• Anonym (Robin)

    Gå igenom sin killes telefon

    Är det okej att en tjej går igenom sin killes telefon men att hon inte låter killen nånsin gå igenom hennes telefon? 


    Hon har tillgång till killens telefon men hennes är låst alltså. 

  • Svar på tråden Gå igenom sin killes telefon
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2022-11-30 07:03:24 följande:
    Exakt så. Min numera ex kille fick absolut använda min telefon till att ringa, googla, streama med (vi hade samma pinkod) eller liknande men inte för att läsa mina sms eller hacka in på min messenger. Men han får snart sitt straff för detta.
    Att vara så gränslös och tom ha samma pinkod etc liknar mer 2 barn som vill bekräfta varandra i en tidig vänskapsrelation och som byter lösenord på ett dataspel eller liknande. Det slutar oftast illa.

    Mobil är personlig och jag tror dom flesta saknar intresset eller begränsas av det moraliska faktum att man helt enkelt inte snokar i sin partners mobil.

    Det är lite som svartsjuka. Dom flesta i en normal sund relation utgår naturligt från att sin partner är en vettig person och behöver inte snoka eller kontrollera varandra.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2022-11-30 07:25:45 följande:
    För det första är det inte JAG som har anmält då jag inte ens visste om allt han gjort. Han har skickat meddelanden från "mig" till flera personer i min telefonbok. Han har ringt upp gamla arbetsgivare och totalt gjort bort sig/mig så jag inte har några referenser kvar. Han kopierat nästan 100 konversationer från min telefon till sin egen m.m.

    JAG har inget att dölja, men fråga mig om du får läsa så hade jag inte haft några problem med det.

    Anmälan gjordes av polisen som gick igenom hans telefon.

    Så det är verkligen inte jag som inte är normal! Ge fan i andras telefoner! Punkt!
    Fast det där är ju skillnad. Det där är ju trakessarier om inte värre. Skillnad mot att få be om att läsa någons historik. Beklagar. Vilken idiot det låter som!
  • Anonym (lol)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2022-11-30 07:25:45 följande:
    För det första är det inte JAG som har anmält då jag inte ens visste om allt han gjort. Han har skickat meddelanden från "mig" till flera personer i min telefonbok. Han har ringt upp gamla arbetsgivare och totalt gjort bort sig/mig så jag inte har några referenser kvar. Han kopierat nästan 100 konversationer från min telefon till sin egen m.m.

    JAG har inget att dölja, men fråga mig om du får läsa så hade jag inte haft några problem med det.

    Anmälan gjordes av polisen som gick igenom hans telefon.

    Så det är verkligen inte jag som inte är normal! Ge fan i andras telefoner! Punkt!
    Fast när jag tänker efter så låter det ju väldigt konstigt att dina tidigare referenser inte skulle ställa upp för dig p ga en idiot till partner? Tror inte att detta är hela sanningen faktiskt när jag tänker efter.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2022-11-30 07:25:45 följande:
    För det första är det inte JAG
    Du va antagligen inte Guds bästa barn du heller om dina referenser har försvunnit för dig p ga någon annan. Menar dina referenser lär ju ha vetat vem du är o så vidare. Snarare så hade de säkerligen blivit orolig för din del, inte lämnat dig i sticket så du idag står utan referenser.. nej du.. hela sanningen är inte med känner jag.
  • Anonym (Robin)

    Nej ingen otrohet från hans sida? men hennes

  • Anonym (lol)
    Anonym (Robin) skrev 2022-11-30 08:05:56 följande:

    Nej ingen otrohet från hans sida? men hennes


    Du är en couk. eller hur det nu stavas. Dumpa aset o gå vidare! 
  • Anonym (Fawkes)
    Anonym (Robin) skrev 2022-11-29 18:21:08 följande:
    Gå igenom sin killes telefon

    Är det okej att en tjej går igenom sin killes telefon men att hon inte låter killen nånsin gå igenom hennes telefon? 


    Hon har tillgång till killens telefon men hennes är låst alltså. 


    Jag har allt av intresse är hårt krypterat, så vem som nu än skulle vara nyfiken, skulle dö av tristes. Har affärs hemligheter, sekretessbelagt och säkerhetsklassad information "på" luren.
    men det du beskriver är ett förhållande som inte är värt att hålla vid liv.
    kan jag ej lita på min partner och hon ej på mig så är det ett förhållande jag ej kan stå ut med. 
  • Anonym (B)

    Det gör man ju som man vill. Vill killen ha sin olåst (och därmed väldigt osäker) är väl det upp till honom. 


    Min man kan, av en tillfällighet, min kod. Jag kan inte hans men han öppnar och låter mig använda hans telefon vid behov. Vi litar på varandra. Både att ingen vänstrar och att ingen snokar. Hade vi inte litat på varandra vore förhållandet rätt dött. 

  • Anonym (Fawkes)
    Anonym (Tillit) skrev 2022-11-30 08:28:08 följande:
    Tvivlar starkt på att någon som skriver som en 12-åring har särskilt känslig information på sin telefon?
    Du var snabb att slänga runt subjektiva åsikter. Tagna ur luften utan något att backa dom med. lite ironiskt att du gör samma sak som du anklagar mig för :D
    Du är ju omöjlig att underskatta.
  • Anonym (Robin)

    Det här handlar om vuxna personer med vuxna barn där hon kräver att se hans telefon men vägrar ge ut sitt eget lösen. 


