• Anonym (x)

    Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!

    Har brukat en illigal drog 10 år tidigare. O nu kan jag inte dricka alkohol längre. 


    Jag har ett visst behov utav att ha ett beroende utav någonting. O nu när jag har lagt den illigala drogen på hyllan så tänkte jag att jag skulle gå tillbaka till alkoholen, men klarar inte det.


    Inte ens vitt vin får jag ner mer än mindre än ett halvt vinglas. Sen häller jag alltid ut resterande då jag inte klarar lukten av alkoholen.


    Tänkte ju sluta röka cigg med då jag blir påtagligt påverkad i negativ form. Vill ej utveckla det för att inte outa mig på något sätt. Men cigg går bort.


    Obs. Med beroende menar jag att jag alltid behöver berusa mig med något under fredag o ev lördagar.


    Så inte illigal drog, inte alkohol o inte cigg. Va tusan mer kan man vara "beroende" utav?


    Snus räcker inte. O dricker inte kaffe. 

  • Svar på tråden Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!
  • Anonym (x)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2022-11-28 20:32:55 följande:

    Träning.


    Ja träning hade varit det bästa!


    Därför som jag tog den illigala drogen bl a för att jag kunde träna på den på riktigt. Som normal klarar jag inte mycket alls. Går inte att jämföra faktiskt. Träning var roligt med drogen. Utan finner jag ingen motivation eller klarar göra det regelbundet då jag känner mig mest förstörd o blir sittandes och har ingen energi överhuvudtaget o orkar inte i närheten av vad jag gjorde med drogen.


    Har svårt för det sociala så tränar helst hemma. Men så blir det ju inte längre. 


    Men det är väl antagligen den bästa iden o tipset i denna tråd.

  • Anonym (x)
    Anonym (Suga-MAMA) skrev 2022-11-29 00:43:41 följande:

    Tja, du kan ju bli beroende av socker. Det är lika beroendeframkallande som kokain, om inte mer. Ju mer man brukar, desto mer vill man ha. Efter intagande så mår man toppen, dvs ett litet tag. Och man mår dåligt om man inte får det. Lite trista biverkningar som hål i gaddarna och fettvalkar, men, men. 


    En bra ide, förutom att jag inte vill dra på mig diabetes. Men faktum är att jag kanske behöver få i mig mera socker. Vet inte hur mycket man kan äta utan att det blir hälsovådligt. Sedan är väl brun socker bättre än vanligt socker eller ? 
  • Anonym (x)
    Xlr8 skrev 2022-11-29 04:14:41 följande:
    Du har kanske redan en förkärlek för opiater, så varför inte Endorfin. Du kan vara hög alla dagar i veckan. Syns ej på pissprov på jobbet Heller. Bara fördelar.
    Opiater... Vet ingenting om opiater faktiskt. Finns det något lagligare alternativ bland dessa? O är det verkligen sant att det inte skulle synas på pissprov? Händer att folk skickas på arbetet till något företag. Jag tror dom kan se det mesta där ? 
  • Anonym (x)
    Anonym (Boklusen) skrev 2022-11-29 07:10:44 följande:

    Läsa böcker.


    Svårt att berusa sig på det kanske ^^  Men inte en dålig ide. Men är redan relativt ensam.. vill inte göra mig än mer ensam utan finna något jag får energi utav o orkar springa en runda i skogen typ. Men ett jättebra tips annars!  Tack! 


    Ska ge dig en chans, kan du rekommendera en bra bok för någon som inte är intresserad av att sitta o läsa ? Jag brukade läsa Kalle anka förr faktiskt hehe Men de kostar för mycket nya i butik o har typ läst de flesta som finns tror jag.

  • Anonym (x)
    Anonym (Em) skrev 2022-11-29 09:13:55 följande:
    Bdsm-sex. Du känner dig berusad och blir beroende :) 

    Haha ! Det låter kul ! Är du kvinna så får du gärna vägleda mig för ett prova på tillfälle! Det hade kanske varit kul faktiskt? 


    Funderade faktiskt på det för ett antal år sedan när jag mådde riktigt dåligt. Ville bli piskad o stearin o instängd i box osv. haha Men mår inte dåligt längre så skulle isåfall behöva bli någon form utav vanilje bdsm. 


    Blir dock svårt att få din hjälp då vi är anonyma båda två.


