• Anonym (Ångest)

    Ångest över misstag

    Hej! Tjej på 27 år, fylld av ångest skam och skuld.


    Jag har varit tillsammans med min man i snart 5 år. Jag har ett ex sedan snart 10 år tillbaka som jag tänker på då och då. Jag har inte känslor för honom, men första kärleken är speciell. 

    Hans mamma och jag stod väldigt nära varann då, och vi har fortsatt att ha sporadisk kontakt genom facebook under alla dessa år. 


    Nu är det så att mitt ex har fått barn och lever ett helt annat liv än vi gjorde för 10 år sedan. Häromkvällen skrev jag till honom, ?tjena läget! Ser att du blivit farsa, kul etc etc? 

    Jag hade druckit lite för mycket vin på min lediga kväll och samtalet rullade på väldigt neutralt. Tillslut ber han att få lägga till mig på Snapchat, vilket jag ger ok till. 

    Väl där börjar samtalet gå i en annan riktning, och plötsligt skickar han en bild på sig själv? ansiktet. Jag skickar en tillbaka, när jag står och borstar tänderna och en tumme upp. 


    Det dröjer inte länge förrän jag får en dickpic?, och där fryser allt till. Han ber mig om en bild då han faktiskt skickat en, och jag vet inte varför men jag skickar en på mina bröst. När jag tryck sänd så ångrar jag mig i ögonblicket. Vad håller jag på med?! 


    Samtalet avslutas då han ska sova. Morgonen därpå, nykter, vaknar jag till med den grövsta ångest jag någonsin känt. Jag skriver det åt honom, att jag inte alls hade denna intention när jag skrev och ville höra läget efter alla dessa år... 

    Han säger att jag inte kan berätta. Att jag kommer första allt för både han och mig. Att jag ska tänka att det hade kunnat vara värre = fysiskt. 

    Han som också har sambo; och dessutom barn verkar inte så påverkad. Han säger att alla tar snedsteg, och att detta lilla snedsteget bara har fått en att uppskatta sin sambo ännu mer. Han bedyrar att detta inte kommer hända igen. Jag blockar honom överallt men är nu kvar här med en ENORM ångest och känsla av att jag har svikit min älskade partner. Stort. Jag fattar inte hur jag kunde göra så?


    Jag har knappt ätit på 2 dygn, går bara runt med hjärtklappningar och kallsvettningar. Googlat och funderat. Min sambo är den finaste människan jag någonsin mött. Han om någon förtjänar inte detta.

    Jag har aldrig gjort något sådant här förut.


    Jag tror jag måste berätta, men jag vet inte hur. Och sen är jag så jävla rädd för konsekvenserna, som jag ju tyvärr måste ta och leva med? 

    antar att jag mest ville skriva av mig? 

    någon som har några tankar?

    mvh 

  • Svar på tråden Ångest över misstag
  • Anonym (Hycklande Helena)
    Anonym (IQ) skrev 2023-01-29 13:46:55 följande:

    Att du ens skickade bild på dina bröst efter att hans dickpics är en gåta. De som skickar dickpics är för mig lågbegåvade, så du skulle blockat honom där och då.

    Men det är en skitsak så glöm det och gå vidare med ditt liv.


    Hon förstod inte själv varför. Sanningen är att tjejer tänder på att visa upp sig.
  • elin1989
    Anonym (B) skrev 2023-01-29 13:25:21 följande:
    Varför säger folk jämt liknande som "sluta tyck synd om dig" när någon gjort något som ger den ångest? Så himla utjatat.

    Till TS: hade du själv velat att din partner berättade om han gjorde något sådant?
    Därför att det inte hjälper överhuvudtaget. Och att om man bara MÅSTE berätta för sin partner om en skitsak man gjort och inte tänker göra om så är det inte för att man bryr sig om partnern eller förhållandet. Man tror bara att man själv kommer att skämmas mindre. 

    Inget av problem på familjeliv som går ut på att TS tycker synd om sig själv och ältar sitt beteende kan lösas med att tycka mer synd om sig själv. 

    Om min sambo gjorde en dum grej skulle jag inte vilja veta, jag skulle vilja att han skämdes och såg till att det inte hände igen. Om det var någonting som upprepades igen och igen skulle jag hoppas att han skulle göra slut med mig, alternativt att jag skulle få veta vad han höll på med så att jag kunde avsluta själv. Ursäkter och krälande i stoftet för ett beteende som personen inte har en tanke på att förändra är helt ointressant.
  • Anonym (.)

    Berätta inte. Det kommer bara skada e båda. Men gör inte om det. 

  • Anonym (IQ)
    Anonym (Hycklande Helena) skrev 2023-01-29 13:56:22 följande:
    Hon förstod inte själv varför. Sanningen är att tjejer tänder på att visa upp sig.
    Ja inte alla, men de med lite narcisstiska drag gör det. När man dejtat och kvinnor börjat skicka nakenbilder, så ser jag direkt en rödflagg.

