• Anonym (trött på livet)
    Sun 29 Jan 2023 13:47
    630 visningar
    5 svar
    5
    630

    Mår dåligt av relationen - ej partnerskap

    Jag har bara kontakt med 1 person i mitt liv.


    Problemet är att den här kontakten får mig att må dåligt konstant. Den jävlas konstant samtidigt som den leker oförstående och oskyldig så fort jag blir arg.


    Jag behöver bryta denna kontakt för det fungerar inte och det tar mycket energi för oss båda.


    Problemet jag har märkt av nu är att jag ändå inte klarar av att bryta. Det är ju den enda som jag pratar med överhuvudtaget på min fritid. 


    Har inte energi till att lära känna nya och vara social utanför arbetet heller.


    Den ber aldrig om ursäkt om man inte påpekar det och då ber den om ursäkt på det mest möjliga kränkande, förnedrande sätt en person kan göra det på genom att be om ursäkt på ett sätt som man verkligen hör att personen inte alls menar det utan säger bara orden.


    Har brutit kontakten med många eller egentligen alla i mitt liv, men den här kommer jag inte ifrån, p ga mig själv. När jag mår dåligt så är jag i behov utav samtalskontakt. Och den här personen vet ju precis allt så man slipper upprepa saker gång på gång. 


     


    Fast egentligen behöver man göra det ändå när jag tänker efter för att mycket går in genom ena örat och ut genom det andra.


     


    Personen bryr sig egentligen inte särskilt mycket om mig. Medans jag försöker hjälpa personen alltid när den behöver hjälp. 

  • Svar på tråden Mår dåligt av relationen - ej partnerskap
  • Anonym (Felic­ia)
    Sun 29 Jan 2023 13:57
    #1

    Det här är destruktivt för dig, kanske för er båda. Vad mer kan du göra på din fritid? 

  • Anonym (trött på livet) Trådstartaren
    Sun 29 Jan 2023 15:04
    #2
    Anonym (Felicia) skrev 2023-01-29 13:57:59 följande:

    Det här är destruktivt för dig, kanske för er båda. Vad mer kan du göra på din fritid? 


    Jag studerar olika saker jag är intresserad utav. ( Går inte via någon skola). 
    Åker o handlar lite då o då. 
    Funderar på ideer. 

    Finns inte folk i närheten förutom grannen man kanske pratar med 10 min 2 ggr i månaden. 

    O utöver det sover jag mest. 
  • Sun 29 Jan 2023 15:43
    #3

    Om du inte klarar av att bryta kontakten just nu, så ska du kanske försöka trappa ner på den, för att kunna bryta på sikt.

  • Anonym (trött på livet) Trådstartaren
    Sun 29 Jan 2023 19:16
    #4

    Ja. Det är en bra ide. 

    Har faktiskt sagt att vi endast kan höras på lördagar hädan efter. Sa det förra helgen. Men sedan mådde jag dåligt i tis, ons o torsdag o behövde få prata med någon. Personen visste även att jag var sjuk, mer sjuk än vanlig tillfällig sjukt. 

    Hade det varit tvärtom så hade jag brutit det o åtminstone ringt o frågat hur det går med sjukheten. Men personen är iskall. Samtidigt som den kan spela teater och gråta, skicka brev och säger att den saknar ha kontakt med mig när jag väl bestämt mig för det. 

    Den bryr sig alltså aldrig så länge jag är i behov utav det men trakasserar när jag har lyckats slå mig fri tidigare. 

    Som den har ringt och gråtit då. Eller skrivit halva böcker i form av utav brev. Om jag har blockat den. 

      

  • Anonym (Felic­ia)
    Sun 29 Jan 2023 19:24
    #5

    De som skriver brev på det sättet har jag också erfarenhet av. Försök bryta fast du blir mer ensam. Du kommer må mycket bättre. 

Svar på tråden Mår dåligt av relationen - ej partnerskap