• Anonym (Blähnonym)

    möjligt för en kvinna att ha platonisk vänskap med en snygg man?

    Baserat på en annan tråd på liknande tema. Är det möjligt för en kvinna att ha en helt platonisk vänskap med en riktigt snygg man som är en väldigt extrovert och populär kvinnokarl som legat med över 100 kvinnor? Någon som dessutom, utan att tveka, gärna skulle ha sex med henne och försöker få till detta med jämna mellanrum? 

    Kan hon hålla det platoniskt eller är det bara en tidsfråga innan hon ligger med honom? Är en make eller pojkvän sjukligt svartsjuk och kontrollerande om han invänder mot deras vänskap?

    (Obs ingen personlig erfarenhet av detta, det är en allmän fråga, dessutom är jag kvinna sedan sist jag kollade)

  • Svar på tråden möjligt för en kvinna att ha platonisk vänskap med en snygg man?
  • Anonym (Kvinna ...)

    Ja det skulle inte vara minsta problem från min sida om det inte var för att män ALLTID vill ha sex med sina kvinnliga vänner. Därav har jag inga nära manliga vänner, det går inte, utan bara manliga bekanta.

  • Anonym (Casanovita)

    Jag hade en sån kompis. Det slutade med att han var svartsjuk på att jag var i en fast relation och försökte förstöra den. Jag skulle inte vilja vara vän med en kvinnokarl av den kalibern igen. Vet inte vad det var för fel, han antydde sexuella övergrepp i barndomen men det var nog bara lögner. I alla fall så är slampor och kvinnokarlar i mina ögon inte kompismaterial. Tyvärr. 

  • Anonym (M35)

    Vilken relation man har till någon annan är ju något man skapar tillsammans. om en vill en sak (ligga) och den andra inte vill så behöver första acceptera det. 


    jag har flera (snygga) tjejkompisar, vissa har jag legat med andra inte, men nu är det bra vänner utan sexuell attraktion. Skulle vissa av dem bjuda in till fyrkant i sitt förhållande skulle jag nog överväga, men jag har inte ens kommit med frågan hur mycket vi än pratat tillsammans. 


    jag säger gärna till dem att de är snygga, framför deras karlar, men det säger jag till dom också. Det är en ärlig vänskaplig komplimang, inte en stöt. 


    så för att svara på din fråga - ja det tror jag, om han accepterar att du inte är sexuellt attraherad. 

  • Anonym (Love)

    Ja, för min del skulle det inte vara något problem. Vill inte ligga med mina vänner, oavsett hur bra dom ser ut.

  • Kotten23
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2023-01-22 22:50:23 följande:

    Ja det skulle inte vara minsta problem från min sida om det inte var för att män ALLTID vill ha sex med sina kvinnliga vänner. Därav har jag inga nära manliga vänner, det går inte, utan bara manliga bekanta.


    Då kanske du skulle umgås med riktiga män. Jag har tjej kompisar och kvinnliga arbetskamrater jag skulle inte ens ha sex med dom om hela jordens överlevnad hängde på det.

    nu tänker jag med hjärnan och inte med snoppen. Skulle aldrig bli en neandertalare å jaga tjejer för sex. Sex i ett förhållande är ett extra pluss i kanten, men man kan inte förvänta sig att få slicka å knulla mus 5 gånger om dagen. 
Svar på tråden möjligt för en kvinna att ha platonisk vänskap med en snygg man?