• Anonym (L)
    Sat 21 Jan 2023 20:47
    3081 visningar
    43 svar
    43
    3081

    Är man verkligen bi då?

    Om en vän kallar sig bi, men säger att hon bara vill ha sex med män... Är hon verkligen bi då? Hon kan få känslor för kvinnor, tycka de är attraktiva, men känner inget sexuellt.

  • Svar på tråden Är man verkligen bi då?
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Tue 24 Jan 2023 05:56
    #31
    Anonym (Degraderatsamhälle) skrev 2023-01-23 18:38:15 följande:

    Nej. Det är som det nya att vita superkvinnliga och enligt alla normer "rätt" kvinnor har börjat skriva att de är "queer" i sina bios.  Fast att de är supernormala,  gifta med män och har bara haft män, har barn som de inte uppfostrar genusneutralt osv. De vill bara ha klicks och godhetssignalera.  Det är ett sett att verka cool och att minska risken för att bli cancel:ad.  Ett litet alibi i vår sjuka värd, så att säga. 


    Det är inget nytt för henne, hon har sett sig som bi sen högstadiet och är i 30-årsåldern nu. Samlar definitivt inga "klicks".
  • Tue 24 Jan 2023 09:27
    #32
    -1

    Fattar inte det här att man måste ha namn på och varför det är så viktigt vilken sexuell läggning man har. 

    Hade folk inte brytt sig så mycket hade nog enormt många människor varit lyckligare och sluppit känna sig annorlunda eller behövt "komma ut" osv. 

    Spelar det verkligen någon roll vad korrekt benämning av din kompis sexualitet har? Och på vilket sätt spelar det roll isåfall? Vilken skillnad gör det? 

  • Tue 24 Jan 2023 11:49
    #33
    Citronella skrev 2023-01-23 11:23:10 följande:

    För de flesta är sex viktigt när man är i en relation. Skulle du vilja vara i ett förhållande utan sex? 


    Hade hon varit asexuell hade det varit en annan sak men det är hon inte. 


    Man kan vara attraherad av någon utan att vilja vara i en relation. Så ja, klart man kan vara bi utan att nödvändigtvis vilja ha sex med en person av samma kön. 
  • Tue 24 Jan 2023 11:51
    #34
    -1 +1
    Citronella skrev 2023-01-23 12:53:02 följande:
    Då är hon straight. 
    Inte om hon får känslor och känner attraktion till båda könen. 

    Bisexualitet har inte nödvändigtvis med sex att göra utan är att man blir attraherad av båda könen. Det innebär dock inte att man måste vilja ha sex med båda könen. 
  • Anonym
    Tue 24 Jan 2023 12:10
    #35
    Citronella skrev 2023-01-23 14:06:35 följande:
    Jag har mycket svårt att tro att hon vill ha ett förhållande helt utan sex om hon inte är asexuell. En person som bara tänder på män och bara vill ha ett förhållande med män ser jag som straight. Man kan känna en djup connection med sina vänner nästan kärleksliknande det är inget konstigt. 
    Svamlar du om nu då? Jag är både gift, kär och oerhört hetero. Jag vill inte ha sex.
    Är det du som bestämmer det?
  • Tue 24 Jan 2023 15:08
    #36
    +1
    EpicF skrev 2023-01-24 11:49:02 följande:
    Man kan vara attraherad av någon utan att vilja vara i en relation. Så ja, klart man kan vara bi utan att nödvändigtvis vilja ha sex med en person av samma kön. 
    EpicF skrev 2023-01-24 11:51:10 följande:
    Inte om hon får känslor och känner attraktion till båda könen. 

    Bisexualitet har inte nödvändigtvis med sex att göra utan är att man blir attraherad av båda könen. Det innebär dock inte att man måste vilja ha sex med båda könen. 


    Hon känner inte attraktion till båda könen utan bara till killar, hade hon varit attraherad av båda hade hon varit bisexuell det håller jag med dig om. 


