• Anonym (Malin­)
    Tue 6 Dec 2022 15:17
    4758 visningar
    60 svar
    60
    4758

    Råd igen då!

    En kollega som initierar kontakt varje gång han ser mig, han ler när vi tittar på varandra, han hälsar typ 5 gånger varje dag när vi passerar varandra. För ett tag sedan vände jag mig om och fångade honom när han snabbt vände bort huvudet, såg väldigt generad ut. Igår såg jag huvudet igen när jag vände mig om, vi kan vinka till varandra och le i korridoren på långt håll. Han kom med kaffe till mig. Han tog mig på axeln när han frågade om kaffe.  Är jag helt ute och cyklar eller kan han vara intresserad tror ni?? Vi har en lång period av flörtande. Jag behöver lite boost. 
    Frågar därför att jag nu bestämt mig att fråga honom en gång för alla! Och är livrädd för att bli dissad. Han vet om att jag är intresserad antar jag och jag antar (men
    vågar inte!)  Hoppas på att han ska säga ja!  Hur ska man våga fråga? Är det bäst ansikte mot ansikte? Eller sms?

  • Svar på tråden Råd igen då!
  • Anonym (Nja)
    Sat 18 Feb 2023 20:44
    #41
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-18 20:43:24 följande:

    Ja det var verkligen trist. Han flörtade grovt men menade inget mer. Så är det. Nu vet jag iallafall.


    Tror att du missuppfattade grovt, men ja, nu vet du i alla fall.
  • Anonym (Malin­) Trådstartaren
    Sat 18 Feb 2023 20:47
    #42

    Jag är inte van vid att nån flörtar så mycket, under så lång tid utan att mena nåt. Ny erfarenhet.  
    Nu återstår att bygga upp den fina kontakt som kollegor vi hade förut. Om det är möjligt.  Vi får se. 

  • Anonym (Nja)
    Sat 18 Feb 2023 21:06
    #43
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-18 20:47:36 följande:

    Jag är inte van vid att nån flörtar så mycket, under så lång tid utan att mena nåt. Ny erfarenhet.  
    Nu återstår att bygga upp den fina kontakt som kollegor vi hade förut. Om det är möjligt.  Vi får se. 


    Det är väl bara att sluta vara kall då.
  • Anonym (Joppe­)
    Sat 18 Feb 2023 21:35
    #44
    +1

    Körven åker nog in i brödet snart ändå hähä 

  • Anonym (Malin­) Trådstartaren
    Sun 19 Feb 2023 08:38
    #45

    Jag är som vanligt mot honom, skillnaden är jag inte pratar privata saker med honom längre och inte söker hans kontakt. Vi pratar ju det som behövs i jobbet dock osv utan problem. Är det fel alltså? Han har ju reagerat väldigt negativt på detta eftersom han nu ignorerar mig. 
    Svårt att veta hur man ska bete sig. Men jag tänkte att hålla distans var bra för att skydda mig själv och mina känslor.
    Fel har allt blivit iallafall. 
    Ingen körv lär det bli:)

  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 08:42
    #46
    -1
    Anonym (Nja) skrev 2023-02-18 20:44:34 följande:
    Tror att du missuppfattade grovt, men ja, nu vet du i alla fall.
    Ja, sånt som händer. Det är jobbigare för tjejer om manliga kollegor inbillar sig intresse och försöker nåt.
  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 08:45
    #47
    +1
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 08:38:46 följande:

    Jag är som vanligt mot honom, skillnaden är jag inte pratar privata saker med honom längre och inte söker hans kontakt. Vi pratar ju det som behövs i jobbet dock osv utan problem. Är det fel alltså? Han har ju reagerat väldigt negativt på detta eftersom han nu ignorerar mig. 
    Svårt att veta hur man ska bete sig. Men jag tänkte att hålla distans var bra för att skydda mig själv och mina känslor.
    Fel har allt blivit iallafall. 
    Ingen körv lär det bli:)


    Ja, det är bra. Jag stötte själv på en tjej jag var kär i. Men jag väntade tills vi inte längre jobbade ihop. För jag tänkte att det kunde bli obekvämt för båda. Jag fick nej och jag var som vanligt mot henne sen. Inte hennes fel att hon inte kände så.

