• Anonym (Ts)

    Gravid direkt efter MF utan mens?

    Ni som blivit gravida direkt efter missfall utan mens emellan, hur var det - gick det bra, blev det en lyckad graviditet? När fick ni ÄL (om ni vet)? Hade ni kollat att allt var bra på VUL innan ni körde på?

    Hade missfall i veckan nu och vill försöka direkt igen?

  • Svar på tråden Gravid direkt efter MF utan mens?
  • Anonym (Anonym)

    Jag fick ett väldigt tidigt mf i juni, jag kollade aldrig om allt kom ut som det skulle då det inte behövdes. Jag tog ett graviditetstest när jag nästan hade slutat blöda och det var negativt så då försökte vi igen. Jag tog äl tester och tempade varje morgon från de att jag slutade blöda och äl kom på dag 17 istället för på dag 14 som jag alltid annars har haft äl på. Jag blev gravid direkt igen på nästa försök men det slutade också i ett tidigt mf. Efter det andra mf så kom äl på dag 16 och det tog tre försök innan jag blev gravid igen, vilket har gått bra än så länge.
    Det finns egentligen ingenting som säger att man måste vänta en cykel innan man börjar försöka igen. Kroppen är ju så fantastisk att den är med på noterna direkt och är redo att sätta igång med äl som vanligt efter ett mf. Så gör det som känns rätt för er.

  • Blåbärsskogen

    Jag fick ett missfall bekräftat med vul i juni. Vart sedan gravid igen direkt och är nu i vecka 23 imorgon. Enligt uträkning hade jag alltså ägglossning cirka 5 dagar efter jag slutat blöda, så min kropp återhämtade sig väldigt fort.

    Hoppas du plussar snart igen! 

  • Anonym (Ts)
    Blåbärsskogen skrev 2022-11-13 06:21:47 följande:

    Jag fick ett missfall bekräftat med vul i juni. Vart sedan gravid igen direkt och är nu i vecka 23 imorgon. Enligt uträkning hade jag alltså ägglossning cirka 5 dagar efter jag slutat blöda, så min kropp återhämtade sig väldigt fort.

    Hoppas du plussar snart igen! 


    OJ vad snabbt efter! Vad häftigt!

    Jag tror ju att min kropp återhämtar sig bra, det var ju ett väldigt tidigt MF, troligen hade utvecklingen stannat av redan mitten/slutet av v 5 när testerna slutade bli starkare. Så då borde det ju kanske vara lättare att kroppen kommer tillbaka fort.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-13 06:16:12 följande:

    Jag fick ett väldigt tidigt mf i juni, jag kollade aldrig om allt kom ut som det skulle då det inte behövdes. Jag tog ett graviditetstest när jag nästan hade slutat blöda och det var negativt så då försökte vi igen. Jag tog äl tester och tempade varje morgon från de att jag slutade blöda och äl kom på dag 17 istället för på dag 14 som jag alltid annars har haft äl på. Jag blev gravid direkt igen på nästa försök men det slutade också i ett tidigt mf. Efter det andra mf så kom äl på dag 16 och det tog tre försök innan jag blev gravid igen, vilket har gått bra än så länge.
    Det finns egentligen ingenting som säger att man måste vänta en cykel innan man börjar försöka igen. Kroppen är ju så fantastisk att den är med på noterna direkt och är redo att sätta igång med äl som vanligt efter ett mf. Så gör det som känns rätt för er.


    Skönt att höra, jag har samma upplevelse, testet blev svagare direkt och är negativt nu så det känns ju som den tog hand om det. Mentalt är vi båda HELT redo att försöka igen, så det blir nog att bara köra på?
  • Anonym (Ts)

    Puffelipuff, vill höra SOLSKENSHISTORIER nu. Behöver verkligen energi.

Svar på tråden Gravid direkt efter MF utan mens?