• Anonym (gg)
    Mon 28 Nov 2022 22:25
    14213 visningar
    75 svar
    -1
    75
    14213

    Blir kvinnor lättare överviktiga?

    Började på en utbildning i höstas och var en tjej som jag blivit polare med. Hon är typ 25-års åldern, ganska mullig. Hon hade lagt upp bilder på sin fejsbok från sin gymnasietid tror jag det är, där hon är betydligt smalare än nu.

    Vet även en kollega på mitt förra jobb som ökade väldgt mycket i vikt på bara några år.

    Varför är det så? Har kvinnor tendens att öka lättare i vikt än män? Eller har det bara med gener och kost att göra?

  • Svar på tråden Blir kvinnor lättare överviktiga?
  • Anonym (kolhy­draten­)
    Tue 29 Nov 2022 20:46
    #60
    Anonym (K) skrev 2022-11-28 23:36:46 följande:
    Öl är kolhydratsrikt. Verkligen alla män jag sett med mage är stora öldrickare. Man blir tjock av öl i de flesta fall. Bättre dricka ren sprit ur viktsynpunkt.
    Obejction, your honor.

    Jag har två manliga vänner som inte dricker öl alls men den ene är superobes (och nykterist som bara inte tycker om alkohol) och den andre har en rejäl ölkagge trots att han tränar 3-4 ggr i veckan.

    Det går alldeles utmärkt att bara äta för mycket mackor och mat och bli fet.
  • Tue 29 Nov 2022 21:27
    #61
    Anonym (johodå) skrev 2022-11-29 19:42:15 följande:
    Inga smala? Klart det finns. Jag har flera kvinnliga vänner som är väldigt smala. Människor finns i alla möjliga former och varianter. Och varför haka upp sig på det överhuvudtaget? Utan att veta ett dugg om hur du ser ut är jag helt övertygad om att det finns både kvinnor som tycker du är gräslig, kvinnor som tycker att du passar deras ideal perfekt, och en jättemajoritet som tycker att du befinner dig nånstans där emellan de två ändpunkterna. Sen är det yttre väldigt sekundärt när det väl kommer till kritan. De känslor man utvecklar för en person är så otroligt mycket viktigare, och de är en attraktivitetsfaktor som slår det mesta. Hade jag blivit väldigt förälskad i en tunn tjej hade hon garanterat varit den hetaste i världen i mina ögon då.

    Och all yttre skönhet är bara tillfällig oavsett, alla förfaller vi med tiden. Så det är viktigt att odla ett vackert inre ;)
    Väl talat!
  • Anonym (Jo)
    Tue 29 Nov 2022 21:36
    #62
    Anonym (johodå) skrev 2022-11-29 19:42:15 följande:
    Inga smala? Klart det finns. Jag har flera kvinnliga vänner som är väldigt smala. Människor finns i alla möjliga former och varianter. Och varför haka upp sig på det överhuvudtaget? Utan att veta ett dugg om hur du ser ut är jag helt övertygad om att det finns både kvinnor som tycker du är gräslig, kvinnor som tycker att du passar deras ideal perfekt, och en jättemajoritet som tycker att du befinner dig nånstans där emellan de två ändpunkterna. Sen är det yttre väldigt sekundärt när det väl kommer till kritan. De känslor man utvecklar för en person är så otroligt mycket viktigare, och de är en attraktivitetsfaktor som slår det mesta. Hade jag blivit väldigt förälskad i en tunn tjej hade hon garanterat varit den hetaste i världen i mina ögon då.

    Och all yttre skönhet är bara tillfällig oavsett, alla förfaller vi med tiden. Så det är viktigt att odla ett vackert inre ;)
    Väl talat
  • Anonym ("Lådv­instjo­cka")
    Tue 29 Nov 2022 21:53
    #63
    +3
    Anonym (gg) skrev 2022-11-28 22:25:55 följande:
    Blir kvinnor lättare överviktiga?

    Började på en utbildning i höstas och var en tjej som jag blivit polare med. Hon är typ 25-års åldern, ganska mullig. Hon hade lagt upp bilder på sin fejsbok från sin gymnasietid tror jag det är, där hon är betydligt smalare än nu.

    Vet även en kollega på mitt förra jobb som ökade väldgt mycket i vikt på bara några år.

    Varför är det så? Har kvinnor tendens att öka lättare i vikt än män? Eller har det bara med gener och kost att göra?


    Ja. dagens kvinnor är feta. Stillsaittande arbeten och fritiden ägnas framför TV:n till Wahlgrens och Bonde Söker Fru.

    Då blir man tjock.
  • Anonym ("Lådv­instjo­cka")
    Wed 30 Nov 2022 18:53
    #65
    +4
    Kockobello skrev 2022-11-29 16:22:09 följande:

    Vera Wang är 71 år. 

    Att man inte kan tro att hon är 71 är i huvudsak tack vare vikten.


    Smala människor ser yngre ut än tjocka och så lever de längre.
  • Anonym (K)
    Wed 30 Nov 2022 20:22
    #66
    +2
    Anonym ("Lådvinstjocka") skrev 2022-11-30 18:53:31 följande:
    Smala människor ser yngre ut än tjocka och så lever de längre.
    Sant, men hon har asiatiskt ursprung också. De brukar i regel se unga ut högt upp i åren och spinkighet funkar fint på dem som är finlemmade.