    Då man är i ett förhållande så är sånt okej med sin partner givetvis.
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Hycklande Helena) skrev 2023-01-29 11:06:14 följande:
    Det är vanligt att tjejer vill visa bild på sina bröst. Också vanligt att tjejer säger att killar är ytliga och bara tänker på en sak.
    Extremt mycket vanligare att män skickar dicpics på sin lilla prinskorv som de är så extremt stolta över och verkligen vill visa upp! Problemet är att så gott som INGEN vill se! Precis som i detta fall så var det HAN som till varje pris ville visa upp sig.
  • Anonym (Hycklande Helena)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-01-29 14:35:16 följande:
    Extremt mycket vanligare att män skickar dicpics på sin lilla prinskorv som de är så extremt stolta över och verkligen vill visa upp! Problemet är att så gott som INGEN vill se! Precis som i detta fall så var det HAN som till varje pris ville visa upp sig.
    Ja, hon skickade bild på sina bröst mot sin vilja. Att hon är i ett förhållande är inte heller en stor sak.
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Hycklande Helena) skrev 2023-01-29 14:37:43 följande:
    Ja, hon skickade bild på sina bröst mot sin vilja. Att hon är i ett förhållande är inte heller en stor sak.
    Båda är i ett förhållande! Du skrev att kvinnor gillar att visa upp sig och nu skriver du att hon skickade mot hennes vilja. Hur f*n ska du ha det? Kom ihåg vad du skriver så blir det nog bättre för dig!
  • Anonym (Drakelidraken)
    Anonym (Hycklande Helena) skrev 2023-01-29 13:56:22 följande:
    Hon förstod inte själv varför. Sanningen är att tjejer tänder på att visa upp sig.
    Dock inte för dig! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Ångest)

    Jag berättade igår kväll. Allt. Sanningen. Det gick bra och min sambo är redo att kämpa vidare och komma över detta. Han var tacksam att jag berättade, men givetvis sårad. 


    Jag mår såklart skit för att jag har åsamkat min sambo dessa känslor. Nu hoppas jag att vi kan bygga vidare och till slut glömma detta. Jag är redo att göra allt.


    Ps. Varför är alla så hårda på internet? 
    Det var snällare klimat förut. 

  • Anonym (Kexet)
    Anonym (Läxan) skrev 2023-01-29 06:39:17 följande:
    Du har två val. Antingen berättar du eller så gör du det inte. Båda valen innebär dock att du behöver släppa det här. Du har typ inte gjort nåt alls. Du har grym ångest. Din fd behandlade dej illa. Han borde verkligen inte skickat en dickpick och bett dej skicka nåt tillbaka. Din ångest borde handla om det. Du blev utnyttjad. Ta några psykologsamtal om det här. Du har nästan inte gjort nåt fel alls. Du behöver bli lite bättre på gränsdragning. Du behöver bli lite mindre naiv. Du behöver dricka lite mindre alkohol. Jag är inte du men det här hade jag släppt. Vad hjälper det att ha ångest? Du lärde dej en läxa. Vissa erfarenheter kostar lite mer än andra. Alla har gjort fel. Du inser att du gjort fel. Det räcker Hjärta
    Ursäkta men det är väl inte den fd killens ansvar vad ts gör?
    Han gjorde jättefel som skickade en oönskad dickpick, frågan är väl dock om den mottogs så oönskat eftersom ts svar var att skicka en bröstbild tillbaka.
    Han har dock inget som helst ansvar över vad hon väljer att göra.

    Att låtsas som att ts är ett offer här och utnyttjad blir bara löjligt. Hon får ju stå för sina egna val. Var knappast så att han tvingade henne, hon hade kunnat blocka, stänga av snapchat eller lagt ifrån sig mobilen.

    Tror snarare att det kändes lite spännande och därför denna ångest nu.

    Men det enda offret här, om man ska se det som att det finns ett, är ts man.
  • Anonym (Kexet)
    Anonym (Ångest) skrev 2023-01-29 16:26:44 följande:

    Jag berättade igår kväll. Allt. Sanningen. Det gick bra och min sambo är redo att kämpa vidare och komma över detta. Han var tacksam att jag berättade, men givetvis sårad. 


    Jag mår såklart skit för att jag har åsamkat min sambo dessa känslor. Nu hoppas jag att vi kan bygga vidare och till slut glömma detta. Jag är redo att göra allt.


    Ps. Varför är alla så hårda på internet? 
    Det var snällare klimat förut. 


    Vad bra att du berättade.
    Det var ju inte värsta otroheten du gjorde men ångesten lärde dig något. Ett förhållande bygger på tillit och eftersom du berättade vad som hänt så visar du honom att du är ärlig.
    Du gjorde fel såklart men bra att du tog ansvar över det.
  • Anonym (Hycklande Helena)
    Anonym (Drakelidraken) skrev 2023-01-29 14:46:54 följande:
    Dock inte för dig! {#emotions_dlg.djavulsk}
    ?
Svar på tråden Ångest över misstag