• Anonym (TS)

    Du som slutat ha sex med din partner

    Och har en partner som fortfarande vill :

    Är du okej med att din partner får sexuellt utlopp någon annanstans, var går din gräns isf? 

    Porr, cybersex, telefonsex med andra, onlyfans, engångsligg, kks?

    Har ni pratat och kommit överäns?

    Om du inte är okej med att din partner får sex någon annan stans, hur motiverar du detta?

  • Svar på tråden Du som slutat ha sex med din partner
  • Anonym (Sex är passé)

    Ingen av oss vill ha sex längre, bara naturen som tagit ut sin rätt efter många år tillsammans. Kroppar förändras, åldras och det blir tjatigt att ha sex än en gång för 3598:e gången med samma person. Finns ingen längtan kvar efter den typen av närhet. Finns så mycket annat som vi vill ägna vår tid åt. Fysiskt beröring och ömhetsbetygelser kan man ju ha och ge utan sexuell agenda. På äldre dar blir hjärnan och det intellektuella så mycket viktigare och än mer intressant än när man var ung. Så mycket man kan ägna sig åt och förkovra sig i.

    Hade min fru velat ut och härja och ha könskontakt med någon hade jag inte velat veta av det, men heller inte velat vara delaktig i en sån uppläggning.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Sex är passé) skrev 2023-01-23 20:45:49 följande:

    Ingen av oss vill ha sex längre, bara naturen som tagit ut sin rätt efter många år tillsammans. Kroppar förändras, åldras och det blir tjatigt att ha sex än en gång för 3598:e gången med samma person. Finns ingen längtan kvar efter den typen av närhet. Finns så mycket annat som vi vill ägna vår tid åt. Fysiskt beröring och ömhetsbetygelser kan man ju ha och ge utan sexuell agenda. På äldre dar blir hjärnan och det intellektuella så mycket viktigare och än mer intressant än när man var ung. Så mycket man kan ägna sig åt och förkovra sig i.

    Hade min fru velat ut och härja och ha könskontakt med någon hade jag inte velat veta av det, men heller inte velat vara delaktig i en sån uppläggning.


    Hur gammal är du? Är du säker på att ni är synkade i detta?
  • Anonym (Sex är passé)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-01-23 21:08:25 följande:
    Hur gammal är du? Är du säker på att ni är synkade i detta?
    Jodå vi är synkade. Är runt 70 och har båda haft sex vad vi ska både så det blir över och härliga står.
  • Anonym (Av men sugen)

    "Vi" är i klimakteriet - har inte aldrig någonsin försökt när jag inte känt att hon varit på banan. Detta har ju också lett till att det inte blivit något alls och det har jag funnit mig i totalt.
    Blev i lördags avsugen - klart förvånande efter månader av torka.
    Hon ville inte men hade inget emot fullservice på annat sätt.
    Vill ju att det ska vara "ge och ta"

  • Anonym (Man)

    Jag lever i ett förhållande utan sex sedan snart tio år vilket funkar rätt bra trots allt.jag skulle vara ok med att hon hade sex med någon annan om det var bara för sexet och hon var ok med att jag gjorde detsamma. Tyvärr är hon ganska svartsjuk så det skulle jag inte ens vara pga föreslå. jag Tror hon skulle förstå på ett sätt men ha Svårt att hantera det. 

  • Anonym (Villrådig)

    Vi har inte haft sex på över tre år nu. Min fru verkar helt okej med det, det är jag som brukade ta initiativ, men ofta fick jag nej. Det blev oftare och oftare nej. Tills jag slutade fråga för 3 år sen.

    Ibland kan jag få massera henne, och det gör jag gärna. Men jag känner ibland att jag saknar något. I massmedia och på nätet skrivs det om vilket fantastiskt sexliv alla har, med alla möjliga ställningar, partnerbyten och så vidare.

    Missar jag något? Samtidigt, jag älskar min fru och vårt liv tillsammans. Jag onanerar ibland men försöker sluta. En gång kom min fru på mig när jag onanerade på toaletten då jag glömt låsa.

    Hon bara smällde igen dörren utan att säga något.

  • Anonym (Snigel)

    Ser ofta i trådar nu hur folk i förhållanden har dåligt sex, eller inget sex alls. Kanske inte bara är negativt att vara singel trots allt.

  • Anonym (cy1)
    Anonym (Villrådig) skrev 2023-01-30 12:59:19 följande:

    Vi har inte haft sex på över tre år nu. Min fru verkar helt okej med det, det är jag som brukade ta initiativ, men ofta fick jag nej. Det blev oftare och oftare nej. Tills jag slutade fråga för 3 år sen.

    Ibland kan jag få massera henne, och det gör jag gärna. Men jag känner ibland att jag saknar något. I massmedia och på nätet skrivs det om vilket fantastiskt sexliv alla har, med alla möjliga ställningar, partnerbyten och så vidare.

    Missar jag något? Samtidigt, jag älskar min fru och vårt liv tillsammans. Jag onanerar ibland men försöker sluta. En gång kom min fru på mig när jag onanerade på toaletten då jag glömt låsa.

    Hon bara smällde igen dörren utan att säga något.


    Du har inget att ångra och att be om ursäkt för - du är man, det är vem du är.
    Dock, det är konstigt att hon vill inte ha det för länge: 3 år är..., jag skulle inte kunna tåla mig så långt
  • Anonym (Villrådig)
    Anonym (cy1) skrev 2023-01-31 15:47:04 följande:
    Du har inget att ångra och att be om ursäkt för - du är man, det är vem du är.
    Dock, det är konstigt att hon vill inte ha det för länge: 3 år är..., jag skulle inte kunna tåla mig så långt
    Nej, jag har väldigt svårt att tåla mig också. Vet inte vad jag ska göra.
  • Anonym (cy1)
    Anonym (Villrådig) skrev 2023-01-31 16:04:40 följande:
    Nej, jag har väldigt svårt att tåla mig också. Vet inte vad jag ska göra.
    vDu har inget att göra utan att prata med henne. Det måste vara en orsak. 3 år är inte tillfälligtvis. Du sa att ni älskar varandra så hon ska hellre lyssna på dig. Du har inget utan att ställa att det här är ett problem, inte ett nyck.
Svar på tråden Du som slutat ha sex med din partner