• Anonym (Björnes snigel)

    Ska vi göra slut?

    Varit ihop med min flickvän i 5 år. Vi gillar varandra på alla plan. Hon är verkligen en fantastisk människa. Men det som inte har funkat är sexlivet. Det är som att vi aldrig riktigt varit i synk rent sexuellt, trots att vi älskar varandra. Så detta har varit ett återkommande problem som nu dragits till sin spets. Vi har gett det två månader för att ge gnistan en sista chans men det känns hopplöst. Jag har inte haft detta problemet i tidigare förhållanden trots att dom inte varit lika bra. Vet verkligen inte vad som är fel på mig. Kan man kanske hitta tillbaka till sig själv efter att ha varit isär ett tag?

  • Svar på tråden Ska vi göra slut?
  • Anonym (B)

    Varför inte prata med någon professionell om detta och få hjälp på något sätt om ni ändå älskar varandra?

  • Anonym (Björnes snigel)

    Vi har pratat med proffs. Både separat och tillsammans. Men är ganska överens om att det känns som att dom bara slänger floskler på oss. Inget som.direkt hjälper.

  • Anonym

    Vem har ett fungerande sexliv?
    Inte jag och min man. Har knappt hört om någon annan som har det heller

  • Anonym (B)
    Anonym skrev 2023-01-28 22:31:16 följande:

    Vem har ett fungerande sexliv?
    Inte jag och min man. Har knappt hört om någon annan som har det heller


    Finns många par som har det, eller vad är ett fungerande sexliv för dig?
  • Anonym (B)

    TS på vilket sätt synkar ni inte? Blir ni intr upphetsade av varandra eller vet ni inte vad ni gillar? Kan du utveckla.

  • Anonym (Björnes snigel)
    Anonym (B) skrev 2023-01-28 22:42:30 följande:

    TS på vilket sätt synkar ni inte? Blir ni intr upphetsade av varandra eller vet ni inte vad ni gillar? Kan du utveckla.


    Ja alltså. Det finns inte dethär naturliga samspelet de gångerna vi har sex. Det är som att det blir taffligt och konstigt. Sedan är våra olika sexlustar helt olika också.  Men vi har haft helt fantastiskt sex också. Men det är mer sällan än ofta.
  • Anonym
    Anonym (B) skrev 2023-01-28 22:40:50 följande:
    Finns många par som har det, eller vad är ett fungerande sexliv för dig?
    Förmodligen så är det inte sant om de säger det
    Eller också var det bara något som varade en kort tid 
  • Anonym (B)
    Anonym (Björnes snigel) skrev 2023-01-28 22:46:55 följande:
    Ja alltså. Det finns inte dethär naturliga samspelet de gångerna vi har sex. Det är som att det blir taffligt och konstigt. Sedan är våra olika sexlustar helt olika också.  Men vi har haft helt fantastiskt sex också. Men det är mer sällan än ofta.
    Vad var det för skillnad/annorlunda på när ni hade fantastiskt sex? Något du kan tänka dig som har påverkat under de gångerna?
    Och hade ni bra sex i en period eller var det under en dag och sen dåligt nästa gång och sen bra sex igen en dag osv osv. 
    Kan det bero på något, går någon av er på medicin t.ex? Är det bra kommunikation mellan er?
  • Anonym (B)

    "Förmodligen så är det inte sant om de säger det
    Eller också var det bara något som varade en kort tid "

    Fast vad är ett fungerande sexliv för dig?
    -
    T.ex för mig innebär inte ett fungerande sexliv att sexet alltid är på topp, utan det kan gå upp och ner i perioder men det behöver inte betyda att det inte fungerar i helhet och är man medveten om det så behöver man inte se det som att ens sexliv är trasigt.

  • Anonym (+++)
    Anonym skrev 2023-01-28 23:18:34 följande:
    Förmodligen så är det inte sant om de säger det
    Eller också var det bara något som varade en kort tid 
    Vad menar du? 
    Jag och min man har jättebra sex, och jag och min examen hade det också. Många år med varje man. 
    Mina relationer som tonåring/ung var kanske inte lika men tydligen lärde jag mig något eftersom det blev bättre sen? 

    Om man har en partner som är lyhörd, där man kan prata om sex utan att det blir konstigt och där båda är intresserade av att det ska vara bra sex tillsammans, att vi skapar detta ihop och båda ska njuta av det - varför skulle det inte kunna vara bra då menar du? 
Svar på tråden Ska vi göra slut?