• Anonym (Frukost)

    Frukost. Vad äter ni?

    Vad äter ni till frukost? När brukar ni äta frukost?  


    Själv äter jag Naturell kvarg med bär och havregryn samt lönnsirap eller lite socker på om sirap är slut.


    Annars kan det vara havregrynsgröt eller 2 mackor med olika pålägg. Men mackor är väldigt sällan då jag föredrar de 2 första alternativen.

    Dricker kaffe eller te. 


    När jag jobbar så äter jag frukost jag på rasten som är mellan 9-10. 
    Ledig dag liknande. 

  • Svar på tråden Frukost. Vad äter ni?
  • Anonym (Vanemänniska)

    Ätit samma mat i snart 20 år med väldigt lite variation. Lättfil, osockrad musli, frön, nötter, havregryn. Till det en hårdmacka med makrill i tomatsås på och en kopp kaffe. Äter vid 8. Utan frukost inom en halvtimme från det jag gått upp hungrar jag ihjäl- förutom att kaffet hjälper mot både trötthet och uselt humör.  

  • Liberté

    Proteinshake blandad med kaffe om jag ska träna innan jobbet. 

    Helgen brukar det bli gröt med jordnötssmör och ett ägg i (beroende på dagens beräknade kcal behov). 

    Frukost är utan tvekan det tråkigaste målet på dagen så bränner hellre mina dagskalorier på roligare mål. 

  • sextiotalist

    Te och rostat bröd. Det håller mig mätt i 4-5 timmar utan problem 

  • Anonym (Koffe)

    Ostmacka eller naturell yoghurt med müsli. Ibland havregrynsgröt. Alltid en stor kopp svart te med mjölk. Dricker ytterligare en kopp te på jobbet kl 09. 

  • lövet2

    0530: En tallrik filmjölk med flingor och lingonsylt. Ett glas Proviva och en smörgås med messmör.
    0730: En smörgås med kokt ägg och ett glas mjölk.

    På helgen förskjuter jag mina frukostar en timme.

  • PH76

    En burk jordgubbskvarg och en dubbel espresso, skulle det vara slut på kvargen så äter jag två lingonrovor med ost och ett kokt ägg på vardera.

  • Anonym (Hepp)

    Tar en cigg eller två; äter bara e gång om dan, på kvällen.

  • Anonym (Bla)

    Naturell yoghurt m lite färska bär och musli, plus en rågmacka med ost och tomat på, samt en kopp the. En kopp kaffe lite senare. 
    Frukost är superviktigt för att jag ska må bra under dagen. Utan får jag ont i huvudet. 

  • McIris

    Exakt samma även om jag ogillar rutiner;
    *Rostad fullkornsbröd som jag skär i två delar; en halva med ost och den andra med jordnötssmör.
    * En kopp kaffe
    * Ett glas apelsinjuice

  • nnnnnnnn

    Havregrynsgröt med kanel och lite mjölk. 6.30
    Är jag jättehungrig eller ska ha väldigt sen lunch så tar jag någon dl kvarg till eller äter det på förmiddagen istället för bara kaffe vid 9.15
    lunch vid 12

Svar på tråden Frukost. Vad äter ni?