• Anonym (TS)
    Thu 1 Dec 2022 12:47
    546 visningar
    6 svar
    6
    546

    Nu höjs portot IGEN

    Nu ska Postnord höja portot IGEN! 15kr för ett jävla frimärke!

    Samtidigt sitter Postnords VD och drar in nästan 800'000kr i MÅNADSLÖN. Helt jävla sjukt. Och posten levereras bara en gång i veckan där jag bor. Hur kan detta få fortsätta????

  • Svar på tråden Nu höjs portot IGEN
  • Anonym (Morr)
    Thu 1 Dec 2022 12:54
    #1
    +1

    Skojar du....? De är inte kloka! Jag kommer att sluta skicka brev/vykort, det får räcka nu. I år skickar jag en handfull julkort, om ens. Nästa år kommer jag att skicka ETT, max två. Jag kommer inte heller att skicka privata paket, om det inte är för att jag har sålt något och att köparen står för porto, men vem kommer vilja det för paketen lär de väl höja för också snart.

  • Thu 1 Dec 2022 12:56
    #2
    -3

    Billigt !

    Posta ett brev i Malmö och få det levererat i Kiruna för 15 kr

    Samma sak i Norge kostar 27 kr

  • Anonym (ppp)
    Thu 1 Dec 2022 13:04
    #3
    -1

    Nån krona hit eller dit på porto är väl inte så mycket att bli upprörd över. Allt ökar ju i samhälle nu så klart att även porto kan göra det. Att man inte tycker Postnord är så vansinnigt bra alla gånger, är en helt annan sak. 

  • Anonym (Jaaad­u)
    Thu 1 Dec 2022 13:06
    #4

    Allt blir ju dyrare. Men det kommer ju ta död på typ Tradera och andrahandsförsäljning av kläder online totalt. Köp ett plagg för 20 kr betala 60 kr i frakt?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Thu 1 Dec 2022 16:13
    #5
    Anonym (Morr) skrev 2022-12-01 12:54:08 följande:

    Skojar du....? De är inte kloka! Jag kommer att sluta skicka brev/vykort, det får räcka nu. I år skickar jag en handfull julkort, om ens. Nästa år kommer jag att skicka ETT, max två. Jag kommer inte heller att skicka privata paket, om det inte är för att jag har sålt något och att köparen står för porto, men vem kommer vilja det för paketen lär de väl höja för också snart.


    Ja det tar ju kål på sin egen existens, tror inte någon kommer skicka något om det inte är på liv och död
  • Anonym (Morr)
    Thu 1 Dec 2022 16:52
    #6
    +1
    Anonym (TS) skrev 2022-12-01 16:13:23 följande:
    Ja det tar ju kål på sin egen existens, tror inte någon kommer skicka något om det inte är på liv och död
    Precis! De gnäller på att folk inte skickar brev, så att höja portot kommer att motivera till det eller...? Nej, de skjuter sig själva i foten, det här blir en nedåtgående spiral. Man kan hoppas att de går med sådana förluster att de lämnar över ansvaret till staten istället!
Svar på tråden Nu höjs portot IGEN