    Men kanske skulle kolla upp det ? Vart isåfall? Blir inte så mycket mer än kolla något forum då man känner sig lite nervös över det kanske. Har du tips på något riktigt bra ställe o där jag slipper ha med andra män med att göra?  

  • Xlr8
    Anonym (x) skrev 2022-11-29 14:08:15 följande:
    Opiater... Vet ingenting om opiater faktiskt. Finns det något lagligare alternativ bland dessa? O är det verkligen sant att det inte skulle synas på pissprov? Händer att folk skickas på arbetet till något företag. Jag tror dom kan se det mesta där ? 
    Ja ingen har hittills blivit dömd för det. Det syns ej på dom vanliga proverna pga att man ej letar efter det ämnet. 
    Typ som att bilbesiktning inte kollar att din stereo anläggningen i bilen fungerar felfritt. 

    Rätta mig om jag har fel nu men jag tror att dom största städerna har ställen dit proverna sänds. Bor många timmar med bil från Stockholm men mitt företag sänder alla våra prover till ett av dom stora sjukhusen där. Dom kollar ej.

    Trillar man dit ordentligt å missbrukar hårt. Så syns det på individen dock. ev en baksida med det bero på hur man ser det. 

    Kan starkt rekommendera det, sjukt lätt att få tillgång till.
    Älskar ruset, brukar se till att få ett rus innan jobbet.
    När man väl kommer till jobbet svävar man lite lätt bland molnen hela dagen. Abstenensen är dryg men väldigt lindrigt mot andra substanser.

    Du borde prova det.
  • Anonym (Ha!)
    Anonym (x) skrev 2022-11-29 14:08:15 följande:
    Opiater... Vet ingenting om opiater faktiskt. Finns det något lagligare alternativ bland dessa? O är det verkligen sant att det inte skulle synas på pissprov? Händer att folk skickas på arbetet till något företag. Jag tror dom kan se det mesta där ? 
    Tror att Xlr8 skojade lite med dig - endorfin är kroppens egen opiat; det som utsöndras när man t.ex. tränar, skrattar, har sex... 🙂
    Anonym (x) skrev 2022-11-29 14:20:09 följande:

     


    Men kanske skulle kolla upp det ? Vart isåfall? Blir inte så mycket mer än kolla något forum då man känner sig lite nervös över det kanske. Har du tips på något riktigt bra ställe o där jag slipper ha med andra män med att göra?  


    Bli medlem på Darkside och ta det därifrån 🙂
  • Xlr8
    Anonym (Ha!) skrev 2022-11-30 21:33:21 följande:
    Tror att Xlr8 skojade lite med dig - endorfin är kroppens egen opiat; det som utsöndras när man t.ex. tränar, skrattar, har sex... 🙂
    Anonym (x) skrev 2022-11-29 14:20:09 följande:

     


    Men kanske skulle kolla upp det ? Vart isåfall? Blir inte så mycket mer än kolla något forum då man känner sig lite nervös över det kanske. Har du tips på något riktigt bra ställe o där jag slipper ha med andra män med att göra?  


    Bli medlem på Darkside och ta det därifrån 🙂
    Hehehe mm det stämmer. Men jag tränar rätt mkt för just ruset och slippa abstenensen. Antar att jag skulle klassas om ortorexi /tränings beroende. 
    Men maten blir sällan så hälsosam. Behöver så mycket energi att det är svårt att göra det hälsosamt. 

    Du glömde choklad oxå då utsöndras endorfin.

    Oavsett är det nog den minst skadliga substansen som man kan bli beroende av.
  • Anonym (Kim)

    Men hur korkad är du? Tänk på likheten mellan en extremsportare och narkoman. Samma sökande av kickar. Ofta ersätts ett beroende av ett annat. Sök hjälp för att komma ur de där destruktiva tankarna. 

  • Anonym (Ha!)
    Xlr8 skrev 2022-11-30 23:30:09 följande:
    Hehehe mm det stämmer. 
    🙂
    Xlr8 skrev 2022-11-30 23:30:09 följande:
     ... Men jag tränar rätt mkt för just ruset och slippa abstenensen. ...
    Fattar helt och hållet.
    Xlr8 skrev 2022-11-30 23:30:09 följande:
    Du glömde choklad oxå då utsöndras endorfin.
    Nejdå - jag glömde inte; det var bara att jag inte listade allt (därav användningen av "t.ex." 😉)
  • Anonym (x)
    Anonym (Ha!) skrev 2022-11-30 21:33:21 följande:
    Tror att Xlr8 skojade lite med dig - endorfin är kroppens egen opiat; det som utsöndras när man t.ex. tränar, skrattar, har sex... 🙂
    Anonym (x) skrev 2022-11-29 14:20:09 följande:

     


    Men kanske skulle kolla upp det ? Vart isåfall? Blir inte så mycket mer än kolla något forum då man känner sig lite nervös över det kanske. Har du tips på något riktigt bra ställe o där jag slipper ha med andra män med att göra?  


