• Anonym (Funderar)

    Är det bara jag som överreagerar..

    Jag och min särbo har varit ihop snart i 9 år. Jag har valt att inte flytta ihop för att jag har min yngsta grabb hemma och jag vill inte röra upp tillvaron för honom av många orsaker.

    Jag och min särbo umgås inte varje dag utan det blir lite då och då. Jag jobbar skift och han likaså.
    Jag har alltid varit öppen mot honom och berättat hur min dagar har sett ut och om jag umgåtts med någon, för jag tycker att man bara gör det. Lite hyfs tycker jag och jag vill det..

    Nu har det uppdagats, eller min fd kompis såg att min särbo var ute och gick med en tjej som han arbetar med och jag tänkte väl att jaja.. han berättar väl det. Tiden gick och han sa inget..

    Gjorde ingen affär av det men det verkar ju inte ha stannat där utan nästa gång kom jag på samma tjej gå hem till honom när jag skulle åka till samma Område där han bor, och återigen så berättade han inget..

    Samma dag på kvällen så frågade jag om varför han inte väljer att berätta, vilket jag tycker är konstigt, så säger han att han vill inte starta nåt svartsjukedrama och jag fattar absolut inget. Jag har bara sagt åt honom att jag vill att man är öppen mot varandra.. 

    Så då sa jag att - fine.. då slutar vi berätta saker för varandra hädanefter. Du umgås med vilka du vill, och så gör jag oxå?

    Men det visar sig ändå nu efteråt att hon brukar vara där (hon har hundar, och spåren syns tydligt i snön).. 
    och som vi var överens han berättar inget..

    Är det bara jag som tycker det här är konstigt?
    eller överreagerar jag?

  • Svar på tråden Är det bara jag som överreagerar..
  • Anonym (Ghjh)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-12-08 19:27:24 följande:
    Ja men jag försöker tänka förnuftigt och inte överreagera.

    om jag nu hade varit svartsjuk, hade det då varit okej att dölja det? Jag tänker att det är väl alltid oavsett bättre att berätta. I min värld..

    fan jag vet inte hur jag tänker..
    Saken är den att man ska vara svartsjuk i det läget
  • Anonym (Ghjh)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-12-08 19:30:42 följande:
    Jo jag tyckte själv att jag betedde mig som en trotsig fyra åring. Men tänkte få en reaktion. Att han skulle tycka att min idé var dålig, men han protesterade inte till det..

    Så nu lever vi åt olika håll ännu mer och jag vågar inte längre åka dit oannonserat ..Helt enkelt av rädslan att tänk om hon är där..
    Men det är väl din kille!? gå dit när du vill
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Ghjh) skrev 2022-12-08 20:24:21 följande:
    Men det är väl din kille!? gå dit när du vill
    Ja egentligen, fast jag har nog aldrig dykt upp utan att tala om någonsin. Fråga mig inte varför..
  • Anonym (Ghjh)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-12-08 20:31:39 följande:
    Ja egentligen, fast jag har nog aldrig dykt upp utan att tala om någonsin. Fråga mig inte varför..
    Jag tror tyvärr du är alldeles för snäll så han gör väl vad han vill 
  • Anonym (Ghjh)

    Ni har varit nio år med varann. Nio år. Med det du skriver kan man tro att ni bara dejtar 

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Ghjh) skrev 2022-12-08 20:41:06 följande:

    Ni har varit nio år med varann. Nio år. Med det du skriver kan man tro att ni bara dejtar 


    Ja egentligen så gör vi nog det då vi inte flyttat ihop ..
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2022-12-08 19:37:43 följande:
    Jag hade inte gillat det du beskriver
    Inte jag heller.
  • Anonym (Ghjh)
    Anonym (Funderar) skrev 2022-12-08 20:57:39 följande:
    Ja egentligen så gör vi nog det då vi inte flyttat ihop ..
    Han verkar inte alls bra för dig. För du förminskar dig själv jättemycket i bara den här tråden och ursäktar dig för honom för saker som är helt uppåt väggarna fel.
  • Anonym (Funderar)

    Nu har det gått en tid efter det här inlägget och vi har inte kommit nånstans.
    Efter vårt förra tjafs Berättade jag för honom hur jag kände och bad honom berätta för mig när dom har umgåtts och vara rak och ärlig. Men nej..
    återigen hade han varit ut på promenad och efter nån timme så sa min magkänsla att han varit ut med henne igen och jag konfronterade honom. Och javisst. Dom hade varit ut.
    Jag fick en klump i magen, vi var överens att han skulle berätta och han väljer att inte göra det.
    Nu är anledningen till promenaden att han är uttråkad, less på att vänta att jag ska komma förbi..att han vägrar sitta och inte ha något att göra. 


