• Anonym (Vad hade ni tänkt?)

    Pojkvän ljuger om att han ska sova?

    Ofta när min pojkvän skriver godnatt och att han ska lägga sig så brukar jag se honom flera timmar efteråt aktiv på sociala medier som facebook, instagram.
    Jag har alltid velat skriva då och undra om han inte skulle sova men inte riktigt vågat.

    Så min fråga till er nu?..

    Om er partner sa att han eller hon ska gå sova. Och önskar er godnatt. Och du därefter ser honom aktiv på sociala medier.
    Så vad hade ni tänkt då?

  • Svar på tråden Pojkvän ljuger om att han ska sova?
  • Anonym (KC)

    Hade inte brytt mig ett dugg. 
    Mvh,
    Normal människa 

  • Anonym (qwerty)

    Jag hade tänkt att han var en fullkomligt normal människa.
    Men att TS kanske ska ta och prata med en kurator för där är det något fel...

  • Anonym (jag)
    Anonym (Vad hade ni tänkt?) skrev 2022-12-01 02:47:03 följande:
    Pojkvän ljuger om att han ska sova?

    Ofta när min pojkvän skriver godnatt och att han ska lägga sig så brukar jag se honom flera timmar efteråt aktiv på sociala medier som facebook, instagram.
    Jag har alltid velat skriva då och undra om han inte skulle sova men inte riktigt vågat.

    Så min fråga till er nu?..

    Om er partner sa att han eller hon ska gå sova. Och önskar er godnatt. Och du därefter ser honom aktiv på sociala medier.
    Så vad hade ni tänkt då?


    Jag hade tänkt att han får väl skriva på sociala medier bäst fan han vill och att jag inte har ensam rätt på hans tid dygnet runt och att problemet då snarare ligger hos mig och mina egna issues som förmodligen bygger på taskig självkänsla och sjukligt bekräftelsebehov och något jag behöver jobba om om jag inte vill att han förr eller senare ska tröttna och dra.
  • Virriga Vera

    Jag säger ofta till min man att jag ska komma strax när han lägger sig innan mig, sedan kan det ta flera timmar innan jag går och lägger mig. Jag har inte ens haft en tanke på att det är en lögn.....

  • Anonym (Ellen)

    Sådär gör jag ofta! Har ingen partner men till vänner tex. Har flera orsaker tex

    hade tänkt sova men piggnade till av tandborstningen och vill hellre slösurfa än ligga vaken o göra ingenting

    har somnat men vaknade och kunde inte somna om

    vill ha lite tid för mig själv och vill/orkar orkar inte engagera mig i konversationer

    sover men står trots det som aktiv ändå

  • Tinkerbell73

    Du ska vara medveten om en sak; ibland ser man aktiv ut trots att man inte är det.

    En gammal pojkvän till mig kunde ge min spydiga kommentarer om att jag messat på nätterna, men jag hade sovit och hade ingen aning om att jag såg ut att vara online.

    Min nuvarande sambo satt bredvid mig i soffan och hade inte rört mobilen på någon timme, då jag plötsligt såg att hans status såg aktiv ut.

    Så saker kan hända med teknik.

  • Anonym (wolfie)

    Men låt honom vara...han vill bara säga hejdå, nu ska jag inte smsa mer utan försöka varva ner och sova (så småningom). Det är ingen lögn. Det är helt normalt. Det kräver lite mer energi att skriva svar på sms än att bara läsa rubrikerna i dagstidningarna eller scrolla på instagram. 

  • Amandatjejen

    Det här gör jag mot min kille när jag inte orkar skriva eller prata mer och jag känner tog lite sömnig men samtidigt så surfar jag lite och kollar TikTok haha!

  • Anonym (Likadan)

    Han vill kanske ha lite egentid för att varva ner och bara vara.
    Jag är precis likadan.
    Skriver god natt men ligger och slötittar på någon film, pillar på telefonen.
    Lugnt och skönt.

  • Kvittning

    Om jag sover borta säger jag godnatt nu ska jag sova till min sambo när jag känner att jag vill lägga mig och efter det vill jag inte bli störd av samtal eller meddelanden. Men sedan kan det ju vissa gånger dröja flera timmar tills jag somnar, ger upp och börjar slösurfa. Eller att jag somnar men vaknar efter en timme och börjar surfa. I inget av lägena skulle jag uppskatta att få meddelanden av min sambo, för jag är fortfarande i "jag behöver somna"-läge och vill absolut inte bli störd av att behöva engagera mig i en konversation. Skulle vara ungefär lika uppskattat som när vi är hemma och han tänder lampan efter jag lagt mig för att leta något med kommentaren en du har ku inte somnat än" (han har slutat med det nu).

Svar på tråden Pojkvän ljuger om att han ska sova?