• Anonym (Hm)

    Är omskurna män helt immuna mot farlig HPV sträng? Även mot oralsex?

    En man som är omskuren saknar risk för farlig sträng av HPV smitta under oskyddat samlag visst? 


    Omskurna män kan ej få penis cancer?


    Om mannen utför oralsex på en kvinna med smitta och kysser henne i kombination med att han röker dagligen.
    Kan han utveckla cancer i munnen på grund av oralsex genom att ha smittats av HPV farlig sträng eller är omskurna män helt immuna?

  • Svar på tråden Är omskurna män helt immuna mot farlig HPV sträng? Även mot oralsex?
  • Anonym (Har för mig att)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-08 13:24:22 följande:

    Här står det att omskurna män löper två gånger högre risk för att få hög risk HPV virus.
    https://www.healio.com/news/infectious-disease/20170519/circumcised-men-at-twice-the-risk-for-cancercausing-hpv-study-shows


    Märkligt. Omskurna, och män med naturligt kort förhud, tycks i alla fall bli av med viruset statistiskt fortare. Lägre andel omskurna än oomskurna (om alla andra parametrar är samma) tycks ju bära på viruset.


    Kan det då vara så att även om de lättare får det så har faktorn att bli lättare av med det ännu större inverkan då? Jag betonar att jag är emot rutinomskärelse, både sekulär och religiös omskärelse av barn. (100 barn om året sägs dö i USA av omskärelse.)

  • Anonym (Hm)
    Anonym (....) skrev 2023-03-08 13:29:31 följande:
    Varför bryr du dig? 
    Jag bär på det och haft oskyddat sex under ett halvår med honom ca 25 ggr och han älskar oralsex och vägrade kondom. Han får skylla sig själv. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-08 16:16:28 följande:
    Jag bär på det och haft oskyddat sex under ett halvår med honom ca 25 ggr och han älskar oralsex och vägrade kondom. Han får skylla sig själv. 
    Vet han om att du har HPV?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Igen) skrev 2023-03-08 16:17:31 följande:
    Vet han om att du har HPV?
    Ja men har bryr sig inte, 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-08 16:18:56 följande:
    Ja men har bryr sig inte, 
    Han tror väll att det inte fäster på honom då han är omskuren men det kan ju fästa i svalget?
  • Anonym (....)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-08 16:19:52 följande:
    Han tror väll att det inte fäster på honom då han är omskuren men det kan ju fästa i svalget?
    Vad rör det dig? Låt han sköta sitt egna liv. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-08 16:18:56 följande:
    Ja men har bryr sig inte, 
    Med tanke på att han ligger med en massa andra tjejer, vad har han smittat dig med?
  • Anonym (Hm)

    Idag hade jag och den omskurne persiske 40 åringa killen oskyddat sex igen i den uthyrningsdel har bor i hos sin mamma med egen ingång. 

  • Anonym (....)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-18 20:33:47 följande:

    Idag hade jag och den omskurne persiske 40 åringa killen oskyddat sex igen i den uthyrningsdel har bor i hos sin mamma med egen ingång. 


    Jaha. Intresseklubbrm anteckningar. 
  • Anonym (Har för mig att)
    Anonym (Hm) skrev 2023-03-18 20:33:47 följande:

    Idag hade jag och den omskurne persiske 40 åringa killen oskyddat sex igen i den uthyrningsdel har bor i hos sin mamma med egen ingång. 


    Mycket farligt. HPV kan smitta både mellan könsorgan och oralt oavsett omskuren eller ej.
Svar på tråden Är omskurna män helt immuna mot farlig HPV sträng? Även mot oralsex?