• Anonym (M37)

    Blivit introvert efter restriktionerna vi hade mer pandemin?

    Känner att jag blivit mer och mer introvert efter restriktionerna vi hade med pandemin. Har svårt att återgå som innan, finner mig mer i mig själv. Rätt skönt faktiskt, men min sambo märker att jag inte är samma person som innan.

    Jag det jag behöver göra, på jobb, hemma osv. Inte så mycket kallprat osv mer.
    Umgås mindre sällan med vänner, det bara blev som det blev efter restriktionerna. På gott och ont.

    Vill inte säga att jag var väldigt extrovert förut, men mitt i mellan något.

    Är det fler som känner eller att det blivit så för?

  • Svar på tråden Blivit introvert efter restriktionerna vi hade mer pandemin?
  • Anonym (klo)

    Jag tycker att fler har blivit som du medan jag då blivit mer tvärtom. Jag vill göra de sakerna jag inte gjort under pandemin medan mina vänner mest vill vara ensamma eller att vi träffas inlåsta i en lägenhet/hus, precis som under pandemin vill de ha det känns det som.

  • Anonym (Wilma)

    Jag känner igen mig till 100%. Viljan att dra igång sociala grejer jag gjorde innan pandemin finns knappt alls. Vet inte om det är bra eller dåligt ännu.

  • LFF

    Troligen var du mer introvert redan innan pandemin men eftersom det inte är socialt accepterat att vara introvert så har du varit en del av det sociala spelet helt enkelt. "Följt massan" (menar det inte som något negativt). Sen kom pandemin och din introverta sida fick komma fram mer och nu är det svårt att gå tillbaks till den gamla versionen. 

    Jag har alltid varit mer eller mindre introvert. Få på mina arbetsplatser genom åren har trott det då jag arbetat i sociala funktioner (receptionist bland annat) och alltid varit glad och social. Mina introverta bitar har kommit fram på lunchraster (suttit med hörlurar och film/bok när jag ätit lunch) samt att jag inte direkt haft någon lust eller ork att umgås efter jobb och helger. För mig och många andra som mig var pandemin en lyckträff. Helt plötsligt var det ok att inte behöva träffa folk konstant och på jobbet var det öde. De bästa två åren jag haft på mycket länge med andra ord. Även flera av mina extremt sociala kollegor (sådana som uttryckt att de verkligen älskar att ha folk omkring sig) hade det svårt att gå tillbaks till kontoret när restriktionerna släppte. 

  • Anonym (Press)

    Alltid varit introvert så jag tyckte det var skönt med restriktionerna. Mindre press att vara social.

  • Anonym (Intro)

    Jag märkte att jag umgåtts med människor jag tydligen inte alltid mådde så bra av att umgås med. De som var krångliga och ställde in saker redan innan pandemin har fortsatt och jag orkar inte med dem alls på samma sätt. Allt sådant är tydligare för mig nu jämfört med innan pandemin, vilket har varit bra. Men det är inte bara fördelar med att träffa så lite folk. Man blir känslig och hudlös, så när det är dags så tar det alltför mycket kraft. 

  • Tecum

    JA!!! Känner likadant, det är skönt att vara hemma och sånt som var roligt att gå på förr ger inget längre. Bara jobbigt att göra sig i ordning och åka iväg.

  • isterband

    Känner igen. blivit väldigt tråkig och introvert. 2019 var sista året jag ens hade lust att göra något. 

Svar på tråden Blivit introvert efter restriktionerna vi hade mer pandemin?