• Anonym (TS)

    Min sambo skäller ut mig för att det är stökigt

    Jag har flyttat in hos min kille och har bott hos honom i tre månader nu. 


    Nu har han gnällt och tjatat på mig i en hel vecka om att det är stökigt. Typ han tar med mig i källarförrådet och är frustrerad över hur stökigt det är där. Att i en relation hjälps man åt och städar och gör snyggt.

    Jag har ingenting i hans källare. Visste knappt att det existera. Sedan har han en garderob där han slängt in massa saker. Det är en enorm oordning men som sagt, jag hänger inte där heller och det är inte mina saker och jag har inte stöka runt i detta?.

    Han säger att det är min uppgift att städa för jag bor där. Jag förstår inte hur jag ska börja. Det stämmer att det är kaos?.. men jag har inget med det att göra. Eller?? 

  • Svar på tråden Min sambo skäller ut mig för att det är stökigt
  • Anonym (Lätt-plätt)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-08 17:47:40 följande:
    Jag har inte stökar ner det minsta. Men eftersom jag bor här så menar han att det ingår att jag tar ansvar för hemmet?. Jag skulle absolut kunna hyra ett släp och tömma allt på en sopstation. Men när jag sagt det blir han rasande. Jag förstår inte va han menar. Han säger att jag ska organisera allting och göra i ordning sakerna. 
    Haha, jag hade sagt att men självklart ska du få chansen att städa upp där. Jag ser till att hålla mig ute under lördag förmiddag så att du kan fixa i lugn och ro. 
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2022-12-08 17:41:35 följande:
    Min sambo skäller ut mig för att det är stökigt

    Jag har flyttat in hos min kille och har bott hos honom i tre månader nu. 


    Nu har han gnällt och tjatat på mig i en hel vecka om att det är stökigt. Typ han tar med mig i källarförrådet och är frustrerad över hur stökigt det är där. Att i en relation hjälps man åt och städar och gör snyggt.

    Jag har ingenting i hans källare. Visste knappt att det existera. Sedan har han en garderob där han slängt in massa saker. Det är en enorm oordning men som sagt, jag hänger inte där heller och det är inte mina saker och jag har inte stöka runt i detta?.

    Han säger att det är min uppgift att städa för jag bor där. Jag förstår inte hur jag ska börja. Det stämmer att det är kaos?.. men jag har inget med det att göra. Eller?? 


    Som  någon skrev hyr ett släp och lassa på dina grejor på släpet och kör där ifrån.
    När du lämnar tillbaka nycklarna till honom så kan du ge honom en lapp med telefonnumret till en städfirma och även telefonnumret till hans mamma. 😉
    Sedan så går du och säger som sista ord till honom att du inte är hans mamma.

    Nej det är inte din uppgift.. Killen har samma ansvar för städning och att organisera som kvinnan i ett förhållande. Den killen verkar ionte förstå detta.. Så  ärligt dra dig ur förhållandet innan det är för sent., för han är knappast ett "pappamaterial" eller "pojkvänsmaterial". Han är "puckomatrial.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (111)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-08 17:47:40 följande:
    Jag har inte stökar ner det minsta. Men eftersom jag bor här så menar han att det ingår att jag tar ansvar för hemmet?. Jag skulle absolut kunna hyra ett släp och tömma allt på en sopstation. Men när jag sagt det blir han rasande. Jag förstår inte va han menar. Han säger att jag ska organisera allting och göra i ordning sakerna. 
    Säger han så? Du SKA. 

    Det är en sak om man ber sin älskling om hjälp för att man själv är så usel på att organisera och städa, men då gör man det tillsammans. Man kan INTE säga till sin nyss inflyttade sambo att denne SKA ta reda på gammal skit. Det enda är om du skulle tycka det vore väldigt roligt att göra om och boa in och liksom göra det till ert - men det låter ju knappast så.

    Har du kvar ditt gamla boende om du behöver flytta ut?
  • Miss Skywalker

    Varför vill du vara med någon som behandlar dig som hans städkärring?!

  • Anonym (Ella)

    Förlåt, men är det så att du ärlige särbehåvad TS?