    Nordiska kvinnor är ofta lite mer rejält byggda, att vara väldigt spinkig blir inte alltid så snyggt då. 

    Däremot är ju övervikt dåligt för hälsan, framförallt bukfetma ska undvikas till varje pris. 
  • Anonym (K)
    Wed 30 Nov 2022 20:24
    #67
    Anonym (kolhydraten) skrev 2022-11-29 20:46:06 följande:
    Obejction, your honor.

    Jag har två manliga vänner som inte dricker öl alls men den ene är superobes (och nykterist som bara inte tycker om alkohol) och den andre har en rejäl ölkagge trots att han tränar 3-4 ggr i veckan.

    Det går alldeles utmärkt att bara äta för mycket mackor och mat och bli fet.
    Det är kolhydraterna som gör det, vilket även öl innehåller gott om (inte ren sprit). 

    Därav många manliga ölmagar. 
  • Thu 1 Dec 2022 09:52
    #68
    Anonym ("Lådvinstjocka") skrev 2022-11-29 21:53:23 följande:
    Ja. dagens kvinnor är feta. Stillsaittande arbeten och fritiden ägnas framför TV:n till Wahlgrens och Bonde Söker Fru.

    Då blir man tjock.
    Motion och rörelse har väldigt liten inverkan på vikten. 

    Det är definitivt kosten som är boven i dramat, både för män och för kvinnor som är överviktiga och feta. 

    Motion är dock bra för hälsan! 
  • Anonym (kolhy­draten­)
    Thu 1 Dec 2022 17:57
    #69
    Anonym (K) skrev 2022-11-30 20:24:05 följande:
    Det är kolhydraterna som gör det, vilket även öl innehåller gott om (inte ren sprit). 

    Därav många manliga ölmagar. 
    Varför skriver du så kateogoriskt då när du uppenbarligen redan vet att du har fel? Märkligt sätt att debattera...
  • Anonym (K)
    Thu 1 Dec 2022 17:59
    #70
    Anonym (kolhydraten) skrev 2022-12-01 17:57:19 följande:
    Varför skriver du så kateogoriskt då när du uppenbarligen redan vet att du har fel? Märkligt sätt att debattera...
    För att i väldigt många fall är det just mäns öldrickande som ger den där kaggen. Inte i alla fall men det trodde jag folk fattade.
  • Anonym (Ointr­esse)
    Thu 1 Dec 2022 22:52
    #71
    Anonym (K) skrev 2022-12-01 17:59:32 följande:
    För att i väldigt många fall är det just mäns öldrickande som ger den där kaggen. Inte i alla fall men det trodde jag folk fattade.
    Män dricker öl och kvinnor vin, och?
  • Anonym (K)
    Thu 1 Dec 2022 23:18
    #72
    Anonym (Ointresse) skrev 2022-12-01 22:52:18 följande:
    Män dricker öl och kvinnor vin, och?
    Öl och söta drinkar innehåller mest kolhydrater,  vin och ren sprit minst.

    Kanske en anledning till att fler män är överviktiga, de är ofta stora öldrickare. Ihop med snabbmat då. 

    Ett enkelt sätt att gå ner i vikt: skippa carbsen, även de i öl. 
  • Anonym (Ointr­esse)
    Thu 1 Dec 2022 23:26
    #73
    Anonym (K) skrev 2022-12-01 23:18:33 följande:
    Öl och söta drinkar innehåller mest kolhydrater,  vin och ren sprit minst.

    Kanske en anledning till att fler män är överviktiga, de är ofta stora öldrickare. Ihop med snabbmat då. 

    Ett enkelt sätt att gå ner i vikt: skippa carbsen, även de i öl. 
    Jag har förstått att du missunnar män öl. det budskapet gick fram första gången.

    Alla män kanske inte vill vara en pinnsmal skittrist dietistkärring?

    Du tror inte att det männen äter till ölen kan ha viss påverkan? Pizza, hamburgare och pommes, chips, jordnötter etc?
  • Fri 2 Dec 2022 01:35
    #74
    Anonym (K) skrev 2022-12-01 23:18:33 följande:
    Öl och söta drinkar innehåller mest kolhydrater,  vin och ren sprit minst.

    Kanske en anledning till att fler män är överviktiga, de är ofta stora öldrickare. Ihop med snabbmat då. 

    Ett enkelt sätt att gå ner i vikt: skippa carbsen, även de i öl. 
    Kolhydrater? Att peka ut dem när vi snackar vin och öl är som att peka ut tända lampor som orsak till hög elräkning när man gör av med 25 tkwh/året i uppvärmning.
  • Anonym (kolhy­draten­)
    Sun 4 Dec 2022 18:24
    #75
    -2
    Anonym (Ointresse) skrev 2022-12-01 23:26:08 följande:
    Jag har förstått att du missunnar män öl. det budskapet gick fram första gången.

    Alla män kanske inte vill vara en pinnsmal skittrist dietistkärring?

    Du tror inte att det männen äter till ölen kan ha viss påverkan? Pizza, hamburgare och pommes, chips, jordnötter etc?
    Haha, roligt att du skrev det. Jag har en dietist i släkten, och nog är hon smal trots hög ålder, men hon ser också ständigt missnöjd ut.

    Jag tror att alla de där goa kalorierna som hon aldrig har unnat sig leder till försurning... Flört
Svar på tråden Blir kvinnor lättare överviktiga?