• Svar på tråden Idag är det Internationella dagen mot våld mot kvinnor
  • Anonym (Florence)
    Postman skrev 2022-11-25 14:23:17 följande:

    Ja det är sorgligt och fruktansvärt. Jag vill att allt våld upphör.


    Ja män har fått härja allt för länge Gråter
  • Vargaflickan

    Hur mycket gör du aktivt själv för att motverka ? Du sitter antagligen bara och gnäller på internet som de flesta som skapar sådana här trådar...

  • Anonym (Florence)
    Vargaflickan skrev 2022-11-25 15:54:48 följande:

    Hur mycket gör du aktivt själv för att motverka ? Du sitter antagligen bara och gnäller på internet som de flesta som skapar sådana här trådar...


    Jag stödjer mina vänner som drabbats. Idag ignorerade jag två män som sa hej ute. Vad gör du?
  • Vargaflickan
    Anonym (Florence) skrev 2022-11-25 16:09:41 följande:
    Jag stödjer mina vänner som drabbats. Idag ignorerade jag två män som sa hej ute. Vad gör du?
    Att bete sig som en bitch för att någon sa hej kommer inte hjälpa någon om du nu trodde det. Jag stödjer åtminstone kvinnojouren ekonomiskt.
  • Anonym (gnäll)
    Vargaflickan skrev 2022-11-25 15:54:48 följande:

    Hur mycket gör du aktivt själv för att motverka ? Du sitter antagligen bara och gnäller på internet som de flesta som skapar sådana här trådar...


    Att gnälla på internetforum kan ju vara fruktlöst, eller ett naivt försök att bilda opinion.
    Du har ju naturligtvis en poäng, men lika intressant är ju varför du ifrågasätter trådstartarens engagemang det FÖRSTA du gör innan du tyckt till om ämnet i sig. Förlåt, men det ger faktiskt ett intryck av att du förminskar problemet.
    Vargaflickan skrev 2022-11-25 16:24:36 följande:
    Att bete sig som en bitch för att någon sa hej kommer inte hjälpa någon om du nu trodde det. Jag stödjer åtminstone kvinnojouren ekonomiskt.
    Att frågasätta trådstarter hjälper ju inte heller, men tack för ditt bidrag till kvinnorjouren.
    Från en som gör likadant och även volontärarbetart på kivnnorjourer med jämna mellanrum.
  • Anonym (Florence)
    Vargaflickan skrev 2022-11-25 16:24:36 följande:
    Att bete sig som en bitch för att någon sa hej kommer inte hjälpa någon om du nu trodde det. Jag stödjer åtminstone kvinnojouren ekonomiskt.
    Det är faktiskt frivilligt om man vill heja tillbaka till okända män. Män får för sig saker så lätt, och det bästa är att inte uppmuntra. Män är falska och verkar så bra först.
  • Kockobello
    Anonym (Florence) skrev 2022-11-25 16:42:15 följande:
    Det är faktiskt frivilligt om man vill heja tillbaka till okända män. Män får för sig saker så lätt, och det bästa är att inte uppmuntra. Män är falska och verkar så bra först.
    Lol 
  • Anonym (y)
    Anonym (Florence) skrev 2022-11-25 16:42:15 följande:
    Det är faktiskt frivilligt om man vill heja tillbaka till okända män. Män får för sig saker så lätt, och det bästa är att inte uppmuntra. Män är falska och verkar så bra först.
    Ja, det är frivilligt om man vill heja tillbaka. Men att vara trevlig är inte förbjudet.
    Män i allmänhet får inte för sig något för att en kvinna säger hej, ska du veta.

    Uppmuntra vad?

    Ja, det finns män som är falska. Och det finns kvinnor som är falska.

    Jag är en kvinna i statistiken över misshandlade och våldtagna kvinnor, visserligen ganska många år sedan nu. Jag fick honom fälld, han fick sitta inne och jag fick skadestånd.
    Det har dock inte gjort att jag tror att män i allmänhet är farliga.

    Mvh, mor till två vuxna söner.
  • Anonym (Orange)
    Anonym (y) skrev 2022-11-25 16:57:22 följande:
    Ja, det är frivilligt om man vill heja tillbaka. Men att vara trevlig är inte förbjudet.
    Män i allmänhet får inte för sig något för att en kvinna säger hej, ska du veta.

    Uppmuntra vad?

    Ja, det finns män som är falska. Och det finns kvinnor som är falska.

    Jag är en kvinna i statistiken över misshandlade och våldtagna kvinnor, visserligen ganska många år sedan nu. Jag fick honom fälld, han fick sitta inne och jag fick skadestånd.
    Det har dock inte gjort att jag tror att män i allmänhet är farliga.

    Mvh, mor till två vuxna söner.
    Det har tyvärr ökat på senare enligt statistik.
Svar på tråden Idag är det Internationella dagen mot våld mot kvinnor