• Anonym (Hur lång väntan­?)
    Thu 2 Feb 2023 13:11
    13097 visningar
    83 svar
    +1
    83
    13097

    Hur länge skall man vänta med sex om man är seriös?

    I ett par trådar här och på andra ställen har jag fått tipset om att inte ha sex så tidigt och att jag hade kunnat undvika vara med gifta män som jag inte visste var gifta och män som bara vill ligga om jag klarade att hålla på mig/inte var så billig/slutade bete mig som en löpande katthona/hundtik. Jag känner att jag behöver en slags tidslinje att följa, för min egen känsla av när det är passande fungerar inte.

    Så nästa gång jag träffar någon, hur länge skall jag vänta med sex och kan jag ge oralsex innan det? och hur länge skall jag då vänta med även det?

  • Svar på tråden Hur länge skall man vänta med sex om man är seriös?
  • Fri 3 Feb 2023 14:36
    #71
    +2
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-03 14:25:45 följande:
    Vilka delar som behövs för en stabil relation? Oj. Alltså... det här kommer bli provocerande.

    Att han tycker jag är flera nivåer snyggare än honom och han är så sönderkn***** och lycklig av det att han har överseende med min svartsjuka och hur dum, barnslig, störd och tråkig jag är. 

    Att han är så sönderkn***** att han får för sig att jag förtjänar hans kärlek. Att han inte fattar att han är alldeles för bra för mig utan ser sig själv som den som "vunnit" av oss.
    Då letar du ju inte efter vad jag tror är en seriös relation. Då letar du ju efter en människa att förtrycka som låter sig manipuleras med hjälp av sex och där det är okej att du fortsätter vara en person som du i inte ens själv verkar respektera.

    Du dryper av självförakt och det låter inte alls som ett trevligt förhållande. Utan mer som ett försök att lindra ensamhet genom att utnyttja någon annan.
  • Anonym (F)
    Fri 3 Feb 2023 17:05
    #72
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-03 00:00:00 följande:
    Ok ett par månader. Låter länge men kan nog vara görbart om ett par månader är 2 och inte mer. Om han tar initiativ innan det kan jag då agera på det? Kan jag agera på olika sätt som liksom..vad skall vi säga? Triggar honom att ta initiativ för att komma runt det?

    Om vi börjar ha sex, och är ett par, är jag då fri att initiera hur ofta jag vill eller vilka begränsningar finns där?

    Helskotta vad svårt det här är :(
    Ett par är två ja, men du kan till och med vänta tre månader för säkerhets skull. O han tar initiativ så säger du att det är för tidigt och att du vill att ni lär känna varandra först. Du ska självklart INTE försöka trigga honom till att ta initiativ! Det är lika illa som att du själv gör det!

    Om ni är ett par har ni sex hur ofta ni vill och vem som helst av er tar initiativ. Frågan är mest om ni då föredrar lika ofta eller inte, som alla andra par.

    Nej det är inte svårt. Man ligger inte med någon man knappt känner och har man en relation så måste den få utvecklas på ett naturligt sätt.
  • Anonym (Hur lång väntan­?) Trådstartaren
    Fri 3 Feb 2023 19:03
    #73
    Anonym (F) skrev 2023-02-03 17:05:27 följande:
    Ett par är två ja, men du kan till och med vänta tre månader för säkerhets skull. O han tar initiativ så säger du att det är för tidigt och att du vill att ni lär känna varandra först. Du ska självklart INTE försöka trigga honom till att ta initiativ! Det är lika illa som att du själv gör det!

    Om ni är ett par har ni sex hur ofta ni vill och vem som helst av er tar initiativ. Frågan är mest om ni då föredrar lika ofta eller inte, som alla andra par.

