• Anonym (Hans Göran)

    Min fru har inga fantasier

    Jsg har några gånger öppnat mig och berättat sexuella fantasier i hopp om att även hon ska göra det.
    Jag får till svar att hon inte har några sexuella fantasier.
    Finns verkligen ni kvinnor som inte fantiserar om något?

  • Svar på tråden Min fru har inga fantasier
  • Anonym (JimKinnefeldt)
    Tukt skrev 2023-02-11 15:23:10 följande:
    Du tror inte delvis det beror på att män är mer visuellt orienterade? I alla fall brukar det ju sägas så.
    Alltså att en kan se sin partner framför sig i olika situationer och tända på det.
    Men tänker också att det du skriver om sinnlighet... Kanske är det också därför det kraschar med sexet i många relationer. Kvinnor, rent generellt, söker det där "sinnliga". Men eftersom det kräver rätt bra förutsättningar för att uppstå, så uteblir sexet. Medan män tycker man kan ha ett sexliv trots dammtussar i hörnena, stressigt jobb och ett barn som vägrar somna.
    "jag är trött". Ja, än sen då. Kan man inte ha sex även om man är trött?
  • Tukt
    Anonym (JimKinnefeldt) skrev 2023-02-11 22:49:02 följande:
    "jag är trött". Ja, än sen då. Kan man inte ha sex även om man är trött?
    Resonemanget byggde väl på att kvinnor oftare vill ha "sinnlighet" än män. (inte jag som sade det) Alltså att komma i rätt stämning, få en fin känsla och liknande. Till skillnad på män som mer skulle tända på enklare fysiska attribut. 
    Så det jag menade var att det kanske var enklare för män att vara tända, då det "bara" är ren kåthet och inte så viktigt med stämningen. Och för att få den där sinnliga stämningen så är det nog bra att inte vara för stressad eller för trött.
  • New  Dawn
    Anonym (hemliga rum) skrev 2023-02-11 14:06:01 följande:
    När jag läser tråden och ser hur olika du och New Dawn t ex ser på detta med fantasier tänker jag att det finns fler perspektiv på fantasier.

    För mig kan en fantasi vara en avlägsen sådan, som en dröm om att uppleva en viss sak, kanske uppnå en viss känsla vid sex, vara med vissa typer av människor, utseenden ex. Det kan också vara en fantasi som handlar om mig själv, att jag har en personlighet som jag velat agera ut vid sex. Det kan också vara svävande tankar och intryck som kommer medan jag har sex. B ilder och tankar som tränger sig in när jag njuter som mest, eller har svårt att njuta i vissa fall.
    Plötsligt kommer det en bild av någon jag attraherats av på stan, någon jag kanske tidigare varit med eller nån riktigt sexig jag sett på film eller tv. Dessa kan kan utlösa en stark njutning eller orgasm utan att det har med min faktiska partner att göra, trots att det är denne jag ligger med.

    Det kan andra gånger vara detaljerade bilder av partnerns ansiktsuttryck, rörelser, kroppsdelar som spelas upp när jag sluter mina ögon, saker jag verkligen tänder på hos denne eller något nästan förbjudet på gränsen till perverst som intensifierar kåtheten i kroppen.

    Fantasier är nog ofta just så här för mig snarare än saker jag går och planerar större projekt som ska involvera en massa yttre attribut eller tekniska utsvävningar även om det förekommer. Men det är vanligare att jag tänker att jag vill förföra någon på en viss plats, i en viss miljö, på ett visst sätt som jag kanske aldrig gjort tidigare eller skapa en viss stämning för att sex ska bli kittlande.

    Jag har alltid tagit för givet att människor jag har sex med har privata fantasier precis som jag när de sluter sina ögon. Att inte alla handlar om mig även om det ju klart är något som hade varit trevligt, men så funkar inte folks hjärnor. Vi är visuella varelser och får ständigt nya intryck som påverkar inom oss tränger sig på både med och utan vår egen vilja.

    Kanske det är detta du menar med att man inte kan styra andras fantasier?

    Att alla har några även om de inte vill erkänna dem alltid något New Dawn kanske inte vill befatta sig med eller inse eftersom hon inte funkar så själv.