    Du gjorde inget fel. Det är mer ok att tjejer visar intresse för kollegan. Killar däremot är ofta idioter och tror att tjejer är intresserade bara för att dom är glada och trevliga. Tjejer är på jobbet för att jobba. Inget annat.
  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 08:48
    #48
    Anonym (Malin) skrev 2022-12-06 15:17:16 följande:
    Och är livrädd för att bli dissad. Han vet om att jag är intresserad antar jag och jag antar (men

    vågar inte!)  Hoppas på att han ska säga ja!  Hur ska man våga fråga? Är det bäst ansikte mot ansikte? Eller sms?


    Många killar är också rädda att bli dissade. Jag också. Jag har ändå vågat, för jag ville ha tjejerna. Men visst är det nervöst.

    Jag tycker det är skitbra när tjejer vågar, och det spelar ingen roll om det är sms eller när ni ses. Bara ni gör det.
    Alla killar är inte tankeläsare.
  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 08:57
    #49
    -1
    Anonym (Instämmer) skrev 2022-12-06 15:39:21 följande:

     


    Väldigt drygt sagt av din kollega att du inte är flickvänsmaterial, han verkar ha noll social kompetens. Kunde ju bara sagt att han inte är intresserad på det sättet. Vem är han att döma ut det ?


    Drygt på samma sätt som de som skriver samma om folk här på forumet?
  • Anonym (Malin­) Trådstartaren
    Sun 19 Feb 2023 08:57
    #50

    Det är så tråkigt nu bara om han är arg och ignorerar mig:(

  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 09:01
    #51
    +1
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 08:57:50 följande:

    Det är så tråkigt nu bara om han är arg och ignorerar mig:(


    Ge det tid. Jag har stött på många tjejer på jobbet. Det kunde kännas spänt ett tag efter att jag visat intresse, men när tjejerna såg jag att jag var som vanligt och inte gjorde en stor grej av det, så slappnade dom av.
  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 09:04
    #52
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-18 18:23:09 följande:

    Jag säger bara flörta aldrig med en kollega på jobbet! 


    Varför inte? Många träffas på jobbet. Jag kan hålla med om att killen inte bör ta såna initiativ. Det är bättre att tjejen gör det.
  • Anonym (Malin­) Trådstartaren
    Sun 19 Feb 2023 09:15
    #53

    Han är inte arg för att jag visade intresse, han har ju gjort det med, väldigt mycket. Han är arg för att jag ignorerade honom i början efter vi pratat med varandra då han sa att han träffade nån. Det va så jobbigt, sen har jag hållit distans men varit vänlig men det verkar inte hjälpa. Får skylla mig själv kanske, men det har varit så jobbigt att träffa honom

    Nä att flörta på jobbet är väl inte fel egentligen,  bara man inte strular till det som jag gjort då. 

  • Anonym (Om)
    Sun 19 Feb 2023 10:06
    #54
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 09:15:46 följande:

    Han är inte arg för att jag visade intresse, han har ju gjort det med, väldigt mycket. Han är arg för att jag ignorerade honom i början efter vi pratat med varandra då han sa att han träffade nån. Det va så jobbigt, sen har jag hållit distans men varit vänlig men det verkar inte hjälpa. Får skylla mig själv kanske, men det har varit så jobbigt att träffa honom

    Nä att flörta på jobbet är väl inte fel egentligen,  bara man inte strular till det som jag gjort då. 


    Inte fel att flirta om du är tjej, killar bör inte göra sånt på jobbet. Kan lätt bli fel.