    Nej det är inte svårt. Man ligger inte med någon man knappt känner och har man en relation så måste den få utvecklas på ett naturligt sätt.
    Det här med att då få initiera hur mycket jag vill är en väldigt stark morot. Men kanske en dum fråga...vi säger att jag beter mig normalt som råden i tråden. Ses max 2ggr i veckan, neutral mark, träffa hans vänner, (låtsas) ha ett liv, ingen sex. Kan man gå från det till att vara med varandra så ofta/mycket som möjligt (typ all tid som inte är arbetstid) och ha sex 2-3-4 ggr om dagen (behöver inte vara vaginalt att få ge oralt funkar med) eller skall det stegras upp mot det över ytterligare tid?
  • Anonym (krång­a till saker)
    Fri 3 Feb 2023 19:10
    #74
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-03 19:03:52 följande:
    Det här med att då få initiera hur mycket jag vill är en väldigt stark morot. Men kanske en dum fråga...vi säger att jag beter mig normalt som råden i tråden. Ses max 2ggr i veckan, neutral mark, träffa hans vänner, (låtsas) ha ett liv, ingen sex. Kan man gå från det till att vara med varandra så ofta/mycket som möjligt (typ all tid som inte är arbetstid) och ha sex 2-3-4 ggr om dagen (behöver inte vara vaginalt att få ge oralt funkar med) eller skall det stegras upp mot det över ytterligare tid?
    Ja, men låt det gå tre månader. Sen kör ni på. 
  • Anonym (F)
    Fri 3 Feb 2023 19:19
    #75
    +2
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-03 19:03:52 följande:
    Det här med att då få initiera hur mycket jag vill är en väldigt stark morot. Men kanske en dum fråga...vi säger att jag beter mig normalt som råden i tråden. Ses max 2ggr i veckan, neutral mark, träffa hans vänner, (låtsas) ha ett liv, ingen sex. Kan man gå från det till att vara med varandra så ofta/mycket som möjligt (typ all tid som inte är arbetstid) och ha sex 2-3-4 ggr om dagen (behöver inte vara vaginalt att få ge oralt funkar med) eller skall det stegras upp mot det över ytterligare tid?
    Nej, du kan ändå inte kväva en annan människa trots att ni är i en relation genom att spendera i princip all fritid tillsammans. Allt fram till dess att ni blir ett par hade du förstått helt rätt däremot. Och om killen vill ha sex lika ofta som dig så varsågod att knulla som kaniner. Men det där med att låtsas ha ett liv är aldrig bra, du SKA ha ett eget liv vare sig du är i relation eller inte.
  • Fri 3 Feb 2023 20:19
    #76
    +3

    Du vill lura en kille, dölja ditt ?tråkiga? och verkliga jag -hur tror du då det ska funka med ngt långvarigt?
    Använder du sex för att känna dig omtyckt funkar det ett tag, men det är inget att bygga en relation på, och du är ju mer än din kropp, eller hur?

    Vad är du intresserad av? Vad för du för att koppla av? Läser, syr, ser serier? Vad gör du om du har tid? Fotar, reser, gymmar?
    Bygg på det istället för enbart sex, det överlever inte vardagen.

  • Fri 3 Feb 2023 21:04
    #77
    -2

    Problemet med att vänta kan vara att sexet är dåligt också, icke kompatibla. Då kan det istället kännas som man har slösat tid.

    Normalt är det väl okej att vänta för att det ska kännas rätt men samtidigt vet jag själv att brukar ha ett kk mellan relationer samt vanligt hos vännerna med. 

    Tror väldigt få resonerar att "okej vi har setts 22 ggr och inte gjort något då måste hon/han vara ett kap"

  • Anonym (Doom)
    Fri 3 Feb 2023 21:15
    #78

    Exakt sjutton dagar tretton timmar och 34 minuter, då är det precis lagom.

    Eller så kan man inte direkt svara på det, men ta det lugnt och lära känna personen lite bättre än rusa in i något. Då slipper man säkert de mer oseriösa.

  • Anonym (Hur lång väntan­?) Trådstartaren
    Mon 6 Feb 2023 16:05
    #79
    -2

    Påverkas hur länge man borde vänta med sex av att han har barn varannan vecka? Jag tänker att då kommer man inte ses varannan vecka och man behöver ta vara på tiden kan man då initiera sex med honom tidigare och fler gånger/tillfälle?

  • Anonym (krång­a till saker)
    Mon 6 Feb 2023 16:12
    #80
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-06 16:05:38 följande:

    Påverkas hur länge man borde vänta med sex av att han har barn varannan vecka? Jag tänker att då kommer man inte ses varannan vecka och man behöver ta vara på tiden kan man då initiera sex med honom tidigare och fler gånger/tillfälle?