    De bara promenerar och han förstår inte att jag har problem med det. Och jag har inte problem med det så länge han inte döljer det!
    dessa promenader är ALLTID när jag arbetar .. varenda gång när han vet att jag är på jobbet. Sen när jag väl blir ledig så ska jag finnas tillgänglig för honom, för att han har tråkigt..
    jag myntade tillbaka att jag kanske ska börja hitta på saker med någon annan när han jobbar och om jag har tråkigt men att jag så pass respekt att jag gör inte det.. men nu överväger jag det. Känns som vi ligger på fjortisnivå..

  • Anonym (Oj)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-02-06 16:29:40 följande:

    Nu har det gått en tid efter det här inlägget och vi har inte kommit nånstans.
    Efter vårt förra tjafs Berättade jag för honom hur jag kände och bad honom berätta för mig när dom har umgåtts och vara rak och ärlig. Men nej..
    återigen hade han varit ut på promenad och efter nån timme så sa min magkänsla att han varit ut med henne igen och jag konfronterade honom. Och javisst. Dom hade varit ut.
    Jag fick en klump i magen, vi var överens att han skulle berätta och han väljer att inte göra det.
    Nu är anledningen till promenaden att han är uttråkad, less på att vänta att jag ska komma förbi..att han vägrar sitta och inte ha något att göra. 


    De bara promenerar och han förstår inte att jag har problem med det. Och jag har inte problem med det så länge han inte döljer det!
    dessa promenader är ALLTID när jag arbetar .. varenda gång när han vet att jag är på jobbet. Sen när jag väl blir ledig så ska jag finnas tillgänglig för honom, för att han har tråkigt..
    jag myntade tillbaka att jag kanske ska börja hitta på saker med någon annan när han jobbar och om jag har tråkigt men att jag så pass respekt att jag gör inte det.. men nu överväger jag det. Känns som vi ligger på fjortisnivå..


    Men han döljer ju inte det längre, sedan du skrev första inlägget har du vetat om det.

    Menar du att varje gång han går en promenad med en annan person så måste han meddela dig? 
  • Anonym (Släpp eller gå)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-02-06 16:29:40 följande:

    Nu har det gått en tid efter det här inlägget och vi har inte kommit nånstans.
    Efter vårt förra tjafs Berättade jag för honom hur jag kände och bad honom berätta för mig när dom har umgåtts och vara rak och ärlig. Men nej..
    återigen hade han varit ut på promenad och efter nån timme så sa min magkänsla att han varit ut med henne igen och jag konfronterade honom. Och javisst. Dom hade varit ut.
    Jag fick en klump i magen, vi var överens att han skulle berätta och han väljer att inte göra det.
    Nu är anledningen till promenaden att han är uttråkad, less på att vänta att jag ska komma förbi..att han vägrar sitta och inte ha något att göra. 


    De bara promenerar och han förstår inte att jag har problem med det. Och jag har inte problem med det så länge han inte döljer det!
    dessa promenader är ALLTID när jag arbetar .. varenda gång när han vet att jag är på jobbet. Sen när jag väl blir ledig så ska jag finnas tillgänglig för honom, för att han har tråkigt..
    jag myntade tillbaka att jag kanske ska börja hitta på saker med någon annan när han jobbar och om jag har tråkigt men att jag så pass respekt att jag gör inte det.. men nu överväger jag det. Känns som vi ligger på fjortisnivå..


    Nu har det gått 2 månader och du tycker inte ni kommit framåt i frågan.

    Vad är egentligen problemet:
    - att han undanhåller att han umgåtts med henne
    - att de bara umgås när du är på jobbet 
    - att ovan gör att du tror att de är mer än kompisar
    - att han vill mer än dig/ni vill olika med relationen eftersom han hänvisar till att han är uttråkad och att han vill att du är tillgänglig för honom när du är ledig

    Du fick ju många bra råd tidigare om att försöka prata med honom på ett moget sätt. Du försökte, men det verkar inte ha fungerat. Handlar det enbart om att han inte berättar (punkt 1) så får du väl nu bestämma dig för om det (dvs tilliten mellan er snarare än att han träffar just henne) påverkar er relation så mycket att du vill göra slut eller får du bestämma dig för att släppa det. Att prata igen är inte heller fel, ni verkar ha svårt att nå fram till varandra och förstå varandra.

    Strunta i att hitta på "hämndgrejor" och komma med tomma hot, du verkar egentligen inte vilja göra det och inte må så bra av det. Var den större i detta. Och du har ju alltid möjligheten att göra slut om er relation inte fungerar.
Svar på tråden Är det bara jag som överreagerar..