• Anonym (Trådstartaren)

    Molvärk mellan ÄL och BIM?

    Nån som haft som mig, fick molvärk 2 dagar efter BIM, typ lätt mensvärk. Har sen dess haft som en ?sugande/stickande? känsla i tjejmagen, mest kvällstid men idag 8 dagar efter ÄL är det typ svagt konstant under hela dagen. Känns som mensen ska komma men den bör vara 5 dagar bort iaf.

    Blir ju tokig på detta? kan det vara ett gravidtecken (tokblankt test än men tidigt än)?

  • Svar på tråden Molvärk mellan ÄL och BIM?
  • Anonym (Trådstartaren)

    Överått nu till tydlig molvärk i blygdbenet. Åh hoppas det inte är mensvärk?.(brukar inte få det så tidigt).

  • svansmamman
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2022-12-01 15:49:51 följande:
    Molvärk mellan ÄL och BIM?

    Nån som haft som mig, fick molvärk 2 dagar efter BIM, typ lätt mensvärk. Har sen dess haft som en ?sugande/stickande? känsla i tjejmagen, mest kvällstid men idag 8 dagar efter ÄL är det typ svagt konstant under hela dagen. Känns som mensen ska komma men den bör vara 5 dagar bort iaf.

    Blir ju tokig på detta? kan det vara ett gravidtecken (tokblankt test än men tidigt än)?


    Värt att komma ihåg är att gravidsymptom kommer till följd av att hormonet HCG produceras, dvs samma hormon som gravtest detekterar. Det innebär alltså att om de symptom du känner beror på graviditet kommer ett gravtest också visa positivt. 


    Sen kanske det är jag som är lite trög, men du har haft molvärk sedan 2 dagar efter BIM och när du skrev inlägget är du ÄL+8? Hur går det ihop? 🙈 BIM betyder ju ?beräknad icke mens? och innebär alltså dagen man ?borde? få mens. :) 

Svar på tråden Molvärk mellan ÄL och BIM?