    Kör på tre månader, i övrigt enl listan ovan.
  • Anonym (J)
    Tue 7 Feb 2023 16:50
    #81
    +3
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-03 07:18:33 följande:
    Först vill jag tacka för en lång och tänkvärd text, jag märker att du vill hjälpa mig. Hjärta

    Men jag håller inte riktigt med om att jämföra det med drogmissbruk, en heroinist vill ju sluta. jag vill inget hellre än att träffa rätt och "missbruka" honom för kärlek, bekräftelse, uppmärksamhet, närhet och sex. När jag har kunnat göra det här och känt mig älskad har jag vart lycklig. Jag vet att jag behöver det. Nån jäkel som kan stå ut med mig och älska mig som dessutom är snäll borde väl finnas? Jag är ju snygg och söt ffs. Snygga tjejer behöver aldrig vara singlar och har det skitlätt läser man överallt, bland annat här, antingen är jag inte så snygg ändå eller så stämmer inte det. Bitter blir jag av att läsa sådant ändå.

    Livet bara rullar på och iväg, jag har slösat bort alldeles för mycket på fel män, jag är liksom inte 20 utan 30. jag vill hitta rätt. Jag har inte tid att bli frisk, jag tror inte ens jag kan det...det är kanske åratal av terapi, depression ännu mer tid att slösa bort. Om jag blir frisk så kanske det tar så lång tid att jag är en gammal tant, bara deprimerad och ensam, men fri från eips, whoopsie! Men till vad då? Fri att ensam vänta på döden? Att bli bättre i sin störning vad gör det om man "bara" är normalt deprimerad...spelar som ingen roll då. 

    Alltså det värker i hela kroppen av att vilja bli älskad. Jag måste hitta mr.right. 
    En heroinist vill inte heller sluta innan denne inser att den är just det och måste. Det är faktiskt exakt lika i ditt fall. Tyvärr klarar du inte alls av att ta in det. Ja du vill missbruka honom - det behövs inga " " där. Det är inte ok eller schysst mot en annan människa alls, det är själviskt och elakt av dig. Du rår naturligtvis inte för det, du kan inte bättre - men det är fortfarande elakt och du försöker må bättre på någon annans bekostnad. 
    Fortsätter du som innan utan att söka ordentlig hjälp så kommer resultatet bli lika, ju senare du söker hjälp desto senare kan du komma till ett läge där du kan klara av att ha ett normalt förhållande under rimliga premisser. 

    Tyvärr är det så att de som skriver om att det är lätt för snygga tjejer förutsätter att de är något så när normala i sitt beteende, det är ju inte du. Inte i närheten och då blir det just så som du skriver att de orkar med ett tag men inte så länge. Det är ju jättesorgligt att du mår som du gör, men lösningen är inte att låta det gå ut över någon annan. Det är att ta itu med ditt mående utan droger. Varje gång det här upprepar sig kommer du må sämre och sämre. 
  • Anonym (A)
    Tue 7 Feb 2023 17:17
    #82
    -2
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-02 13:11:53 följande:

    Så nästa gång jag träffar någon, hur länge skall jag vänta med sex och kan jag ge oralsex innan det? och hur länge skall jag då vänta med även det?


    Ha ha, oralsex räknas givetvis inte så det kan du ge på första dejten.
  • Anonym (Hur lång väntan­?) Trådstartaren
    Tue 7 Feb 2023 19:30
    #83
    -2

    Han jag skriver med nu verkar väldigt gullig, smart, rolig, känslig, stabil kille. En del liknande intressen och han är ungefär 10 år äldre än mig så jag kan känna mig ung. Hjärnan börjar ta ut glädje i förskott trots att vi inte ens setts :)  (väntar lite med det för att processa/planera)

    Dessutom tvåbarnspappa med varannan vecka. Det tror jag är en bra sak, för han vill säkerligen vänta med att presentera barnen för någon och då måste jag backa undan en vecka i taget. Men han är säkert lite nere/ensam på de veckorna de är hos mamman och är mer ok med lite tätare umgänge och jag upplevs kanske då inte så kvävande?

    Så jäkligt viktigt att jag beter mig bra och sköter det här korrekt. 

Svar på tråden Hur länge skall man vänta med sex om man är seriös?