    Bli medlem på Darkside och ta det därifrån 🙂

    hehe man han skrev ju faktiskt opiater.


    När jag läste om det o såg endorfin så var det precis det jag tänkte på.. att det är ju vad kroppen utsöndrar.


    Men inte vet jag vad det finns för droger där ute som kan hjälpa till med att höja endorfin. Som ni redan har påpekat så gör ju choklad det. Inte vet jag om det finns någon opiat som gör det med. Menar, det borde väl finnas endorfin i medicin form med ? Som sagt så kan jag inte sånt ang opiater.


    Men ja.. kickar gör att kroppen utsöndrar endorfin, det visste man i 4:e klass redan om inte tidigare än så.

  • Anonym (x)
    Anonym (Kim) skrev 2022-11-30 23:34:57 följande:

    Men hur korkad är du? Tänk på likheten mellan en extremsportare och narkoman. Samma sökande av kickar. Ofta ersätts ett beroende av ett annat. Sök hjälp för att komma ur de där destruktiva tankarna. 


    hur korkad är du som tror att endast samtal skulle få ur en ett invant beteende? Kanske om du möjligtvis är extremt lättmanipulerad. Men jag som aldrig ens har fallit för grupptryck är inte så lätt att påverka.


    Det måste komma inifrån en själv. Men har faktiskt funderat på att ta ett vitt år.


    Men jag gillar inte mig själv som normal då jag blir extremt socialt klumpig och det känns som att någonting bara gör o säger saker utan att jag har kontroll min kropp. Drogen jag tog fick mig snarare att vara tyst och fundera innan jag svarade.


    Jag blir så extremt enkelspårig och okontrollerad känslomässig som normal.


    ex: någon säger något till mig som jag tar starkt illa upp utav. Jag går då som en oxe full av adrenalin fram tills jag ev får en ursäkt eller har gett fullt utlopp för min irritation i form utav verbal extrem utskällning. Jag ser inte saker ur ett annat perspektiv utan blir som ett ånglok inombords och slutar le och ilskan bara byggs upp inom mig och avtar inte som sagt försen jag antingen har fått en ursäkt eller fått mitt utbrott.


    Medans på drogen så kunde jag se ifrån olika perspektiv och även se mina egna felaktigheter och ev missar som har lett fram till att personen säger något negativt till mig. DÅ har jag istället kunnat förstå personen o fått ångest över mig själv och även klarar av att komma på ett roligt svar tillbaka istället då jag klarar av att få självdistans ifrån mitt explosiva vanliga jag.


    På drogen så blev jag väldigt intresserad av att lära mig massor med olika saker.


    Medans nu som normal sitter jag som en tom skalle och gör ingenting vettigt. Lär mig ingenting, orkar inte sätta mig o läsa på om saker överhuvudtaget. Eller snarare... jag kommer inte ens på något jag vill lära mig överhuvudtaget som normal. Visst jag kanske som ex vill lära mig att segla.. men som normal så kommer jag inte mer än just den popup tanken.


    Känner att livet bara rinner mig ur händerna till ingen nytta.


    Drogen gjorde mig kreativ dessutom och intresserad för att överleva vid stor kris ute i naturen. Som normal så fryser jag direkt o vill bara in igen efter 2 minuter.


    O kroppen bara skrek efter träning på drogen medans nu som normal så lyfter jag 15 kg hanteln kanske 5 gånger o orkar inget mer o rör den inte igen på veckor, kanske månader.  Medans på drogen så tränade jag minst 2 ggr i veckan helkroppspass där svetten bara forsade så det såg ut som att jag precis kommit ut ur duschen. Sånt händer inte som normal.


    Jag vill bli kreativ igen. Jag vill snöa in mig på att lära mig saker igen och jag vill orka träna och jag vill kunna se saker ur flera olika perspektiv.


