• Anonym (Barns­lig va?)
    Thu 1 Dec 2022 20:34
    1770 visningar
    16 svar
    16
    1770

    Jag är inte hans drömtjej

    Vi pratade i går om de som gjorde mycket ingrepp och sådant för sitt utseende. Ham nämnde att han tycker inte jag ska göra det, för man vill ju inte vara tillsammans med sin drömtjej (hon finns bara i fantasin)

    Det Var ju gulligt att han inte tyckte jag behövde ändra något, och att han älskar mig som jag är. 


    Blev ändå lite sådär stött, förstår ju såklart att det finns massor av attraktiva kvinnor.
    Men man vill ju vara hans drömtjej i hans ögon. 

  • Svar på tråden Jag är inte hans drömtjej
  • Anonym (Taski­gt)
    Thu 1 Dec 2022 20:38
    #1

    Inte ett dugg barnsligt av dig. Det var ju skittaskigt sagt.

  • Anonym (Öh?)
    Thu 1 Dec 2022 20:43
    #2

    Det var väldigt korkat sagt av honom. Han verkar inte vara någon drömkille precis.

  • Thu 1 Dec 2022 20:53
    #3
    +1

    Ouch vad fel det blev sagt! Skulle han själv tänka till nu i efterhand så skulle han förstå att det inte var välmenande uttryckt även fast han säkert inte menade att såra dig.

  • Anonym
    Thu 1 Dec 2022 21:11
    #4

    Oj så elakt. Fundera ett varv till om detta är mannen för dig

  • Anonym (A)
    Thu 1 Dec 2022 21:24
    #5
    Anonym skrev 2022-12-01 21:11:38 följande:
    Oj så elakt. Fundera ett varv till om detta är mannen för dig
    Det tycker jag med.
  • Anonym (Norma­lt)
    Thu 1 Dec 2022 22:13
    #6

    Det är ju bättre att gänga sig med en som ljuger.

  • Anonym
    Thu 1 Dec 2022 22:16
    #7
    Anonym (Normalt) skrev 2022-12-01 22:13:37 följande:

    Det är ju bättre att gänga sig med en som ljuger.


    Man måste inte säga allt man tänker
  • Thu 1 Dec 2022 22:20
    #8

    Så prata med honom. "Hur menade du när du sa att du inte ville vara med din drömtjej? Jag tolkade det som att jag inte är tillräcklig för dig, förstod jag rätt?" Troligtvis kan ett sånt samtal hjälpa bättre än svar på familjeliv.

  • Thu 1 Dec 2022 22:23
    #9

    Tycker mer ni har lite olika syn på vad det är. Han verkar mer avse en fantasiprodukt, utifrån din beskrivning. Medan du, precis som de flesta ser på drömtjej som något mer konkret och realistiskt.

  • Anonym (Norma­lt)
    Thu 1 Dec 2022 22:31
    #10
    Anonym skrev 2022-12-01 22:16:56 följande:
    Man måste inte säga allt man tänker

    Som man frågar får man svar.


    Jag skulle aldrig fråga min fru om jag är den som gör de godaste pannkakorna av de män hon haft. Jag skulle aldrig kunna leva med att vara nummer två, eller tre eller 387... eller 2346...

  • Anonym (Norma­lt)
    Thu 1 Dec 2022 22:32
    #11
    Tukt skrev 2022-12-01 22:23:05 följande:

    Tycker mer ni har lite olika syn på vad det är. Han verkar mer avse en fantasiprodukt, utifrån din beskrivning. Medan du, precis som de flesta ser på drömtjej som något mer konkret och realistiskt.


    99% av alla män förstår ju att hon egentligen ville att du skulle ha en större kuk men nu får hon hålla tillgodo eller leta vidare.
  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Thu 1 Dec 2022 22:37
    #12

    Det var lite klumpigt uttryckt.
    Jag har själv en drömkvinna. Hon är ingen 10-poängare men jag föll stenhårt för henne. Tyvärr så var hon upptagen.
    Jag ser henne ibland och tänker att jag skulle vilja ha henne. Men det är just en dröm. Jag vet inte hur det skulle vara om vi var tillsammans. Jag skulle kanske se sidor av henne som förändrar allt.
    Jag lärde känna henne ganska bra, men inte fullt ut. Eftersom vi aldrig hade nåt intimt ihop.

  • Thu 1 Dec 2022 22:44
    #13
    Anonym (Normalt) skrev 2022-12-01 22:32:44 följande:
    99% av alla män förstår ju att hon egentligen ville att du skulle ha en större kuk men nu får hon hålla tillgodo eller leta vidare.
    Om det där är ett försök till diskussion får du nog förklara bättre vad du menar...
  • Anonym (Norma­lt)
    Thu 1 Dec 2022 22:47
    #14
    Tukt skrev 2022-12-01 22:44:10 följande:
    Om det där är ett försök till diskussion får du nog förklara bättre vad du menar...

    Männens version av:

    - Ser jag tjock ut i den här klänningen?


    Man säger inte alltid sanningen. Vita lögner.

  • Thu 1 Dec 2022 22:57
    #15
    Anonym (Normalt) skrev 2022-12-01 22:47:07 följande:

    Männens version av:

    - Ser jag tjock ut i den här klänningen?


    Man säger inte alltid sanningen. Vita lögner.


    Nej, och det gör nog kanske inte alltid kvinnor heller. Men svårt se vad det har med mitt inlägg att göra.
    Min reflektion av TS var att de hade olika sätt att se på vad som var en drömpartner. Att  det kan vara ett ouppnåeligt  ideal där man bockar av precis allt som känns rätt, men att det för den sakens skull inte har någon bäring i verkligheten. 
    Eller så är det bara så att man tycker ens partner är rena drömmen. Vilket blir rätt olika saker. 
    Sedan kanske det var plumpt sagt. Men det beror ju mer hur samtalet var i övrigt. Bjuder man in till förtroliga samtal så finns det en påtaglig risk att det blir förtroliga ut också.
  • Anonym (Norma­lt)
    Thu 1 Dec 2022 23:29
    #16
    Tukt skrev 2022-12-01 22:57:10 följande:
    Nej, och det gör nog kanske inte alltid kvinnor heller. Men svårt se vad det har med mitt inlägg att göra.
    Min reflektion av TS var att de hade olika sätt att se på vad som var en drömpartner. Att  det kan vara ett ouppnåeligt  ideal där man bockar av precis allt som känns rätt, men att det för den sakens skull inte har någon bäring i verkligheten. 
    Eller så är det bara så att man tycker ens partner är rena drömmen. Vilket blir rätt olika saker. 
    Sedan kanske det var plumpt sagt. Men det beror ju mer hur samtalet var i övrigt. Bjuder man in till förtroliga samtal så finns det en påtaglig risk att det blir förtroliga ut också.
    Jag hoppas verkligen att jag inte varit någons drömpartner. Jag är som jag är och om det inte duger så kan hon dra åt helvete.
Svar på tråden Jag är inte hans drömtjej