• Masen1984

    Ni som har öppet förhållande där ni träffar flera

    Hej!

    Jag och min flickvän har ett öppet förhållande, där vi kommit överens om att båda får träffa andra bara man säger till innan och inte håller det hemligt.

    Det jag vill höra med er, speciellt ni som har öppet just nu eller har provat på tidigare är vad ni tycker om hur jag reagerar på våran situation just nu. 

    Partnern min har haft öppet förhållande med sin förra partner före vi träffades. Under denna tiden har hon "samlat på sig" många män, allt från 20-60 års ålder som hon träffar regelbundet. Hon har cirka 10-15 olika. Vi är själva i 30 års åldern. 

    Jag känner att vårat liv blir lite på halt. Som exempel. Vi har kommit överens om att fara och handla mat och sedan laga den direkt vi kommer hem. Lite vardagsmys. Då kan hon säga "X hörde av sig och ville knulla, jag träffar honom snabbt så gör vi maten efter". 

    Till saken då. Det har kommit till den graden att hon träffar en av hennes sexkontakter varje dag i veckan i princip. Möjligen att hon inte gör det en av helgdagarna.  Vissa dagar kan hon träffa en av hennes män på morgonen och en annan på kvällen. Vi har själva sex 1-3 gånger per dag så det är inte så att vårat gemensamma sexliv står och faller pga detta. 

    Har försökt prata med henne att jag tycker det är "överdrivet" att varenda dag behöva ha sex med någon annan. Jag vet att jag får göra exakt samma om jag skulle känna för det. Kan därför inte klaga tycker hon. 

    Vill gärna höra era tankar kring det hela, hur ska jag göra och tänka i denna sits jag är i? Vill inte framställa mig som att jag hindrar och sätter stopp för henne, att jag är kvävande. Har ju även tillåtit henne att vara med andra utan att jag är med. Dock inte på denna nivån. 

  • Svar på tråden Ni som har öppet förhållande där ni träffar flera
  • Anonym (Sjit)
    Masen1984 skrev 2022-12-06 13:43:24 följande:

    Tagit upp i tråden tidigare och med henne att jag känner mig bortprioriterad. Nu är det sex mot betalning det handlar om och inte det öppna förhållandet jag tänkte länge att vi hade. Likväl har hon uttryckt sig att det inte bara är för pengarnas skull utan sexet med andra väger lika tungt. Just därför känns det som att jag kanske inte är så viktig när hon väljer bort mig en sen lördagskväll för att ha sex med andra. Har sagt att lördagar gör jag gärna roliga/mysiga saker tillsammans när man har jobbat hela veckan mån-fre. "du klarar dig väl 1-2 timmar utan mig"..som att det enbart var tiden det handlade om. 


    Bara att hon behöver sexet av andra män, så mycket, när ni redan har ett bra sexliv (enligt dig) är helkonstigt. Hon behöver uppmärksamheten och/eller så är hon missbrukare.
    I vilket fall ser du inte hur osunt detta är för varken henne eller dig. att du accepterar i denna osunda livsstil hör bara att hålet bli ännu djupare i båda era opsyken.
  • Anonym (Second)
    Nyfiken666 skrev 2022-12-06 12:26:52 följande:
    Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag skulle känna mig väldigt bortprioriterad av en partner som är så utåtagerande sexuellt utanför vår relation.

    Men älskar man någon väldigt mycket så gör man!
    Ja så är det. Kärleken är galen. Tog mej lång tid att släppa den jag träffade och har kanske inte gjort det riktigt än fast det är 4 år sedan.
  • Anonym (Öppet)

    När jag och tjejen hade öppet ett tag så handlade det om kanske en partner utanför. Enormt mycket dialog och tillit med varandra. Det var A och O! Den viktigaste reglen var att vi alltid gick först och både hade veto till varandra. 

    Om vi hade planerat något så var det vi som gällde. Ingen kontakt med andra. 

    Idag är vi fortfarande ihop. Vi har inte "stängt" förhållandet men har inte haft andra på några år. Vi tröttnade även om det där och då gav oss mycket i vårat sexuella förhållande till varandra. 