    Det är som en dammlucka som öppnades i huvudet med drogen och ovanför där låg allt instängt som normal. Jag blir även lugn på det och inte så lättstött eller får explosiva utbrott.


    Så vad var det du sa nu igen? Sluta upp med vad jag gör o sitt där som en lobotomerad sur idiot? 


    Men ja, jag har lagt drogen på hyllan.. vilket du kanske ur din synvinkel borde berömma mig för då isåfall istället för att kalla mig för korkad.

  • Anonym (Kim)

    Du är för feg som inte vågar gå I terapi. Du har ju ett beteende som är rätt stört. Gå till botten med det istället. Det är bara du som kan välja och bestämma dig. Du är rätt svartvit i ditt tänk. Bra du lägger droger på hyllan. Att ge dig själv ett vitt år funkar inte. Du måste lösa dina problem inifrån. Det är trots allt lättare för dig att stanna kvar på den plats du är än att ta tag i det. Var ser du dig om fem år? Står du och stampar på samma frustrerande plats? Troligen för du vill eg inte ha någon förändring. För den förändring du tror att du måste välja är inte lockande nog. Det ligger ett stort jobb framför dig där samtal är en mycket viktig del. Att prata är en sak, men att lyssna, förstå och göra insikter är något annat. 

  • Anonym (x)
    Anonym (Kim) skrev 2022-12-01 08:42:02 följande:

    Du är för feg som inte vågar gå I terapi. Du har ju ett beteende som är rätt stört. Gå till botten med det istället. Det är bara du som kan välja och bestämma dig. Du är rätt svartvit i ditt tänk. Bra du lägger droger på hyllan. Att ge dig själv ett vitt år funkar inte. Du måste lösa dina problem inifrån. Det är trots allt lättare för dig att stanna kvar på den plats du är än att ta tag i det. Var ser du dig om fem år? Står du och stampar på samma frustrerande plats? Troligen för du vill eg inte ha någon förändring. För den förändring du tror att du måste välja är inte lockande nog. Det ligger ett stort jobb framför dig där samtal är en mycket viktig del. Att prata är en sak, men att lyssna, förstå och göra insikter är något annat. 


    Jag är inte för feg. Men det finns inget som någon kan säga till mig som skulle få de positiva fördelarna som jag fick under drogen till mig som normal.


    Men om jag är för feg så är du isåfall blind. Jag började LEVA för första gången med drogen. Jag törstade efter kunskap och jag tränade och jag klarade gå till arbetet och jag blev inte osams med folk. Hur kan detta vara något dåligt? 


    Att säga till någon att ett vitt år inte skulle räcka, innan personen har påbörjat det fullt ut (ja den illigala drogen har jag lagt ner med men försöker ändå dricka alkohol fast jag har svårt för det) Är ju inte lite taskigt att slå undan fötterna sådär redan innan.


    O du vet inte vad jag har varit med om. Det handlar inte om att jag behöver sitta o samtala utan för att jag ska kunna leva som normal o börja leva så behöver en person dö först. Men det kommer jag få vänta många år på tills den gör det. Men först då kan jag äntligen andas ut o sen börja arbeta på mig själv. Men det går inte när personen kliver in i mitt liv gång på gång och fortsätter sin psykiska misshandel efter att ha utsatt mig för sånt extremt våld att jag fick komplex ptsd redan som barn.


    Har försökt ta hjälp av sjukvården (som du antagligen missade att läsa) Men det funkar inte. O svaga histamin tabletter funkar inte. Möjligtvis hade det funkat om jag fick starkt akut ångestdämpande att ta vid behov, men det får man ju inte.


    De tabletterna som man får ifrån sjukvården ÄR ETT HÅN emot sin egna person.


    De kanske fungerar för folk som levt svenssonlivet och hamnar i en mindre depression, men det fungerar inte för någon som utvecklade selektiv mutism som barn och innan det t om fick problem med andningen p ga psykiska traumatiska händelser. Hjälpen är otillräckligt för mig inom svensk vårdcentral. 


    O sen att jag har varit stark nog till att utveckla ett person av mig själv som får andra att bli glada och ser upp till mig gör inte saken lättare när man ber om att få hjälp. Då heter det "men du mår ju bra, så detta är sista gången vi ses nu". Nej jag mår inte bra bara för att jag är trevlig mot folk som inte trampar mig på tårna.


