• Anonym (.)
    Sun 5 Feb 2023 02:35
    5904 visningar
    42 svar
    -2
    42
    5904

    Slänga hennes saker?

    Jag och min före detta sambo bröt upp för två månader sedan och hon flyttade ut, jag bor kvar i lägenheten. När hon flyttade ut lämnade hon kvar några av hennes privata saker och sa att hon får hämta det sen. Jag har vid ett tillfälle kontaktat henne via sms och sagt att hon får komma och hämta sakerna nu, annars slänger jag dem. Men hon har inte svarat. Detta var för tre veckor sedan. Får jag slänga hennes saker nu?

  • Svar på tråden Slänga hennes saker?
  • Anonym (A)
    Sun 5 Feb 2023 19:24
    #32
    -1
    Sk007 skrev 2023-02-05 18:10:04 följande:
    Varför inte bara köra hem dem till henne?
    +1
  • Anonym (Tyko)
    Sun 5 Feb 2023 20:07
    #33
    Anonvm skrev 2023-02-05 19:19:01 följande:
    Precis det jag säger. lyssnar du inte?

    Självklart får exet i historien polisanmäla, sen får vem som helst utreda.

    Man säger till exet att "jag ställde ner dina prylar i källarförrådet, sen blev det inbrott i förrådet och prylarna blev stulna".
    Sen lägger man ett trasigt hänglås på golvet bredvid förrådet.

    Efter det går man vidare med livet och "problemet" ligger helt hos exet att polisanmäla och får ersättning för sina prylar.

    Fast i verkligheten ställde man givetvis exets skit i grovsoprummet.

    Vad är problemet?
    Det är du som inte förstår. Att upprepa ditt bristande resonemang hjälper inte.Ditt resonemang är gravt förenklatt och fjantigt ,och förhoppningsvis förstår TS det.

    Det är bedrägligt beteende du förespråkar.
    Har man haft inbrott i sitt källarförråd anmäler man det givetvis själv till att börja med. Har du tänkt att göra detta och dessutom fejka att egna saker försvunnit är du ute på mycket djupt vatten. Är du redan kriminell kanske?
    Sedan kommer det inte att fungera, eftersom det är för genomskinligt.
    Återigen, utgå inte från att andra är lika korkade.
  • Anonym (Else)
    Sun 5 Feb 2023 20:18
    #34

    Vad är det för saker?

    Det är ju liksom skillnad på om det är en 5 år gammal tröja eller ett fotoalbum liksom.

    Att man sedan inte får slänga någon annans saker är ju det viktigaste men om man vet att sakerna är viktiga för någon behöver man ju inte vara en skitstövel bara för att man kan.

    Jag hade lagt sakerna i en låda och ställt i förrådet och med jämna mellanrum bett att hämta. I förrådet hade det inte stört mig om jag haft ett ex saker.

    Svarar hon inte skriv på typ fb eller till nån av hennes vänner eller familj.

  • Anonym (Ut med skräpe­t!)
    Sun 5 Feb 2023 20:27
    #35

    Hade hivat allt i säckar och slängt. Kan ju inte vara så viktiga saker om hon kunnat vara utan dem.

  • Anonym (Britt­)
    Sun 5 Feb 2023 20:28
    #36

    Låt det vara kvar.Kanske något en ny sambo blir glad av att använda .

  • Mon 6 Feb 2023 05:34
    #37
    Sk007 skrev 2023-02-05 18:10:04 följande:

    Varför inte bara köra hem dem till henne?


    Varför ska ts agera betjänt åt henne?
  • Mon 6 Feb 2023 07:31
    #38
    Klartsomvatten skrev 2023-02-06 05:34:47 följande:
    Varför ska ts agera betjänt åt henne?
    För att slippa hennes hållhake och för att han uppenbarligen tycker att det är jobbigt att hålla med gratis förråd.

    Kör man hem grejerna till henne -utan att höra av sig innan- och antingen ställa in dem innanför dörren eller hänga dem på dörrhandtaget, då är man dels av med grejerna och dels slipper man ha något mer med henne att göra.
  • Anonym (L)
    Mon 6 Feb 2023 08:17
    #39

    Ja, om hon inte svarar så kör. Beror väl lite på vad det är för något också. Annars lägg det i en påse i ett skåp och glöm bort det tills hon hör av sig och vill ha det. Då kan du hänga det på dörren utanför så får hon hämta det utan att ni behöver ses och det behöver bli ditt problem.

  • Anonym (C)
    Mon 6 Feb 2023 17:12
    #40
    Anonym (Britt) skrev 2023-02-05 20:28:45 följande:

    Låt det vara kvar.Kanske något en ny sambo blir glad av att använda .


    Jo just det.. Alla dom där brudarna som har börjat fira, och blivit asglada så fort dom ser att man har grejer liggandes ifrån sitt ex.. 

    Hur kunde jag glömma bort det? 
  • Anonym (C)
    Mon 6 Feb 2023 17:12
    #41

    Bränn upp skiten. 

  • Anonym (Ut med skräpe­t!)
    Mon 6 Feb 2023 17:22
    #42
    Klartsomvatten skrev 2023-02-06 05:34:47 följande:
    Varför ska ts agera betjänt åt henne?
    Håller med. Jag hade skickat något meddelande till, förklarat att jag slänger om du inte kommer nu, väntat några dagar och sedan kastat skräpet.
Svar på tråden Slänga hennes saker?