• Anonym (Klädtips)

    Bäst kläder+underkläder för dejt?

    Jag tänker om man vill signalera till killen att jag hade inte planerat att visa mig i underkläder men att det ändå skall vara snygga underkläder, fast något man skulle kunna ha på sig till vardags...vad väljer man för underkläder då?

    Samt även vanliga kläder som uttrycker samma att jag har inte alls planerat någonting sexuellt men som är sexiga ändå? Typ omedvetet sexiga? 

  • Svar på tråden Bäst kläder+underkläder för dejt?
  • Anonym (Nyfiken)

    Det finns nog lika många svar på din fråge som det finns människor.

    En del äger inget annat än jeans, tröja och bomullsunderkläder och trivs utmärkt med det.
    En del tycker det är självklart att alltid ha högklackat och stayupstrumpor under pennkjol en såväl till vardags som till fest.
    En del tycker det är negativt att klä upp sig till en dejt.
    En del ägnar en hel vecka till att tänka ut passade outfit för kommande dejt.

    Ledsen att inte kunna ge dig nåt vägledande svar.

    Jag vet iallafall vem jag skulle vilja träffa. Nån som vågar stå för den som man är, och ha en personlig stil. 

    Jag tycker att det klassiska resonemanget att det är i princip alltid bättre att vara överklädd än underklädd, dvs bättre att vara lite finare än vad det förväntades i sammanhanget. Det ger om inte annat bättre självförtroende.

    Men okej då, som man i medelåldern föredrar jag på en vanlig vardagsdejt:
    Uppklädd till after work, dvs lite finare än vanliga vardagskläder men inte värsta party nattklubb stuket. 
    Underkläder i motsvarande stuk, i alla lägen bättre för fint än åt andra hållet.

    Och är dejten en långpromenad dejt eller dejt med mer aktivt tema: jättesnyggt och läckert med en tjej som väljer att bära snygga tighta träningskläder och motsvarande underkläder. Otroligt mycket mer attraktivt i det läget med snygga träningskläder än sunkiga vardagskläder.

    Lycka till!

    / Man i medelåldern 

Svar på tråden Bäst kläder+underkläder för dejt?