• Anonym (Särbo)

    Skäms min särbo över mig?

    Jag och min särbo har träffats i snart 1 år. Vi har båda två barn, jag lite äldre barn och han har yngre barn. Vi ses flera dagar varje vecka och umgås mycket. 

    Vi träffade varandras barn efter ungefär 4-5 månader. Han har träffat min familj flera gånger trots att de bor 50 mil bort. Han har både vart med mig till min gamla hemstad och träffat mina föräldrar, systrar och syskonbarn samt att han har träffat dem när de har hälsat på mig i min nuvarande stad. Han har även träffat mina vänner och är med i alla delar i mitt liv. 

    Jag har träffat en av hans bröder en kort stund i somras, han har många syskon och just denna bror är inte den som han står närmast. 
    Den bror som han står närmast har jag aldrig träffat däremot har jag träffat broderns fru och dotter en kväll på en restaurang när vi var på besök i samma stad. Jag har aldrig tröffays hans föräldrar. Jag hade heller aldrig träffat hans barns mamma fram tills för någon vecka sedan på vi tåkade springa på hfnbe på affären. Han presenterade oss inte utan gick direkt och pratade med son son som var med sin mamma och handlade.
    Han har aldrig taggat mig i något på Facebook eller lagt upp bilder på oss eller sådär. Jag är absolut ingen person som behöver skrika ut min kärlek på sociala medier men någon någon gång tycket jag att man kan göra. Han kan lägga upp bilder på sådant som vi gör men där jag inte syns i bild och han taggar inte heller mig. Jag taggade honom i ett inlägg när vi var på julmarknad i december. Han tog då bort taggen och jag frågade honom senare om det. Han sa då att han inte ville att hans arbetskollegor skulle se att han gick på julmarknad när han sjukanmält sig från jobbet (han hade huvudvärk och sådär) 
    Nu igår la lag upp ett inlägg på Facebook och taggade honom. Han godkände det inte och först flera timmar senare när han nig märkte att något skavde så godkände han det. Men jag tror att han satt någon sekretess på det då ingen av hans vänner gillat eller kommenterat. 
    Jag berättade hur jag kände att jag blir ledsen när han inte vill synas tillsammans med mig och jag blir också orolig om han har någon annan. Då la han upp en händelse (En bild på mig, han och hans barn från dagen).
    Men det är något som skaver, är det jag som är svartsjuk och krävande eller är detta ett konstigt beteende? 

    Han säger att det inte funnits tillfällen och att det är svårt att få ihop allting. Han jobbar heltid oregelbundet och har barnen lite mindre än halvtid. Vi är båda två i 35- årsåldern.

  • Svar på tråden Skäms min särbo över mig?
  • EpicF

    Eller så är det helt enkelt så art han är obekväm med att taggas i inlägg på Facebook och obekväm med art su ska träffa hans ex. Inget ovanligt med det. 

  • Anonym (Särbo)

    Jag vet inte hur hans ex är då jag bara sett henne som snabbast på mataffären. Men vi är ganska lika till utseendet. Hon jobbar som ssk och jag på en statlig myndighet som controller. Men jag tror egentligen inte att det är av så stor betydelse.

    Han är i vart fall sur och ledsen då han upplever det så att jag inte litar på honom.

  • Anonym (A)
    EpicF skrev 2023-01-29 19:47:29 följande:
    Eller så är det helt enkelt så art han är obekväm med att taggas i inlägg på Facebook och obekväm med art su ska träffa hans ex. Inget ovanligt med det. 
    +1
  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2023-01-29 19:47:29 följande:

    Eller så är det helt enkelt så art han är obekväm med att taggas i inlägg på Facebook och obekväm med art su ska träffa hans ex. Inget ovanligt med det. 


    Fast nu verkar han ju hålla henne borta även från familjen. Något är det ju som är fel.
  • EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2023-01-30 19:27:06 följande:
    Fast nu verkar han ju hålla henne borta även från familjen. Något är det ju som är fel.
    Har man familj långt bort är det inte speciellt konstigt att man inte träffas. Det behöver dock inte innebär att hans familj inte vet om henne. 
  • Räkan77

    Eller så är han en sån som undviker allt som är lite jobbigt. Hans föräldrar kanske inte är så socialt smidiga och då orkar han inte presentera dig för dem för han vet att det kommer bli jobbigt. 

    Strunt i sociala medier, men berätta för honom hur du känner det när du inte får träffa hans familj. 

  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2023-01-31 17:22:04 följande:
    Har man familj långt bort är det inte speciellt konstigt att man inte träffas. Det behöver dock inte innebär att hans familj inte vet om henne. 
    Ser ingenstans att familjen bor långt bort? Däremot har de ju t o m sprungit på "svägerskan" ute på restaurang av slump. Något är skumt här.
  • EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2023-01-31 19:30:49 följande:
    Ser ingenstans att familjen bor långt bort? Däremot har de ju t o m sprungit på "svägerskan" ute på restaurang av slump. Något är skumt här.
    Det var dock när de var på besök i samma stad. Så nej, behöver absolut inte vara något skumt bara för att mam inte träffat den enes familj. 
  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2023-01-31 19:43:16 följande:
    Det var dock när de var på besök i samma stad. Så nej, behöver absolut inte vara något skumt bara för att mam inte träffat den enes familj. 
    Tillsammans med allt annat är det jävligt skumt.
  • EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2023-01-31 19:49:13 följande:
    Tillsammans med allt annat är det jävligt skumt.
    Ser inte det skumma alls. 
  • fjanten

    Oftast i sådana här trådar brukar jag svara att det säkert finns rimliga anledningar, att vissa vill vara privata på sociala medier o.s.v. Men här får jag faktiskt lite dåliga vibbar! Jag vet inte om det är att han skäms över dig, men det verkar ju väldigt tydligt att han nog inte är helt säker på er relation av någon anledning. Att du inte träffat hans familj m.fl., vad är anledningen till det? Varför presenterade han inte dig för exet? Varför är det panik att du taggar honom på sociala medier när han nu är en person som inte verkar ha minsta problem att faktiskt synas på sociala medier? Så skriver du att han blir arg på dig när du tar upp detta - är det befogat (tjat)? Eller verkar han mest bli arg p.g.a. defensiv?

    Nja. Lite suspekt låter det faktiskt.

  • Anonym (korven)
    fjanten skrev 2023-01-31 20:16:14 följande:

    Oftast i sådana här trådar brukar jag svara att det säkert finns rimliga anledningar, att vissa vill vara privata på sociala medier o.s.v. Men här får jag faktiskt lite dåliga vibbar! Jag vet inte om det är att han skäms över dig, men det verkar ju väldigt tydligt att han nog inte är helt säker på er relation av någon anledning. Att du inte träffat hans familj m.fl., vad är anledningen till det? Varför presenterade han inte dig för exet? Varför är det panik att du taggar honom på sociala medier när han nu är en person som inte verkar ha minsta problem att faktiskt synas på sociala medier? Så skriver du att han blir arg på dig när du tar upp detta - är det befogat (tjat)? Eller verkar han mest bli arg p.g.a. defensiv?

    Nja. Lite suspekt låter det faktiskt.


    håller med
Svar på tråden Skäms min särbo över mig?