    Det verkar som ni behöver tala med varandra och sätta gemensamma regler annars låter det som det kan bli tokigt rejält. 

  • Masen1984

    Känner "redan" nu att om det skulle ta slut en dag mellan oss så kommer jag inte ha någon tillit till kvinnor alls mer. Har nästan glömt bort hur det var i mina tidigare förhållanden där båda var monogama, är så van nu att hon träffar minst någon annan man per dygn. Ser även alla män jag möter som potentiella kunder till min flickvän. Har nog tagit en del skada redan när jag ser vad jag själv skriver i denna stund.

    Har försökt prata om regler med henne, det går inte. Hon blir bara arg och säger att nu är jag gnällig igen, så är hon vresig resten av dagen. Hon vill göra exakt så som hon känner för, är det 1 träff per dag eller 4-5 är helt upp till henne. Männen är som galna i henne och det skriver utan att överdriva 10-20 män per dag varje dag. 

  • Anonym (Konstigt)

    Inser du inte att det inte är ett öppet förhållande du har. Ett sådant bygger på att båda vill ha kunna träffa andra. På dig låter det som om du har gått med på det men enbart för att ha henne kvar. 

    Det är inte ett liv du kan fortsätta att leva. Att hon får diktera hela ert liv tillsammans kommer att leda till stora problem för dig. Hon har uppenbara problem som kommer sluta med allvarliga sjukdomar som du i värsta fall också får. Oskyddat sex med kunder är som att vilja begå självmord. man saknar helt förmågan att se konsekvenserna. 

    Hon har det bra när hon inte behöver tänka på någon annan än sig själv. Du vill uppenbarligen inte heller fatta ett bra beslut för din framtid, beklagar det. Men att leva med en prostituerad som inte skyddar sig kommer att leda till stora problem. Som verkar ha svårt att förstå uppdelningen mellan arbete och privatliv. 

  • Anonym (Grundläggande frågor)
    Masen1984 skrev 2022-12-06 13:43:24 följande:

    Tagit upp i tråden tidigare och med henne att jag känner mig bortprioriterad. Nu är det sex mot betalning det handlar om och inte det öppna förhållandet jag tänkte länge att vi hade. Likväl har hon uttryckt sig att det inte bara är för pengarnas skull utan sexet med andra väger lika tungt. Just därför känns det som att jag kanske inte är så viktig när hon väljer bort mig en sen lördagskväll för att ha sex med andra. Har sagt att lördagar gör jag gärna roliga/mysiga saker tillsammans när man har jobbat hela veckan mån-fre. "du klarar dig väl 1-2 timmar utan mig"..som att det enbart var tiden det handlade om. 


    Du är offer för en psykologisk mekanism som kallas intermittent belöning som går ut på att du ibland tilldelas belöningar i form av intensiv sex och hennes charm, och andra gånger lika intensiva straff när hon bortprioriterar dig för trekanter med sina torskar. Det finns mycket lite däremellan och hon bestämmer helt när du blir belönad eller straffad. En sådan känslomässig berg-och-dal bana blir lätt beroendeframkallande som ett knark. Du måste helt enkelt sluta knarka henne, och avprogrammera din hjärna till att inte längre förvänta sig dessa intensiva belöningar och straff så att du kan leva ett normalt liv med en normal kvinna. Ju längre du väntar desto hårdare blir avvänjningen.
  • Masen1984

    Anonym Sjit jag har funderat över samma tidigare, alltså över att hon måste vara sexmissbrukare. Dock när hon hade klamydia och inte kunde ha träffar alls så var det inga problem att avstå 2 veckor. Sex med mig hade hon men det var bara en gång per dag när jag ville ha det. Vet inte om kombinationen ger henne en kick, att ha sex och sen få en massa pengar efter det. Uppmärksamhet älskar hon, hennes yttre sköter hon till 100%..allt ska vara perfekt alltid med hår, ögonbryn,läppar mm.