    Det finns ju klart en sårande aspekt med att partners ligger och fantiserar om andra medan man har sex., men man ska nog inte blunda för att sådant förekommer, säkert oftare än man hoppas.
    Ja, jag förstår vad du menar och jag tycker inte alls att det är konstigt. Jag tror inte att fantasier måste vara så "konkreta" När jag levde utan sex fantiserade jag. Nu "behöver" jag inte det, eftersom jag i stället agerar på min lust och jag agerar också för att skaffa utrymme då lust kan växa. (även om jag egentligen inte är sugen på sex. Jag öppnar upp för möjligheter, och blir det inte sex blir det annan värdefull närhet och njutning) 

    Jag uppskattar verkligen att du tar emot tanken att jag fungerar annorlunda än tex dig.
    Dock ser jag det inte som att det "inte är något jag vill befatta mig med"
    När vi bodde i från varandra och det kunde gå ganska lång tid mellan vi sågs fantiserade jag. Nu agerar jag i stället. 

    Jag hade en period när fick för mig att en sexuellt öppen och spännande kvinna tänkte på sex, så jag försökte verkligen vara så och testade tänka på allt möjligt, men jag lurade mig själv. 

    Nu tillåter jag mig vara precis som jag är och min sexualitet blommar som bäst när jag uttrycker den på mitt sätt.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2023-02-11 14:38:13 följande:
    Det var lite det som jag initialt tyckte var intressant med tråden. För mig är det faktum att man inte har fantasier, i princip att säga att man inte har några tankar alls. Det kanske kan finnas, men ganska ovanligt och kanske främst hos asexuella.
    Men sedan verkar det, i alla fall tidigare i tråden, som att folk ser på fantasier på olika sätt. Någon tänker att det är sådan en gör vid onani, någon annan för att förstärka känslan vid sex, en tredje ett sätt att kanske mer eller mindre planera utlevnad. 
    Men varför anser du att det har med lathet att göra?
    Varför är man mindre lat om man ligger och fantiserar?
    Om man tex fantiserar under sex, vid onani, varför är man mindre lat?
    Det finns en del här som menar att män fantiserar mer än kvinnor. Är de för att män är mindre lata?
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (JimKinnefeldt) skrev 2023-02-11 22:49:02 följande:
    "jag är trött". Ja, än sen då. Kan man inte ha sex även om man är trött?
    Nej inte om man är för trött. Om du hade en kvinna som ville ha sex oftare än dig hade du kanske förstått. 
    Alla män jag varit med har varit för trötta för sex ibland. 
    Mitt ex var väldigt kvällstrött och hade ofta svårt att få igång kroppen då. På morgonen var han däremot pigg och kåt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2023-02-11 23:06:46 följande:
    Resonemanget byggde väl på att kvinnor oftare vill ha "sinnlighet" än män. (inte jag som sade det) Alltså att komma i rätt stämning, få en fin känsla och liknande. Till skillnad på män som mer skulle tända på enklare fysiska attribut. 
    Så det jag menade var att det kanske var enklare för män att vara tända, då det "bara" är ren kåthet och inte så viktigt med stämningen. Och för att få den där sinnliga stämningen så är det nog bra att inte vara för stressad eller för trött.
    Jag tror det ofta beror på att män generellt vill lite oftare. Så kvinnan hinner inte ladda, eller längta. Kvinnor kanske dessutom behöver lite längre startsträcka, och särskilt om de har sex lite "för ofta" 

    Om man har den sexuella laddningen i kroppen behöver man kortare startsträcka. Det gäller nog båda könen. 

    Utöver det tror jag sex ofta sker på ett sätt som är lite svårare för kvinnor. Män får mer lika stimulans som vid onani, medan kvinnor ofta måste anpassa sin kropp till mannens kåthet och till samlaget. (Ja nu måste det ju inte vara så, men för många fastnar i det tänket, det beteendet, tror jag) 

    För mig är sex numera sjukt mycket skönare än onani, och det är enklare.
    Kanske för att den fysiska känslan är väldigt central, och det är också så jag agerar mot min man. Jag vill verkligen att han ska njuta och vara helt avslappnad och inne i sin njutning. I början när vi träffades använde han potensmedel. Nu behövs inte det längre. Han slappnar av helt och lägger sin njutning i mina händer, i mun mun. Han tycker tom att det inte blir lika skönt om han använder potensmedel. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Vall)
    New Dawn skrev 2023-02-12 13:04:42 följande:
    Jag tror det ofta beror på att män generellt vill lite oftare. 
    I förhållanden är det ofta kvinnan som vill oftare.
  • New  Dawn
    Postman skrev 2023-02-10 20:43:27 följande:

