• Anonym (Bill)

    Varför är svenska tjejer så bortskämda?

    Hej!

    Är en vanlig kille som börjar närmar sig 30 år. Tyvärr så tycks det omöjligt för vanliga grabbar i min ålder att träffa någon. Jag har installerat tinder och badoo och får mängder med matchningar med utomeuropeiska tjejer. Dessa tjejer är oftast väldigt trevliga och chattar gärna.

    Men när det kommer till svenska tjejer är det i princip omöjligt. Varför är det så? Misstänker att många svenska tjejer bara är ute efter sex, ingenting annat, så då blir det ju svårt att hitta någon att inleda nåt seriöst med. Varför är ni så bortskämda?

  • Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?
  • Anonym (Challe)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:18:55 följande:
    De har liknade syn som du har, skillnaden är att de byter ut ordet man till kvinna

    Vad är skillnaden om de lägger skulden på kvinnorna medan du gör det på männen? 
    Finns ingen lagstiftning som säger att det handlar om våldtäkter när männen lägger skulden på kvinnorna än när kvinnorna gör det på männen.

    Du tycker det är okej med "kommunism" när det passar bra.

    Om det är fel så kan man inte göra samma sak fast mot andra. 

    Vad pysslar du med? Håller du på att debattera? vad menar du med att kvinnor utövar kontroll över män? Pratar du då om rätten att kunna säga nej till sex? 


    dina inlägg är irrationellt babbliga. Vet inte varför jag ens bemödar mig

  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    Anonym (Challe) skrev 2022-12-21 18:16:27 följande:
    Det låter som att ts vill att tjejer ska vara gifta och ha barn i 20-års åldern för att sen fortsätta vara gift med samma man. Ts menar då att svenska kvinnor är bortskämda för att det inte tillhör vanligheterna. Ja, ts kanske tror att frigjort sex har något med det att göra.

    Antar att ts hellre ser någon form av kontroll och inskränkta rättigheter för kvinnor.  Det är just den här kontrollen över kvinnor som är provocerande i tråden.

    vad de andra medhållarna har att göra i tråden vet jag inte, antagligen för att de inte har tillgång till sex med kvinnor och är bitter. 

    som kvinna blir du dubbelbestraffad. Du ska både finnas tillgänglig för sex, samtidigt som du ska vara stadgad och skaffa barn.
    Det är få kvinnor som tycker skulden är på de själva när de blir utan en man när det handlar om män som de ogillar.
    Det är exempelvis ovanligt att en kvinna säger att skulden är på dom för de inte vill vara en hemmafru.

    Kvinnor vill både få välja, bestämma över hur männen är samt bestämma över männens val. 
  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    Anonym (Challe) skrev 2022-12-22 17:27:09 följande:

    Vad pysslar du med? Håller du på att debattera? vad menar du med att kvinnor utövar kontroll över män? Pratar du då om rätten att kunna säga nej till sex? 


    dina inlägg är irrationellt babbliga. Vet inte varför jag ens bemödar mig


    Att orsaken är att man vill ta ställning till kvinnors fördel, inte att hen är emot att man ska få kritisera andra när det handlar om sex. 

    Jag menar att kvinnor vill bestämma över männen. 
  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    Anonym (Challe) skrev 2022-12-22 17:27:09 följande:

    Vad pysslar du med? Håller du på att debattera? vad menar du med att kvinnor utövar kontroll över män? Pratar du då om rätten att kunna säga nej till sex? 


    dina inlägg är irrationellt babbliga. Vet inte varför jag ens bemödar mig


    Om det handlar om att kvinnor inte ska vara "allmän egendom" så blir det motsägelsefullt om man tycker liknade villkor ska inte gälla för männen. 
  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    Anonym (Challe) skrev 2022-12-22 17:27:09 följande:

    Vad pysslar du med? Håller du på att debattera? vad menar du med att kvinnor utövar kontroll över män? Pratar du då om rätten att kunna säga nej till sex? 