    Igår säger hon till mig från ingenstans att hon hittat en man från Södra Sverige som vill skämma bort henne då han har mycket pengar. Jag undrade vart hon hittat honom och vad han krävde i motprestation, om det var så att han vill bjuda med henne på resor eller liknande. Får till svar att hon hittat honom på en otrohets/dejting sida. Ställer då frågan till henne varför hon sitter på sådana sidor, att vi aldrig kommit överens om att det är okej då alla i våran stad ser att hon är ute och söker dejter fastän vi är tillsammans. "Bara dom betalar bra med pengar för dejterna så är det ju okej". Sa ifrån att oavsett om männen betalar för dejterna eller inte så känns det inte bra för mig. Visst att man ligger med andra utan att ha känslor, men att gå runt på dejter känns som ett annat stadie. I alla fall så visade hon mig lite på hennes telefon att hon söker efter män som kan swisha henne pengar, betala för hotellnätter och kläder mm.

    Känns som att det kommer fram mer och mer och att gränserna kommer tänjas sakta men successivt. Tror hon provar sig fram vad som är ok med mig och vad som inte är det. Enligt mig och hur jag upplever saker så håller hon tillbaka lite för min skull, hon har starka känslor för mig och vill nog inte att jag ska känna att det blir för mycket och lämna henne. Om det skulle bli sämre mellan oss i framtiden så är jag säker på att på den fronten kommer hon nog släppa lös helt och inte hålla tillbaka något alls. 

  • Anonym (Zena)

    Bara läst trådstarten och sista sidan i tråden, men kommer direkt att tänka på sex som självskadebeteende (henne) och medberoende/normaliseringsprocess (dig). 


    Har du eller hon någon vårdkontakt angående ert mående? 


     

  • Anonym (Sjit)
    Masen1984 skrev 2022-12-07 07:13:12 följande:

    Anonym Sjit jag har funderat över samma tidigare, alltså över att hon måste vara sexmissbrukare. Dock när hon hade klamydia och inte kunde ha träffar alls så var det inga problem att avstå 2 veckor. Sex med mig hade hon men det var bara en gång per dag när jag ville ha det. Vet inte om kombinationen ger henne en kick, att ha sex och sen få en massa pengar efter det. Uppmärksamhet älskar hon, hennes yttre sköter hon till 100%..allt ska vara perfekt alltid med hår, ögonbryn,läppar mm.

    Igår säger hon till mig från ingenstans att hon hittat en man från Södra Sverige som vill skämma bort henne då han har mycket pengar. Jag undrade vart hon hittat honom och vad han krävde i motprestation, om det var så att han vill bjuda med henne på resor eller liknande. Får till svar att hon hittat honom på en otrohets/dejting sida. Ställer då frågan till henne varför hon sitter på sådana sidor, att vi aldrig kommit överens om att det är okej då alla i våran stad ser att hon är ute och söker dejter fastän vi är tillsammans. "Bara dom betalar bra med pengar för dejterna så är det ju okej". Sa ifrån att oavsett om männen betalar för dejterna eller inte så känns det inte bra för mig. Visst att man ligger med andra utan att ha känslor, men att gå runt på dejter känns som ett annat stadie. I alla fall så visade hon mig lite på hennes telefon att hon söker efter män som kan swisha henne pengar, betala för hotellnätter och kläder mm.

    Känns som att det kommer fram mer och mer och att gränserna kommer tänjas sakta men successivt. Tror hon provar sig fram vad som är ok med mig och vad som inte är det. Enligt mig och hur jag upplever saker så håller hon tillbaka lite för min skull, hon har starka känslor för mig och vill nog inte att jag ska känna att det blir för mycket och lämna henne. Om det skulle bli sämre mellan oss i framtiden så är jag säker på att på den fronten kommer hon nog släppa lös helt och inte hålla tillbaka något alls. 


    Det är ett missbruk på många plan, sex, pengar, uppmärksamhet, makt.
    men du missbrukar ju henne också.