    Jag accepterar visst och jag tror verkligen inte att jag vet bättre. Du gör verkligen vantolkningar och hittar på av det jag skriver ND. Med all respekt men du verkar ha svårt att läsa in. Du har fått så många förklaringar nu och jag kan inte ge dig mer. Du får helt enkelt försöka läsa om och förhoppningsvis så kanske du förstår till slut hur jag menar.
    Nej du har inte svarat alls på vad frågan 
    "Har du några fantasier" betyder. 

    Vad förväntar du att frågan nedan ska innehålla? 

    Vad tror du att din fru tror att du menar? 

    Tror du att hon fattar att den frågan lika gärna kan handla om exakt det sex ofta ni har? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (hemliga rum) skrev 2023-02-11 15:01:41 följande:
    Ja faktiskt..som att man vore ett blankt papper. Men ibland när jag läser här tänker jag att vissa ( får faktiskt säga män till stor del), saknar förmåga till inlevelse och inte ger tecken på att vara i kontakt med sin sinnlighet, kanske också i relationer med kvinnor. Då slår de på stort med avancerade, utsvävande fantasier. trekanter, swingersklubbar eller ägnar tankar åt ganska extrema fetischer som avskärmar dem ytterligare från det intima, fysiska och sinnliga. Man ser det också i relationer som gått på tomgång ett tag, dar slentrian tagit över, att sexlivet blir mer och mer extremt, därför att den egentliga och initiala attraktionen och kåtheten försvunnit.

    Visst kan man vilja experimentera och utforska nya terränger med sin partner men inte sällan är det ett uttryck för förlorade känslor och sinnlighet när det blir ett behov snarare än en krydda.
    Jag tror definitivt du har en poäng. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2023-02-11 14:38:13 följande:
    Det var lite det som jag initialt tyckte var intressant med tråden. För mig är det faktum att man inte har fantasier, i princip att säga att man inte har några tankar alls. Det kanske kan finnas, men ganska ovanligt och kanske främst hos asexuella.
    Men sedan verkar det, i alla fall tidigare i tråden, som att folk ser på fantasier på olika sätt. Någon tänker att det är sådan en gör vid onani, någon annan för att förstärka känslan vid sex, en tredje ett sätt att kanske mer eller mindre planera utlevnad. 
    Om du nu anser att alla har fantasier, förutom möjligen asexuella. Hur kan du då använda ordet lata om man inte har fantasier?
    Är asexuella lata? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    New Dawn skrev 2023-02-12 13:20:24 följande:
    Nej du har inte svarat alls på vad frågan 
    "Har du några fantasier" betyder. 

    Vad förväntar du att frågan nedan ska innehålla? 

    Vad tror du att din fru tror att du menar? 

    Tror du att hon fattar att den frågan lika gärna kan handla om exakt det sex ofta ni har? 
    *vad förväntar du dig att frågan ovan ska innehålla för svar*
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2023-02-11 15:23:10 följande:
    Du tror inte delvis det beror på att män är mer visuellt orienterade? I alla fall brukar det ju sägas så.
    Alltså att en kan se sin partner framför sig i olika situationer och tända på det.
    Men tänker också att det du skriver om sinnlighet... Kanske är det också därför det kraschar med sexet i många relationer. Kvinnor, rent generellt, söker det där "sinnliga". Men eftersom det kräver rätt bra förutsättningar för att uppstå, så uteblir sexet. Medan män tycker man kan ha ett sexliv trots dammtussar i hörnena, stressigt jobb och ett barn som vägrar somna.
    Vänta nu... Var det inte du som skrev om att fantasier leder till lekfullhet och kreativitet? 

    För vem är det kreativt och lekfullt att mannen tänder på det visuella?
    Tror du det känns lekfullt och kreativt att mannen tänder på kvinnans kropp, när hon är trött och stressad över att barnet tex inte somnar? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Postman
    New Dawn skrev 2023-02-12 13:20:24 följande:
    Nej du har inte svarat alls på vad frågan  "Har du några fantasier" betyder.  Vad förväntar du att frågan nedan ska innehålla?  Vad tror du att din fru tror att du menar?  Tror du att hon fattar att den frågan lika gärna kan handla om exakt det sex ofta ni har? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.

