihop en halvdan presentation på fem minuter. Trots detta har jag nu på ett år varit på ett tiotal dejter, fem av dem ledde till sex, två av dem blev kk och en av dem träffar jag fortfarande då och då.

    Jag är absolut ingen snygg eller attraktiv person. En helt normal, halvfet 40-åring. Väldigt nördig (datorer och teknik), lite tafatt med tjejer, kan nog uppfattas som lite lätt töntig av vissa. Har ibland lite svårt att läsa rummet och kan uppfattas som självgod och självcentrerad. Jag borde avskräcka fler kvinnor men även de som inte var intresserade tyckte att det var trevligt att träffas (sa de iaf).

    Sa vad gör dessa incels så speciellt oattraktiva att de aldrig får till nåt? Det måste vara något mer än vanlig blyghet.

  • Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?
  • Anonym (S-G)
    Sat 19 Aug 2023 17:29
    Anonym (Om) skrev 2023-08-19 12:35:56 följande:
    Att man får tycka det är avtändande med något som den personen inte uppskattar 
    Kan du ge ett exempel för jag fattar inte?
     
  • Anonym (Om)
    Sat 19 Aug 2023 17:48
    Anonym (S-G) skrev 2023-08-19 17:29:58 följande:
    Kan du ge ett exempel för jag fattar inte?
     
    Att man ska få då tycka vad som helst är avtändande 
  • Sat 19 Aug 2023 20:58
    Anonym (Om) skrev 2023-08-19 15:40:27 följande:
    Har anmält din kommentar. 
    Dessutom jag har inte sagt något om att våldtäkt är samtycke sex. 
    Du hittar på vad jag skulle ha sagt. 

    Utan samtycke och forcerar sex = Våldtäkt alla dagar i veckan.


     


    Kanske du ska formulera dig på ett sätt så du inte säger samtycke är inget som man behöver bry sig om för att få sex.
    Ditt eller allas sexliv är helt irrelevant för samtycke, då samtycke är inget du styr över, endast kan ge.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 19 Aug 2023 20:59
    Anonym (Om) skrev 2023-08-19 15:41:15 följande:
    Du hittar på saker som jag inte sagt. 

    DU ursäktar andras sexliv att samtycke är av sekundär art och att du anser dig kunna kräva sex ändå.

    Samtycke är det enda som betyder nått, resten blir liksom nonsens när du struntar i samtycke.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 19 Aug 2023 21:03
    Anonym (Om) skrev 2023-08-19 15:45:07 följande:
    Du antagligen misstolkar medvetet eller omedvetet. 
    Att du fortvarande svarar på mina kommentarer är ett bevis på att du tänker annorlunda än andra heller hur, eller har jag missuppfattat dig? 
    Eller har jag förklarat sämre för dig än andra människor på forumet? 

    Även andra på detta forum som snackar om kvinnors rättigheter har sagt att de kan ha empati för ensamma män och det betydde inte att de stödjer våldtäkter. 

    Hur kan man missuppfatta samtycke är enda vägen till sig och att du adresserar samtycke är inte så noga för att få sex.


    Och sen när du seglar iväg med massa konstiga påståenden om sexliv, vård och annat, ja, det är då man inser något är mycket allvarligt fel här.


     


    Du kan ju alltid vara saklig och sluta med trötta oneliners som inte ändrar ett skit om samtycke.
    Men efter flera hundra inlägg av samma, så är det nått du inte klarar av.
    Jag kommer alltid finnas för dig här, och förklara för dig att samtycke är inget som går låtsas bort och än mindre med dåliga argument som är irrelevanta.

    Var och en får se om de vill ge empati eller inte, för slutat på dagen så är det samtycke det enda som ger sex utan vara ett lagbrott.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 19 Aug 2023 21:04
    Anonym (Om) skrev 2023-08-19 17:48:24 följande:
    Att man ska få då tycka vad som helst är avtändande 
    Enkelt då ges inte samtycke heller :whoco5:
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 19 Aug 2023 21:12
    Anonym (S-G) skrev 2023-08-19 17:29:58 följande:
    Kan du ge ett exempel för jag fattar inte?
     

    Det gallimatias svar du fick, är enda svar du kommer få.


    Och alltid lägga skulden på de hemska kvinnorna, och sen undrar hen om varför det inte blir någon sex Drömmer


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Om)
    Sun 27 Aug 2023 11:10

    Du vill att man ska förståelse när kvinnor klagar på dåligt sex men du vill inte ha förståelse när män saknar sexpartner. 
    Det blir ju också dåligt sex när man är utan en sexpartner 

  • Anonym (,)
    Sun 27 Aug 2023 11:34
    Anonym (Om) skrev 2023-08-27 11:10:53 följande:

    Du vill att man ska förståelse när kvinnor klagar på dåligt sex men du vill inte ha förståelse när män saknar sexpartner. 
    Det blir ju också dåligt sex när man är utan en sexpartner 


    Jag tycker personligen sex med min vibrator är bättre än dåligt sex med en man. 

    Har du ens haft sex? Dåligt sex med en kvinna, där du inte får orgasm, är antagligen sämre än att onanera. 
  • Mon 28 Aug 2023 12:42
    Anonym (Om) skrev 2023-08-27 11:10:53 följande:

    Du vill att man ska förståelse när kvinnor klagar på dåligt sex men du vill inte ha förståelse när män saknar sexpartner. 
    Det blir ju också dåligt sex när man är utan en sexpartner 


    Offtopic för en incel.


    Och dålig eller bra sex, det är inget DU behöver engagera dig över.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Mon 28 Aug 2023 12:44
    Anonym (,) skrev 2023-08-27 11:34:14 följande:
    Jag tycker personligen sex med min vibrator är bättre än dåligt sex med en man. 

    Har du ens haft sex? Dåligt sex med en kvinna, där du inte får orgasm, är antagligen sämre än att onanera. 

    Det mer fascinerande är att användaren tror detta är ett argument att hoppa över samtycke.
    Och varför den engagerar sig över något som inte har med han att göra, det är ens vår gåta.


    Kanske användaren ska börja med att prata med kvinnor istället.(Och då inte som här, för då kommer dessa kvinnor BOKSTAVLIGEN springa åt andra hållet.)


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Om)
    Mon 28 Aug 2023 14:51
    Anonym (,) skrev 2023-08-27 11:34:14 följande:
    Jag tycker personligen sex med min vibrator är bättre än dåligt sex med en man. 

    Har du ens haft sex? Dåligt sex med en kvinna, där du inte får orgasm, är antagligen sämre än att onanera. 
    Dåligt sex är bättre än att enbart onanera.
  • Anonym (,)
    Mon 28 Aug 2023 16:29
    Anonym (Om) skrev 2023-08-28 14:51:12 följande:
    Dåligt sex är bättre än att enbart onanera.
    Hur vet du det, om du aldrig haft sex?

    Jag har haft sex många gånger och kan intyga att dåligt sex är sämre än onani. 
  • Mon 28 Aug 2023 17:35
    Anonym (Om) skrev 2023-08-28 14:51:12 följande:
    Dåligt sex är bättre än att enbart onanera.

    Du lär aldrig närma dig sex om du är i verkligheten och som du är här.


    Och om andra har bra eller dålig sex, det är inget som berör dig ens.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad hindrar incels från att få till en träff/dejt?