    Helt idiotisk att du stannar efter hon ljugit om allt detta.  Äcklas du inte av att ligga med en hora? Att bli tagen för givet och bara vara någon som fyller tiden mellan alla kickar?
    inget hade varit värt den förnedringen, inget av detta är normalt och påvisar ett uns av kärlek.
  • Anonym (Medberoende)
    Masen1984 skrev 2022-12-07 07:13:12 följande:

    Anonym Sjit jag har funderat över samma tidigare, alltså över att hon måste vara sexmissbrukare. Dock när hon hade klamydia och inte kunde ha träffar alls så var det inga problem att avstå 2 veckor. Sex med mig hade hon men det var bara en gång per dag när jag ville ha det. Vet inte om kombinationen ger henne en kick, att ha sex och sen få en massa pengar efter det. Uppmärksamhet älskar hon, hennes yttre sköter hon till 100%..allt ska vara perfekt alltid med hår, ögonbryn,läppar mm.

    Igår säger hon till mig från ingenstans att hon hittat en man från Södra Sverige som vill skämma bort henne då han har mycket pengar. Jag undrade vart hon hittat honom och vad han krävde i motprestation, om det var så att han vill bjuda med henne på resor eller liknande. Får till svar att hon hittat honom på en otrohets/dejting sida. Ställer då frågan till henne varför hon sitter på sådana sidor, att vi aldrig kommit överens om att det är okej då alla i våran stad ser att hon är ute och söker dejter fastän vi är tillsammans. "Bara dom betalar bra med pengar för dejterna så är det ju okej". Sa ifrån att oavsett om männen betalar för dejterna eller inte så känns det inte bra för mig. Visst att man ligger med andra utan att ha känslor, men att gå runt på dejter känns som ett annat stadie. I alla fall så visade hon mig lite på hennes telefon att hon söker efter män som kan swisha henne pengar, betala för hotellnätter och kläder mm.

    Känns som att det kommer fram mer och mer och att gränserna kommer tänjas sakta men successivt. Tror hon provar sig fram vad som är ok med mig och vad som inte är det. Enligt mig och hur jag upplever saker så håller hon tillbaka lite för min skull, hon har starka känslor för mig och vill nog inte att jag ska känna att det blir för mycket och lämna henne. Om det skulle bli sämre mellan oss i framtiden så är jag säker på att på den fronten kommer hon nog släppa lös helt och inte hålla tillbaka något alls. 


    Men fy fan vad hon kontrollerar dig. Använder härskartekniker och du bara nickar. 
    Varför skulle du behöva tappa tilliten till andra kvinnor? Du är ju utsatt för en extrem kvinna som inte representerar den kvinnliga befolkningen på något sätt.
  • Anonym (Second)
    Anonym (Medberoende) skrev 2022-12-07 10:19:24 följande:
    Men fy fan vad hon kontrollerar dig. Använder härskartekniker och du bara nickar. 
    Varför skulle du behöva tappa tilliten till andra kvinnor? Du är ju utsatt för en extrem kvinna som inte representerar den kvinnliga befolkningen på något sätt.
    Håller helt med föregående. Du.måste ta dej loss annars finns det stor risk att du går under. Det finns så många fina kvinnor där ute som kan ge dej det du behöver utan psykisk terror. Det kommer va jobbigt till att börja med men du kommer gå stärkt ur det.
  • Anonym (korven)

    tänk också på ditt barn. barnet förstår säkert inte sexdelen osv, men barnet känner helt klart av hur du mår. är det en nedbruten förebild till pappa du vill vara?

    din partner respekterar inte dig när du sätter upp gränser och försöka kommunicera och säga ifrån. det är dags att gå vidare.

    och ja, din tillit har fått sig en törn och du behöver hjälp att återgå till den du en gång var. tex genom terapi.

    din partner har ett missbruk och ert liv kretsar kring det missbruket.

  • Anonym (korven)
    Anonym (Second) skrev 2022-12-07 10:36:59 följande:
    Håller helt med föregående. Du.måste ta dej loss annars finns det stor risk att du går under. Det finns så många fina kvinnor där ute som kan ge dej det du behöver utan psykisk terror. Det kommer va jobbigt till att börja med men du kommer gå stärkt ur det.
    ja tänk på ditt barn.
Svar på tråden Ni som har öppet förhållande där ni träffar flera