    Jo du har fått svar. Läs om, läs rätt.
  • New  Dawn
    Postman skrev 2023-02-12 15:48:39 följande:

    Jo du har fått svar. Läs om, läs rätt.
    Visa i så fall var i tråden där du berättar hur du tror att din fru uppfattar din fråga om fantasier? 

    Du klassar ju mina korta tankar om att jag vill ha de vanliga sex vi haft i många år som "fantasier". Tror du hon fattar att fantasierna lika väl kan handla om det sex du och hon oftast har? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Postman
    New Dawn skrev 2023-02-16 19:16:20 följande:
    Visa i så fall var i tråden där du berättar hur du tror att din fru uppfattar din fråga om fantasier?  Du klassar ju mina korta tankar om att jag vill ha de vanliga sex vi haft i många år som "fantasier". Tror du hon fattar att fantasierna lika väl kan handla om det sex du och hon oftast har? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.

    Du har fått de svar som du har begärt i tidigare inlägg. Du får nöja dig med det.
  • New  Dawn
    Postman skrev 2023-02-16 21:24:53 följande:

    Du har fått de svar som du har begärt i tidigare inlägg. Du får nöja dig med det.
    Varför är du negativ /omöjlig till att svara på den väsentligaste frågan...? 
    Nämligen hur din fru uppfattar din fråga, vad den förväntas innehålla?
    Du beskriver det som något väldigt viktigt och sorgligt att din fru inte har fantasier. 
    Konstigt nog har du en väldigt öppen syn på vad fantasier kan vara, och när jag ger exempel på högst alldagliga tankar om att jag vill ha det sex vi har (oralt, smek och samlag) tycker du att det är fullkomligt självklart att jag har, fantasier och att mitt/vårat sex grundar sig på mina fantasier. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn

    Jag tycker det är anmärkningsvärt att det finns några män här i tråden som har en väldigt komplicerad syn på fantasier och som de verkar extremt hämmade, och begränsade att uttrycka. 

    I början pratas det om att män fantiserar mer. Bla dyker det upp uttalande om att fantasier gör sex mer lekfullt och kreativt. Andra upplever det som sorgligt och trist att inte ha fantasier. Inledningsvis verkar det som att dessa fantasier handlar om något lite annorlunda, en längtan att prova nya saker, eller att tända på något annat än det man håller på med, eller har framför sig.
    Personer som inte har fantasier kallas lata mm

    Sedan händer något märkligt i tråden...
    (förställ er att tråden snurrar några varv)

    När jag berättar att jag inte fantiserar om sex, utan AGERAR, och blir kåt av det jag gör, det jag känner, mm ändras urtalanden.......... 

    PLÖTSLIGT har i princip alla fantasier, och plötsligt kan den vardagligaste och kortaste tanke om det vanligaste sexet kallas fantasi? 

    Jag tror verkligen de flesta som får frågan
    "Har du några fantasier" tror att det måste handa om något nytt (eller möjligen någon man inte gjort på länge), men det verkar väldigt svårt våga stå för, eller förklara.... Mycket märkligt.... 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Postman
    New Dawn skrev 2023-02-16 21:52:08 följande:
    Varför är du negativ /omöjlig till att svara på den väsentligaste frågan...?  Nämligen hur din fru uppfattar din fråga, vad den förväntas innehålla? Du beskriver det som något väldigt viktigt och sorgligt att din fru inte har fantasier.  Konstigt nog har du en väldigt öppen syn på vad fantasier kan vara, och när jag ger exempel på högst alldagliga tankar om att jag vill ha det sex vi har (oralt, smek och samlag) tycker du att det är fullkomligt självklart att jag har, fantasier och att mitt/vårat sex grundar sig på mina fantasier. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.

    För att du redan har fått de svar du söker. Dessutom läser du in väldigt mycket om mig som inte är sant så det är svårt och komplicerat att skriva med dig.
  • New  Dawn
    Postman skrev 2023-02-16 22:53:33 följande:

    För att du redan har fått de svar du söker. Dessutom läser du in väldigt mycket om mig som inte är sant så det är svårt och komplicerat att skriva med dig.
    Om jag nu har så svårt att förstå. Varför inte förtydliga? 