    Anonym skrev 2023-01-24 12:10:51 följande:
    Svamlar du om nu då? Jag är både gift, kär och oerhört hetero. Jag vill inte ha sex.
    Är det du som bestämmer det?

    Då är du troligtvis asexuell något som jag tagit upp flera gånger i tråden, det är inte den här tjejen. 

  • Tue 24 Jan 2023 15:11
    #37
    Citronella skrev 2023-01-24 15:08:37 följande:
    EpicF skrev 2023-01-24 11:51:10 följande:
    Inte om hon får känslor och känner attraktion till båda könen. 

    Bisexualitet har inte nödvändigtvis med sex att göra utan är att man blir attraherad av båda könen. Det innebär dock inte att man måste vilja ha sex med båda könen. 


    Hon känner inte attraktion till båda könen utan bara till killar, hade hon varit attraherad av båda hade hon varit bisexuell det håller jag med dig om. 


    Då är du troligtvis asexuell något som jag tagit upp flera gånger i tråden, det är inte den här tjejen. 


    Ts skriver ju att hennes kompis får känslor för kvinnor, dvs samma kön... att få känslor är ofta samma som att känna attraktion. 
  • Tue 24 Jan 2023 15:50
    #38
    -1

    Själv ser jag mig som bi-romantisk bög... Dvs, blir kär i både män och kvinnor... Men kan bara ha sex med män då slidor ger mig obehagskänslor.

  • Anonym
    Tue 24 Jan 2023 21:21
    #39
    -1 +1
    Citronella skrev 2023-01-24 15:08:37 följande:
    EpicF skrev 2023-01-24 11:51:10 följande:
    Inte om hon får känslor och känner attraktion till båda könen. 

    Bisexualitet har inte nödvändigtvis med sex att göra utan är att man blir attraherad av båda könen. Det innebär dock inte att man måste vilja ha sex med båda könen. 


    Då är du troligtvis asexuell något som jag tagit upp flera gånger i tråden, det är inte den här tjejen. 


    Om jag hade skrivit något så dumt flera gånger, så hade jag definitivt inte påtalat och belyst det ännu en gång. Snarare försökt smyga med mina tidigare misstag. Vilket bullshit.

    Jag är (och har i hela mitt liv) betraktat mig som allt annat än asexuell. Det är det absolut sista jag är. Jag har svårt att greppa att du ens kan häva ur dig det, och då ska vi ändå ta i beaktande att du är du.

    Om du inte bestämt något annat om mig, såklart? Jag kanske helt plötsligt är vad du skriver?
    För det var väl du som bestämde, sa vi eller? Eller du bara glömde svara?
  • Anonym (Degra­derats­amhäll­e)
    Thu 26 Jan 2023 18:28
    #40
    +1
    Anonym (L) skrev 2023-01-24 05:56:34 följande:
    Det är inget nytt för henne, hon har sett sig som bi sen högstadiet och är i 30-årsåldern nu. Samlar definitivt inga "klicks".
    Det är samma princip, fast olika publik så att säga. 
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Thu 26 Jan 2023 18:52
    #41
    Anonym (Degraderatsamhälle) skrev 2023-01-26 18:28:50 följande:
    Det är samma princip, fast olika publik så att säga. 
    Hur, när det aldrig varit något hon pratat öppet om?
  • Anonym (Degra­derats­amhäll­e)
    Thu 26 Jan 2023 18:58
    #42
    -1 +1
    Anonym (L) skrev 2023-01-26 18:52:55 följande:
    Hur, när det aldrig varit något hon pratat öppet om?
    Det är lite som med humble bragging.  Ingen som pysslar med det skulle erkänna att de egentligen bara skryter. 
  • Anonym (L) Trådstartaren
    Thu 26 Jan 2023 19:01
    #43
    -1 +1
    Anonym (Degraderatsamhälle) skrev 2023-01-26 18:58:40 följande:
    Det är lite som med humble bragging.  Ingen som pysslar med det skulle erkänna att de egentligen bara skryter. 
    Men lägg ner.
Svar på tråden Är man verkligen bi då?