• Anonym (Ts)
    Sun 8 Jan 2023 23:19
    2186 visningar
    7 svar
    7
    2186

    Jag fungerar inte i en relation

    Hej
    Har varit singel nu och länge velat träffa någon. Varje gång jag får möjligheten till det så slutar det alltid med att jag lämnar, 99% av fallen pga sex. 
    Hur gör man för att kunna fungera normalt i en relation om man har varit med om dåliga situationer vid sex? 
    Jag vet ju att det är de som är underliggande till det men inte hur jag ska bearbeta det. Tex före detta som tvingat till sig sex, andra som tjatat till sig det eller blandat in krav och ultimatum. 

    Träffar en jättefin kille nu, men tanken av sex gör mig bara äcklad, ångestfylld och ledsen. Ibland kommer det i perioder och ibland om jag väl börjat känna så med någon försvinner det inte. 

    Tänkte om det finns någon här som känner igen sig och som kan dela med sig hur ni gjort för att må bättre?

  • Svar på tråden Jag fungerar inte i en relation
  • Anonym (psyko­log)
    Sun 8 Jan 2023 23:30
    #1
    +1

    Ta kontakt med ett proffs. Psykolog/kurator eller liknande. Var öppen med killen om det verkar bli allvar av er relation.

  • Sun 8 Jan 2023 23:38
    #2

    Instämmer med föregående, ta kontakt med terapeut el dyl. 


    Du måste vara klar med dig själv och med vad du vill innan du blandar in någon annan.
    Har du lust nu? Onanerar du? 
    Har du ingen lust, men har haft och skulle vilja återfå den?
     
    Om du inte vill ha sex i ett förhållande så kan du skapa en kontaktannons där du skriver att du önskar ett platoniskt förhållande.  Av många trådar på detta forum kan man förstå att det finns massor av män utan sexlust.. hur otroligt det än kan låta..

  • Anonym (Signa­ler)
    Mon 9 Jan 2023 07:16
    #3
    -1 +2

    Jag har träffat tjejer som tyckte att sex var äckligt och dom klarade sig utan. Jag tycker det är bra när jag får veta det. Så jag kan säga hejdå.

  • Anonym (Signa­ler)
    Mon 9 Jan 2023 07:59
    #4
    -1 +1
    Anonym (Signaler) skrev 2023-01-09 07:16:54 följande:

    Jag har träffat tjejer som tyckte att sex var äckligt och dom klarade sig utan. Jag tycker det är bra när jag får veta det. Så jag kan säga hejdå.


    En tjej varnade mig innan, jag ska inte tro det blir nåt. En annan tjej var inte så intresserad av sex.
    Båda tyckte sex var äckligt.
    Senare så började båda prata mycket om sex. Beskrev saker dom varit med om, fantiserade om. Båda ville ge mig bilder på sina bröst.
    Nu har jag lärt mig känna igen varningssignalerna.
  • Anonym (Känne­r igen mig)
    Mon 9 Jan 2023 08:52
    #5
    +1

    Jag var samma sits som du längesen och tänkte att sex var äcklig, fruktansvärt och läskig. Det var många saker som förstörde sex för mig, en av de var kvinnor i min omgivning förstörde min vagina när jag var barn pga tradition och om jag hade frågor om sex eller vad som händer kvinnor kropp de bara skällde på mig. Men senare i  vuxen ålder lära jag mig att acceptera att jag kan inte andra vad som hände till mig och fokusera bara framåt. Idag är jag gift med en underbar man och sex är inte längre äcklig utan någon härligt. 

    kan du fundera på varför du känner så? 

  • Mon 9 Jan 2023 11:43
    #6

    Skulle säga terapi men också att killen måste gå att kommunicera med.

  • Anonym (W)
    Mon 9 Jan 2023 20:40
    #7
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2023-01-09 08:52:17 följande:

    Jag var samma sits som du längesen och tänkte att sex var äcklig, fruktansvärt och läskig. Det var många saker som förstörde sex för mig, en av de var kvinnor i min omgivning förstörde min vagina när jag var barn pga tradition och om jag hade frågor om sex eller vad som händer kvinnor kropp de bara skällde på mig. Men senare i  vuxen ålder lära jag mig att acceptera att jag kan inte andra vad som hände till mig och fokusera bara framåt. Idag är jag gift med en underbar man och sex är inte längre äcklig utan någon härligt. 

    kan du fundera på varför du känner så? 


    Underbart att höra att du kan ha härligt sex ändå <3 Fick tårar i ögonen när jag läste det. Önskar dig allt gott!
Svar på tråden Jag fungerar inte i en relation