    dina inlägg är irrationellt babbliga. Vet inte varför jag ens bemödar mig


    Det som Nikha skriver borde man få göra också oavsett om det handlar om kvinnor eller män. 
  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    nihka skrev 2022-12-22 11:00:26 följande:
    Tjejer är bortskämda om de väljer bort TS så det handlar nog om att han inte får tillräckligt med sex av de bortskämda svenska tjejerna
    Du vill att kvinnor ska vara bortskämda men det du skriver är en förevändning för att det ska inte gälla männen också. 
  • Anonym (Challe)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:33:10 följande:
    Det som Nikha skriver borde man få göra också oavsett om det handlar om kvinnor eller män. 
    Ingen har påstått att män ska vara allmän egendom eller att kvinnor anser sig ha rätt att bestämma över män. Sluta babbla, du pratar hysteriskt 
  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    nihka skrev 2022-12-22 11:00:26 följande:
    Tjejer är bortskämda om de väljer bort TS så det handlar nog om att han inte får tillräckligt med sex av de bortskämda svenska tjejerna
    Varför kan det kallas då att männen är bortskämda om de väljer bort kvinnor? 
  • Anonym (Kvinnor borde förstå)
    Anonym (Challe) skrev 2022-12-22 17:37:02 följande:
    Ingen har påstått att män ska vara allmän egendom eller att kvinnor anser sig ha rätt att bestämma över män. Sluta babbla, du pratar hysteriskt 
    Då gäller det även att inga har påstått att kvinnor är allmän egendom heller. 
  • Anonym (Challe)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:38:40 följande:
    Då gäller det även att inga har påstått att kvinnor är allmän egendom heller. 
    Ingen kallar män bortskämda för att de väljer bort kvinnor. Ingen påstår att vare sig män eller kvinnor ska vara allmän egendom.
  • Anonym (Tjejer)
    nihka skrev 2022-12-22 11:02:50 följande:
    Vilket svar på något du ändå godkände som diskussionsämne i tråden.

    I samma anda:

    Jaha, jag har aldrig påstått att du har sagt att TS hade rätt i det heller.
    Jag vet inte om det är upp till mig att godkänna? Jag menar om man ändå utgår ifrån trådstarten så är ju vissa saker inte topic. Bortskämda män tex. Det är ett annat ämne.
  • Anonym (Tjejer)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:37:50 följande:
    Varför kan det kallas då att männen är bortskämda om de väljer bort kvinnor? 
    Vart ser du detta?
  • Anonym (Bob)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:18:55 följande:
     
    Finns ingen lagstiftning som säger att det handlar om våldtäkter när männen lägger skulden på kvinnorna än när kvinnorna gör det på männen.
    Huh?
  • Anonym (Bob)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:37:50 följande:
    Varför kan det kallas då att männen är bortskämda om de väljer bort kvinnor? 
    Vem säger det?
  • nihka
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 16:52:33 följande:
    Din tolkning när du tycker det handlar om allmänhet egendom över fittor.

    Du säger ju också att vissa människor ska anpassa sig till någon. 
    Nej, det säger att ingen har någon rätt till någon annan, men det finns ju de som  tyvärr tycker annorlunda.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-20 09:44:46 följande:
    Nu ger du kritik och med Nihkas logik så handlar det om att man tycker kukar är allmän egendom då
    Uttala dig inte om vad jag har sagt. De blir inte en siffra rätt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (japp)
    nihka skrev 2022-12-22 21:50:31 följande:
    Uttala dig inte om vad jag har sagt. De blir inte en siffra rätt.
    Du menar sådär som du själv påstår att andra är incels som vill bajsa på kvinnor?
  • nihka
    Anonym (japp) skrev 2022-12-22 21:56:10 följande:
    Du menar sådär som du själv påstår att andra är incels som vill bajsa på kvinnor?
    Inte en siffra rätt där heller så du kan också låta bli.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (R)
    Anonym (Kvinnor borde förstå) skrev 2022-12-22 17:01:09 följande:
    Men det är fler män som blir utan. 
    Det var den enda meningen du hade att komma med som svar på mitt inlägg?

    Blir utan vad? 
    Var blir de utan det? I Kina, Indien mfl blir många män som inte är väldigt välbärgade utan fruar, ja det konstaterades ju i inlägget du citerade.

    Du menar att du har liten medkänsla med de indiska och kinesiska männen trots att de är sinnessjukt många bara för att just DU tillhör en mycket liten minoritet i Sverige som blir utan... runk? Det är ditt eget ansvar. Fru? Det finns inte fler flator än det finns bögar så fortfarande är det lika många män som kvinnor som är gifta eller sambos. Det lilla mansöverskottet lär dessutom ätas upp av alla män som hämtar en köpefru.
    Då återstår sex. Du blir utan sex? Berätta gärna vad du gör för att "få sex". Ts har ju helfel, de flesta kvinnor är inte ute efter bara sex, utan seriösa relationer. Just det, glömde att ts söker tjejer som är 20 och ja, de är inte lika ofta seriösa speciellt inte på sexappar som badoo och tinder.

    Om du beter dig på dejtappar som du gör här (spammar oneliners om hur orättvist livet är när man är man och inte får doppa) så förstår jag att inte många är sugna på dig. Istället för att ta åt dig av råd och reflektera över ditt eget beteende så verkar det enda du har att komma med vara att allt är jävligt och bittert. Allt är kvinnornas fel!
    Varför klagar du inte på playersnubbar? Särskilt i yngre åldrar så överträder de absolut gränsen för vad som är rimligt när det kommer till antal sexpartners. Hade inte de "snott" dina tjejer så hade du haft fler, så skyll inte allt på kvinnan.

    Fan att du inte drog guldvinsten i genlotteriet och blev bög, om det enda du tänker på är tillfälligt sex.
    Män är såna slampor! Inte alla män förstås.
Svar på tråden Varför är svenska tjejer så bortskämda?