    Han går med på de 

  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (lol) skrev 2022-11-30 08:02:00 följande:
    Du va antagligen inte Guds bästa barn du heller om dina referenser har försvunnit för dig p ga någon annan. Menar dina referenser lär ju ha vetat vem du är o så vidare. Snarare så hade de säkerligen blivit orolig för din del, inte lämnat dig i sticket så du idag står utan referenser.. nej du.. hela sanningen är inte med känner jag.
    Nu har jag inte kontaktat mina referenser då jag inte har behov av det, är inte arbetssökande. Jag har bara en gissning på det eftersom han kontaktad mina manliga kontakter främst.
    En av dem bor inte längre i Sverige och den andra har jag inte pratat med sedan jag sa slutade det jobbet för många år sen. Den kontakten vet nog att jag styr upp detta själv alternativt kontaktar honom vid behov.

    Oavsett så sitter killen häktad sedan ganska lång tid nu. Jag har aldrig varit otrogen mot någon och tror inte att exet varit det mot mig heller. Vi var galet kära och jag har aldrig ens kommit på tanken att gå igenom hans mobil. Litade på honom till 100%, tyvärr.
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Robin) skrev 2022-11-30 12:20:01 följande:

    Det här handlar om vuxna personer med vuxna barn där hon kräver att se hans telefon men vägrar ge ut sitt eget lösen. 


    Han går med på de 


    Då är de överens. Vad är då problemet?
  • Shameless
    Anonym (lol) skrev 2022-11-30 07:17:45 följande:

    Du e ju inte normal. Visst om man inte vill dela med sig av sin journal o kanske ekonomi. Men i övrigt, vad fan måste man dölja saker för sin partner för ? Oftast så bryr sig inte killar / män så mycket om ifall ens partner läser vad den vill i sin telefon. Medans för tjejer är det ju så hiimla speciellt. 


    Kan det vara så att endast lögnare o fula människor är de som blir arga över att ens partner har läst i sin mobil? 


    Jag kunde inte bry mig mindre då jag inte har någonting att dölja. O jag är inte intresserad av att läsa någon annans historik heller om man nu inte är upp över öronen förälskad o orolig på att den personen kanske försvinner ifrån en om man inte lyckas fånga hens uppmärksamhet på riktigt. Det är ju löjligt att anmäla sin partner. Kanske du inte borde ha en "partner" då man uppenbarligen inte klarar av att vara ärlig om saker o ting.


    Är man ärlig så finns det inget behov ifrån något håll om att läsa någons historik förutom ev till en början där man är osäker på sig själv tänker jag då tjejer har bett att få läsa min historik vilket jag självklart inte har några problem med då man är ÄRLIG. 


    Sen borde inte denna lag finnas för privatpersoner då den enbart skyddar lögnare.


    Det är du som inte är normal, eller begåvad nog, som inte förstår problematiken i detta. Även om man är i ett förhållande så har man rätt till ett privatliv. Personligen hade jag tyckt att det varit kränkande och respektlöst om min nuvarande hade snokat i min mobil. Inte för att jag har nånting att dölja, men för att mina meddelanden med mina vänner är privata där vi ibland diskuterar känsliga saker. Dessutom hade jag nog blivit sårad om min partner hade såpass lite tillit till mig att vederbörande känner ett behov av att snoka. 
  • RockF
    Anonym (Ärlig) skrev 2022-11-29 22:01:46 följande:

    Ähh, min fru får kolla i min telefon om hon nu skulle tycka det vore intressant. Hon har koden ifall hon skulle behöva använda den.

    Jag smyger inte på Tinder, flörtar på Insta eller surfar sunkporr.


    Säker på att du kommer fortsätta så resten av ditt liv? Eller kommer du vara tvungen att skaffa en till telefon om ett par år som du då behöver gömma för frun?

    Jag vill inte att någon snokar i min telefon även om jag inte varit på tinder, surfat sunkporr eller gjort något hemligt alls. 
    Det är helt enkelt privat och så vill jag ha det.
  • RockF
    Anonym (lol) skrev 2022-11-30 07:56:56 följande:
    Fast det där är ju skillnad. Det där är ju trakessarier om inte värre. Skillnad mot att få be om att läsa någons historik. Beklagar. Vilken idiot det låter som!
    Varför skulle man be om att få läsa någons historik? Jag hade dumpat personen direkt, är ju helt osunt.

    Vet inte ens vilken historik ni menar, är det messenger? sms?
    Oavsett vilket så går det bort.
  • Anonym (Robin)

    Jag tycker de är lite konstigt att den som har en historik av otrohet ska kolla den andres telefon medan hennes Är hemlig 

  • Anonym (lol)
    Anonym (Robin) skrev 2022-12-01 17:57:25 följande:

    Jag tycker de är lite konstigt att den som har en historik av otrohet ska kolla den andres telefon medan hennes Är hemlig 


    Hon lider ju av narcissism o kontrollbehov. 


    O du lider av att vara en jävla toffel rent ut sagt! 

Svar på tråden Gå igenom sin killes telefon