• Anonym (Jacob)

    Trendbrott kvinnlig otrohet?

    Har en kompis som är singel som ständigt får upptagna kvinnor som vill ses för sex. Ibland ligger de i skilsmässa heter det. Han träffar oftast dem på jobbet eller ute på krogen. Han är inte ute på nån suspekt nätsida som skall förtydligas. Men han liksom jag har noterat att detta har blivit allt vanligare? Är det mer socialt accepterat med kvinnlig otrohet numera? Han får betydligt mer förslag från upptagna kvinnor än singlar berättar han.

    Jag är solo själv numera, men hänger inte så mycket på krogen som min vän. Så inte märkt av det på samma sätt. Har egen mindre enmansfirma så har inga arbetskollegor. Både jag och min kompis är strax under 50 och kvinnorna han ligger med är runt 40. Många av dem småbarnsföräldrar med hus, man och bra jobb. 

  • Svar på tråden Trendbrott kvinnlig otrohet?
  • Anonym (Karin)

    Det är ett trendbrott. Fler kvinnor är otrogna, fler kvinnor tycker att det inte är så farligt. 

  • Anonym (Ovanlig invit)

    Jag vågar mig på att lova att den stora majoriteten män får den typen av inviter 0 till 5 ggr under en hel livstid. Något som visst kan det hända, men är väldigt ovanligt.

    Den lilla andelen män som får den typen av inviter ofta kommer få en väldigt skev uppfattning om hur kvinnor är, och är inte rätt personer att avgöra om det är vanligt eller ej. 

  • Anonym (Ngh)

    Förr eller senare kommer han få så kallad förslag från fel kvinna och då kommer han få det illusterat av maken hur acceptabelt det har blivit i 2020-talet

  • Anonym (Jacob)
    Anonym (Ovanlig invit) skrev 2023-01-29 18:24:33 följande:

    Jag vågar mig på att lova att den stora majoriteten män får den typen av inviter 0 till 5 ggr under en hel livstid. Något som visst kan det hända, men är väldigt ovanligt.

    Den lilla andelen män som får den typen av inviter ofta kommer få en väldigt skev uppfattning om hur kvinnor är, och är inte rätt personer att avgöra om det är vanligt eller ej. 


    Nej, det är inte ovanligt. Det jag tog upp i mitt inlägg var ett exempel på en av mina vänner. Det är en helt annan synsätt på trohet från både män och kvinnor nu numera är min uppfattning. Man lever med någon som uppfyller normen kring jämställdhet och som är en partner i ?Familjen AB? Däremot är det inte en sådan person man attraheras av är min teori.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Jacob) skrev 2023-01-29 20:17:54 följande:
    Nej, det är inte ovanligt. Det jag tog upp i mitt inlägg var ett exempel på en av mina vänner. Det är en helt annan synsätt på trohet från både män och kvinnor nu numera är min uppfattning. Man lever med någon som uppfyller normen kring jämställdhet och som är en partner i ?Familjen AB? Däremot är det inte en sådan person man attraheras av är min teori.
    Jag tror din teori stämmer, men däremot är jag osäker på om själva beteendet är nytt. Det nya är snarare att kunna avhandla ämnet med sina väninnor som vilket vardagligt ämne som helst. 

    Fler förstår eftersom fler gör verklighet av samma sak och låter det inte stanna vid fantasier. 
Svar på tråden Trendbrott kvinnlig otrohet?