• Anonym (Pinsa­mt)
    Sun 5 Feb 2023 08:11
    1120 visningar
    13 svar
    -7
    13
    1120

    Ser du ner på bagare och konditorer?

    Jag tycker att det är ett så meningslöst yrke. Skulle tycka att det var pinsamt att ha utbildat mig till det.
    Vad tycker du?

  • Svar på tråden Ser du ner på bagare och konditorer?
  • Anonym (Kakan­)
    Sun 5 Feb 2023 08:19
    #1

    Nej varför det? Det finns ju alltid en marknad för bröd och bullar. Jag är imponerad att bagare är så morgonpigga.

  • Sun 5 Feb 2023 08:27
    #2

    Absolut inte, är snarare avundsjuk på framförallt konditorier. Jag är nämligen en gottegris och gillar att baka och vill kunna göra fina bakverk till kalas osv men jag och spritsen är inte överens. Jag är både imponerad och avundsjuk på dom som kan det hantverket. 

  • Anonym (G)
    Sun 5 Feb 2023 08:51
    #3
    +1

    Nej.. skulle jag se ner på någon så skulle det vara på folk som tror att dem är speciella eller tror att dem är värsta grejen för att dem har "värsta" utbildningen.

  • Sun 5 Feb 2023 09:31
    #4
    +1

    Nej verkligen inte! Ser du ner på kockar och kallskänkor också? Det är ju riktiga hantverksyrken, där både talang och känsla tillsammans med kunskap tillsammans krävs.

  • Sun 5 Feb 2023 09:54
    #5

    Vad har du emot desssa yrkesgrupper, haha? Nej, jag ser inte ner på dem eftersom det inte finns något att se ner på. De är väldigt skickliga.

  • Sun 5 Feb 2023 10:33
    #6
    +1
    Anonym (Pinsamt) skrev 2023-02-05 08:11:03 följande:
    Ser du ner på bagare och konditorer?

    Jag tycker att det är ett så meningslöst yrke. Skulle tycka att det var pinsamt att ha utbildat mig till det.
    Vad tycker du?


    Det är människor som dig man skall se ned på. Som anser att yrke x, y eller z (etc) är "meningslösa" anser att det är "pinsamt" att utbilda och jobba med det.
    Dessutom så berättade du ju inte varför du anser att det skulle vara "pinsamt" att jobba som bagare enligt dig.

    Det är ju bagaren, ja det är bagaren som gör det, som skapar dessa vackra tårtor man ser på många födelsedagar, eller på bröllop. Två fina exempel på vad en bra bagare kan göra.

    Tårta till lilltjejens födelsedag:



    Bröllopstårta med lite humor:



    Jupp riktigt pinsamt att utbilda sig för att göra goda bakverk,bröd eller vackra goda tårtor... 🙄

    Tycker det skulle vara ett fint yrke att ha, om jag hade fallenheten för att vara en bagare. Men nu har jag inte detta. 😥


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sun 5 Feb 2023 10:35
    #7
    Anonym (Kakan) skrev 2023-02-05 08:19:04 följande:

    Nej varför det? Det finns ju alltid en marknad för bröd och bullar. Jag är imponerad att bagare är så morgonpigga.


    Ja många bagare får ju till och med tuppen att bli avundsjuk. 🤣🤣
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Nja)
    Sun 5 Feb 2023 11:01
    #8
    +1
    Anonym (Kakan) skrev 2023-02-05 08:19:04 följande:

    Nej varför det? Det finns ju alltid en marknad för bröd och bullar. Jag är imponerad att bagare är så morgonpigga.


    Jag är bagare och konditor, och är det något jag absolut inte är så är det morgonpigg. Tvärt om är jag världens nattuggla och har alltid varit. Just därför passar det mig så bra att vara bagare. Jag går inte upp kl 3, utan jag har fortfarande inte gått och lagt mig vid 3, så 6-7 timmars jobb på morgonkvisten så sover jag gott sen mellan 12 och 20-22.
  • Kockob­ello
    Sun 5 Feb 2023 11:03
    #9

    Verkligen inte.

  • Sun 5 Feb 2023 11:18
    #10

    Oj.
    Det här var en oväntad tråd och oväntade åsikter tycker jag. 


    Uppfriskande icke-pk men samtidigt har jag svårt att förstå vad dmessa åsikter kommer ifrån. På grund av det har jag också jättesvårt att acceptera dem. 

  • Anonym (Mumsi­gt!)
    Sun 5 Feb 2023 14:04
    #11

    Nej verkligen inte. Det finns andra yrken som är onödiga eller som jag av olika skäl inte gillar, men dit hör absolut inte de som bakar.

  • Sun 5 Feb 2023 14:09
    #12
    +1

    Köper du aldrig bröd och bakverk? Det är ett viktigt yrke som kräver stor skicklighet. Jag skulle aldrig drömma om att se ner på någons jobb. 

  • Sun 5 Feb 2023 14:35
    #13

    Nej det tycker jag inte. De är värda all respekt precis som alla andra yrken. Vi behöver dem alla för att vårt samhälle ska fungera.

Svar på tråden Ser du ner på bagare och konditorer?