    Om han gillar dig som kollega så borde det gå över efter ett tag. Att du blev lite avig för att han träffat en annan var väl sådär, men alla gör misstag. Det hade varit värre om en kille reagerat så när kollegan berättat att hon träffat en annan kille. Kan upplevas som obehagligt för tjejen.
  • Anonym (Johan­na)
    Sun 19 Feb 2023 10:50
    #55
    +1
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 08:57:50 följande:

    Det är så tråkigt nu bara om han är arg och ignorerar mig:(


    Måste nog säga att du bör se honom för den skithög han verkar vara. Han har inga problem med att flirta med dig samtidigt som han är ute och dejtar och träffar någon. Vem fan tror han att han är liksom? 
    Han är arg för att han inte längre får din uppmärksamhet och inte längre kan suga åt sig av att en äldre kvinna är sugen på honom... Trots att han alltså träffar en annan tjej... 
  • Anonym (hamb)
    Sun 19 Feb 2023 14:04
    #56
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 08:38:46 följande:

    Jag är som vanligt mot honom, skillnaden är jag inte pratar privata saker med honom längre och inte söker hans kontakt. Vi pratar ju det som behövs i jobbet dock osv utan problem. Är det fel alltså? Han har ju reagerat väldigt negativt på detta eftersom han nu ignorerar mig. 
    Svårt att veta hur man ska bete sig. Men jag tänkte att hålla distans var bra för att skydda mig själv och mina känslor.
    Fel har allt blivit iallafall. 
    Ingen körv lär det bli:)


    tror detta är bra. att vara korrekt mot honom, då ni är kollegor. det är det mest professionella.

    var stolt över dig själv! du vågade fråga om det var nåt mer mellan är och fick svar! det är ju toppen och jättemodigt. det kunde ha varit nåt mer, men nu vet du att han mest flörtade för det är kul, vilket är oproffsigt av honom, onödigt att grovflörta med en kollega man inte tänker sig en framtid med. nu har du lärt dig helt enkelt. fortsätt vara proffsig och cool.

    han är nog kall för hans bekräftelsekran (du) har stängts av. men han satsar ju på en annan tjej, så han får ge sig.
  • Anonym (hamb)
    Sun 19 Feb 2023 14:07
    #57
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 08:57:50 följande:

    Det är så tråkigt nu bara om han är arg och ignorerar mig:(


    japp, dopamin-kicken en flört ger är borta.

    men så snart logiken kommer ikapp kommer du inse att han är en tönt. grovflörtar med dig, samtidigt som han har nån på gång, samtidigt som ni är kollegor. det är rätt osmakligt.
  • Anonym (hamb)
    Sun 19 Feb 2023 14:07
    #58

    du får väl glädja dig åt att han iaf fann dig attraktiv. 

  • Anonym (hamb)
    Sun 19 Feb 2023 14:08
    #59
    Anonym (Malin) skrev 2023-02-19 09:15:46 följande:

    Han är inte arg för att jag visade intresse, han har ju gjort det med, väldigt mycket. Han är arg för att jag ignorerade honom i början efter vi pratat med varandra då han sa att han träffade nån. Det va så jobbigt, sen har jag hållit distans men varit vänlig men det verkar inte hjälpa. Får skylla mig själv kanske, men det har varit så jobbigt att träffa honom

    Nä att flörta på jobbet är väl inte fel egentligen,  bara man inte strular till det som jag gjort då. 


    omoget av honom att bli arg för du kände ett behov att distansera dig efter han ratat dig.

    han verkar vara väldigt egocentrisk.

    skåla med dig själv ikväll! Skål du är den modige!
  • Anonym (Malin­) Trådstartaren
    Sun 19 Feb 2023 17:18
    #60

    Tack för kommentarerna! Stärker mig.
    Ska jag ha med mig när det blir dags för jobb igen.
    Att det inte är enbart jag som betett mig dumt. 

Svar på tråden Råd igen då!