    Du har flyttat ihop med en kille som blir rasande för att du inte städar och röjer HANS skit? Det är ju helt vansinnigt. Låter som du fått och blir med psykopat.

    lämna, spring. Hur kan du inte se att detta är onormalt?

  • Anonym (Spring fort för faan!)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-08 17:47:40 följande:
    Jag har inte stökar ner det minsta. Men eftersom jag bor här så menar han att det ingår att jag tar ansvar för hemmet?. Jag skulle absolut kunna hyra ett släp och tömma allt på en sopstation. Men när jag sagt det blir han rasande. Jag förstår inte va han menar. Han säger att jag ska organisera allting och göra i ordning sakerna. 
    Jag hade bett honom att skita ner sig och flyttat utan att lämna ny adress, det är vad jag hade gjort.

    Han låter inte mentalt frisk.
  • Anonym (A)
    Elin pelin skrev 2022-12-08 17:50:28 följande:
    Ledsen, men jag tycker att du ska fundera på om ni har ett sunt förhållande. Att han anser att det är din uppgift är enligt mig en varningssignal  hade han bett om din hjälp för att du också ska ha tillgång till utrymmet är det klart du kan göra det IHOP med honom annars får han ta tag i din egen skit själv.
    Håller med
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2022-12-08 17:47:40 följande:
    Jag har inte stökar ner det minsta. Men eftersom jag bor här så menar han att det ingår att jag tar ansvar för hemmet?. Jag skulle absolut kunna hyra ett släp och tömma allt på en sopstation. Men när jag sagt det blir han rasande. Jag förstår inte va han menar. Han säger att jag ska organisera allting och göra i ordning sakerna. 
    Jag tycker du ska göra klart för honom att ni städar gemensamma utrymmen tillsammans.
    Era egna utrymmen städar ni var för sig.
    Klarar han inte av det så får han anlita en städfirma eller så lämnar du.
    Du är inte hans mamma.
    Du har ingen skyldighet att städa hans utrymmen och ställa i ordning.
    Det är hans ensak.
    Vägrar han nacceptera det så lämna.
    Bara det att han säger att "Du SKA"  göt att varningsklockorna ringer för mig. 
    Ni har bott ihop i 3 månader. Hur kommer det att bli längre fram?
  • Anonym (Q2)
    Anonym (TS) skrev 2022-12-08 17:47:40 följande:
    Jag har inte stökar ner det minsta. Men eftersom jag bor här så menar han att det ingår att jag tar ansvar för hemmet?. Jag skulle absolut kunna hyra ett släp och tömma allt på en sopstation. Men när jag sagt det blir han rasande. Jag förstår inte va han menar. Han säger att jag ska organisera allting och göra i ordning sakerna. 
    Ha ha, är han helt korkad? Innan du flyttade in hade han ansvaret. Fråga varför han inte lever som han lär. Eller ännu bättre, flytta ut. Jävla mansgris.
  • Anonym (M)

    Ja, så kan man väl också se på det, men jag tycker hans sätt verkar otrevligt...
    Hade ni inte pratat igenom hur ni vill ha det med såna här saker när ni beslutade att flytta ihop?

  • Anonym (Gea)

    Om det här är på riktigt så är det ju något som fattas i huvudet på den killen. Det lyser men ingen är hemma, om du förstår vad jag menar. 


    Bra att du upptäckte det så här snabbt! Flytta ut. Det här lär inte vara det enda som är skevt med honom. Alla har vi våra konstigheter för oss, men detta är ju bara för mycket. 

  • Fiona M

    Absolut ansvarar båda för hushållet och man hjälps åt -men han måste ju ta hand om sin skit FÖRST, så ni har grundförutsättningen att börja med det gemensamma.

    Det låter inte som den bästa början på samboskapet.

  • Anonym (man)

    Låter som att din kille inte har alla hästar i stallet, men varför vill du öht bo ihop med en sån person? Vore det inte bättre om ni bor var för sig så får han hantera sina förråd bäst fan han vill?

  • Anonym (Ögonöppnare)

    Han ville alltså ha en hushållerska, madrass och förmodligen kokerska- allt i ett. Dra ts.

Svar på tråden Min sambo skäller ut mig för att det är stökigt