    Prata.. vad fan hjälper det? Har  pratat med bup, har varit på psyk, har varit hos psykologer på vårdcentral, Likaså på beroendeklinik, har pratat o pratat med en anhörig. Ingenting hjälper att få mig må bättre för det.


    Ingenting får mig att klara av att göra saker regelbundet. Som barn försvann jag ut i tomma intet med tankar o blick. Så pass mycket att jag inte ens hörde när någon stod bredvid mig o sa mitt namn utan reagerade först när de knackade mig på axeln. Som vuxen sitter normal sitter jag som ett jävla dräglande missfoster o stirrar på familjeliv o flashback till ingen nytta! 


    Försöker gå ut o springa men det blir bara kortare promenader, medans på drogen så drog jag ut o sprang 8 km utan problem.


    Så nej, jag är inte feg. Jag har utforskat möjligheterna o jag möter aldrig någon på min nivå eller som kan förstå mig förutom nära anhöriga emellanåt då. T om den anhöriga har brutit kontakten med den som gjorde mig så brutalt illa som barn fast den har en närmare relation till den personen än till mig.


    Fast den personen som jag har kontakt med kan vara väldigt knepig o på drogen så kunde vi äntligen kommunicera, t om skratta. Som normal så är jag bara lättirriterad och blir väldigt lätt arg och vill inte ha kontakt med personen då den ökar på min ångest än mer då den vägrar erkänna att hen har fel när hen har fel, vilket är väldigt ofta faktiskt.


    Det fanns självklart en nackdel med drogen o det var att korttidsminnet försämras enbart för en kortare period (under brukandet) men det kanske även var vad jag behövde för att inte gå o fastna i detaljer och gå o bygga upp min ilska än mer. När man inte brukar mer så kommer korttidsminnet tillbaka igen så ingen skada skedd någonstans! Tvärtom! 


    Jag LEVER TACK VARE DEN DROGEN, men det kanske du missade också att läsa? Du är en sån som bara läser vad du vill se förstår jag.

  • Anonym (qwerty)

    TVspel. Gå och köp en PS5 till dig i julklapp och försvinn in i spel i några dagar.

  • Anonym (x)
    Anonym (qwerty) skrev 2022-12-01 12:40:43 följande:

    TVspel. Gå och köp en PS5 till dig i julklapp och försvinn in i spel i några dagar.


    Har funderat på det faktiskt.. fast x box då kanske :P 

  • Anonym (Kim)

    Mycket ord här. Skulle vara intressant att lyssna. Typiskt nog skyller du på omgivningen. Bara den personen för blir allt bra. Tror du verkligen det. Du lever ju inte innan mer än under rus. Du vågar inte möta dig själv och dina demoner. Varför frågar du. Du har ju redan din plan klar. Inte kan ju jag slå undan benen på dig som är så - fyll i vad du vill. Välj droger och lev i lalaland. Det ör ju liksom det drogen gör ut på. Att vara störst bäst o h vackrast. Det enda du ska missbruka, vilket inte går, är självsnällhet. Våga prova det. Titta på ACT för att se saker på ett lite annat sätt än du är van vid. Tror du den som misshandlade dig bryr sig? Inte ett skit! Inte då när det hm de och inte nu många år senare. Hade hen gjort det hade ni mötts i ev terapi. Tycker du är taskig mot vården. Men som man ropar får man också hjälp. Din egeninsats är det som betyder mest. Att få piller för att hantera vardagen kommer sedan. Finns nog mpnga narkomaner med recept. Det är synd att du ska slösa på ditt liv pga omständigheter du inte rår över. Släpp det du inte kan påverka. Skapa gott för dig själv. Där kommer självsnällheten. Klura på vad du eg vill göra. Vad brinner du för? Att fortsätta med droger och kickar är att långsamt ta livet av sig och under tiden lever du inte alls. Även om du är Tarzan med substanser i kroppen. Det kan du vara utan dem också. Du har bara inte hittat hur än pga stukat liv tidigare. Du behöver inte vara varken arg eller sarkastisk. Jag hör dig ändå. 