    Om jag nu läser in fel, varför inte berätta vad som är fel? 

    Du har inte svarat på hur du tror din fru uppfattar din fråga om fantasier?

    Jag har koll på vad du skrivit. Från börjar skriver du att din fru inte har fantasier och inte tänker på sex. När någon säger att hon kanske inte vågar berätta svarar du att är skeptisk till att det skulle vara så.

    När jag skriver att jag INTE har fantasier hävdar du att jag måste ha det, eftersom du anser att min upphetsning kommer från mina tankar (se ditt eget inlägg 47), men allt eftersom du skriver så uppluckas begreppet fantasi som att det är "någon typ av tanke", och att man kanske inte ens är medveten om den och att alla har det osv. Om vi då återgår till din fråga till frun... Tror du att hon fattar att svaret kan handla om alla diffusa, korta tankar om sex? 

    I går masserade jag min man. Eftersom vi hade musik på började jag massera i takt med musiken. Tror du att jag hade fantiserat om det tidigare? Svar nej, det var ett infall. 
    Om du accepterar det svaret, varför skulle det vara annorlunda med sexuella handlingar? 
    På samma sätt kan kärlek och närhet, eller glädje/busighet, utveckla sig till en sexuell reaktion och/eller handling. Jag tar ofta på min mans kuk. Det gör jag tom utan att vilja ha sex. Ibland växer kåtheten fram, ibland inte. Jag har alltså ingen tanke på vad det ska leda till. Ibland vill jag ha sex, jag känner suget, men det är fortfarande inte en fantasi. Det är klart att jag någonstans bestämmer mig för att ta på kuken, på samma sätt som jag bestämmer mig för alla handlingar under dagen. Jag planerar mat utan att "fantisera" om det. Jag kramar min man utan att fantasiera om det innan. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Postman
    New Dawn skrev 2023-02-17 14:09:41 följande:
    Om jag nu har så svårt att förstå. Varför inte förtydliga?  Om jag nu läser in fel, varför inte berätta vad som är fel?  Du har inte svarat på hur du tror din fru uppfattar din fråga om fantasier? Jag har koll på vad du skrivit. Från börjar skriver du att din fru inte har fantasier och inte tänker på sex. När någon säger att hon kanske inte vågar berätta svarar du att är skeptisk till att det skulle vara så. När jag skriver att jag INTE har fantasier hävdar du att jag måste ha det, eftersom du anser att min upphetsning kommer från mina tankar (se ditt eget inlägg 47), men allt eftersom du skriver så uppluckas begreppet fantasi som att det är "någon typ av tanke", och att man kanske inte ens är medveten om den och att alla har det osv. Om vi då återgår till din fråga till frun... Tror du att hon fattar att svaret kan handla om alla diffusa, korta tankar om sex?  I går masserade jag min man. Eftersom vi hade musik på började jag massera i takt med musiken. Tror du att jag hade fantiserat om det tidigare? Svar nej, det var ett infall.  Om du accepterar det svaret, varför skulle det vara annorlunda med sexuella handlingar?  På samma sätt kan kärlek och närhet, eller glädje/busighet, utveckla sig till en sexuell reaktion och/eller handling. Jag tar ofta på min mans kuk. Det gör jag tom utan att vilja ha sex. Ibland växer kåtheten fram, ibland inte. Jag har alltså ingen tanke på vad det ska leda till. Ibland vill jag ha sex, jag känner suget, men det är fortfarande inte en fantasi. Det är klart att jag någonstans bestämmer mig för att ta på kuken, på samma sätt som jag bestämmer mig för alla handlingar under dagen. Jag planerar mat utan att "fantisera" om det. Jag kramar min man utan att fantasiera om det innan. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.

    För att jag har skrivit om och om igen att du har redan fått svaren. Trots att jag svarar detta så tjatar du om och om och om. Svarar jag på det du har läst fel så tolkar du det än mer tokigt och så skriver du nya spaltmeter om det i all oändlighet. Det är liksom inte meningsfullt att ens försöka bemöta dig mer med dina bakvända tolkningar. Vill du ha svar så får du söka i det som redan har skrivits.
Svar på tråden Min fru har inga fantasier