  • Anonym (x)
    Anonym (Kim) skrev 2022-12-01 15:11:38 följande:

    Mycket ord här. Skulle vara intressant att lyssna. Typiskt nog skyller du på omgivningen. Bara den personen för blir allt bra. Tror du verkligen det. Du lever ju inte innan mer än under rus. Du vågar inte möta dig själv och dina demoner. Varför frågar du. Du har ju redan din plan klar. Inte kan ju jag slå undan benen på dig som är så - fyll i vad du vill. Välj droger och lev i lalaland. Det ör ju liksom det drogen gör ut på. Att vara störst bäst o h vackrast. Det enda du ska missbruka, vilket inte går, är självsnällhet. Våga prova det. Titta på ACT för att se saker på ett lite annat sätt än du är van vid. Tror du den som misshandlade dig bryr sig? Inte ett skit! Inte då när det hm de och inte nu många år senare. Hade hen gjort det hade ni mötts i ev terapi. Tycker du är taskig mot vården. Men som man ropar får man också hjälp. Din egeninsats är det som betyder mest. Att få piller för att hantera vardagen kommer sedan. Finns nog mpnga narkomaner med recept. Det är synd att du ska slösa på ditt liv pga omständigheter du inte rår över. Släpp det du inte kan påverka. Skapa gott för dig själv. Där kommer självsnällheten. Klura på vad du eg vill göra. Vad brinner du för? Att fortsätta med droger och kickar är att långsamt ta livet av sig och under tiden lever du inte alls. Även om du är Tarzan med substanser i kroppen. Det kan du vara utan dem också. Du har bara inte hittat hur än pga stukat liv tidigare. Du behöver inte vara varken arg eller sarkastisk. Jag hör dig ändå. 


    Det är inte ord. Det är mitt liv du sitter o pratar om. Ja självklart kan jag skylla på den personen för det gav mig komplex ptsd och har följt mig ända upp tills för ca4-5 år sedan. Drogen gjorde mig självsnäll. Även fick mig att bli smartare kommunikativt. 


    Att du sitter o skriver att jag är narkoman när jag inte har rört sådana ämnen är ju det i sig rätt ironiskt. Bevisar ju på att du inte kan utgöra skillnad på droger o droger.


    Vilket i sig är rätt sjukt då du borde kalla alla som använder sig utav alkohol för narkomaner med isåfall. Du skrev att jag mer eller mindre skulle söka hjälp, och har har förklarat för dig att jag har gjort det, många gånger. Men då är jag taskig för att jag nämner ett uns av min erfarenhet därifrån.


    Ännu sjukare att du skriver om att jag ska vara "snäll" då du är jävligt destruktiv i denna tråden. Du tar inte till dig ett ord om vad jag skriver förutom enbart det du anser dig kunna kasta skit på mig för.


    Ska ge dig ett jävligt bra tips här... Ge dig inte in i konversationer du inte klarar att hantera. Eller snarare STARTA INTE en diskussion där du leker att du är bättre på något sätt när du är totalt korrupt i ditt egna beteende.


    Börja arbeta med dig själv istället för att tala om vad jag minsann ska göra eller inte plus kränkningar o hån.


    Har ju skrivit att jag har lagt den illigala drogen på hyllan... ändå skriver du att jag ska fortsätta vara narkoman. Wow vilken FIN människa du är! Hoppas du snubblar o bryter armen fan.


    Jag blev utsatt för många mordförsök som barn av den som ansågs vara min vårdnadshavare. Klart det sätter sina spår. O kom inte o säg att jag inte försöker.. jag har även nämligen flyttat 30-40 mil ifrån min hemstad p ga den personen inte låter mig vara ifred ifrån det ända personen idag kan göra o det är att utgöra psykisk misshandel. 


    Jag har gjort mer för att försöka läka mig själv under drogruset än vad du någonsin kommer eller kommer klara av att göra med dig själv.


    O drogen hjälpte mig otroligt mycket, det räddade mitt liv många gånger. Så när du klankar på att jag är "narkoman" så säger du i princip att jag hellre hade varit bättre död. För det hade jag varit utan att ha missbrukat / brukat den drogen.


    Har du inget vettigt att skriva så håll dig borta ifrån min tråd tack! 

  • Xlr8
    Anonym (Kim) skrev 2022-11-30 23:34:57 följande:

    Men hur korkad är du? Tänk på likheten mellan en extremsportare och narkoman. Samma sökande av kickar. Ofta ersätts ett beroende av ett annat. Sök hjälp för att komma ur de där destruktiva tankarna. 


    tror du ens på det själv?
    Vanlig Svensson liv kan vara tämligen destruktivt för en extrem sportare å många gånger bakomliggande orsak till narkomanen.
Svar på tråden Hjälp, tips på vad jag kan bli beroende utav!